Jugovina


kad zapuše jugo u mostaru
mačke se poređaju po duvaru
i uvis gledaju

znate li
da ta mala bića mogu vidjeti
kad bašluci puštaju duše
kao zmajeve

jednom će i nas tako puštati
budu li nam duše
dovoljno šarene

one jednobojne
dobro će poslužiti
da se na njima štampaju
plakati


Prost broj


u dva sata poslije ponoći
trakl me zove na balkon
da ispušimo po cigaretu

noć nam dobacuje vjetar
hladan mokar i krut
kao staro brodsko uže
i mi je šutke
privezujemo za ogradu

on odlazi na počinak
a ja ostajem da zapalim još jednu
to mi je devetnaesta danas

prvi put nakon dvadesetosam godina
ispušio sam manje od kutije
za jedan dan

to me raduje
i plaši nagovještajem nečega
što se ne usuđujem imenovati

natrag u sobu prati me misao
svi dobri pjesnici mog mrtvog grada
poklanjali su pažnju broju devetnaest
pa je valjda red
da i ja na njega obratim pažnju

bolje nego da se klanjam
okruglim brojevima
kao dobri pjesnici iz živih
gradova



Fašizam


sjećate li se onih
vampirskih zuba od plastike

imali su neugodan miris
i žuljali su desni

njima su se mogli strašiti
djevojčice i dječaci
sa bujnom maštom

one bez mašte
prepadaju druge stvari
stvarnije ili bar izvjesnije

neka su druga djetinjstva
imala druge
jednako strašne stvari

recimo one kuće strave
u luna parkovima
ili maske frankenštajnovog čudovišta

mašte su nam
odrastajući
poslije druge strahove nalazile

ali neki se među nama
još uvijek plaše
strašnih stvari iz djetinjstva

ne kao metafore
već zato što i danas vjeruju
da je sve to zaprave



Ukrštene reči


tih nekoliko godina
što ih provedoh u beogradu
bejahu nalik na ukrštene reči
koje je nemoguće rešiti
ne što su teške
već što su sasvim pogrešno
složene

tako je barem izgledalo
dok nisam upisao odgovor
na pitanje pod četiri
vodoravno

a koji si kurac uopšte
dolazio amo

ostatak ukrštenice
posle se ispunio
skoro pa sam od sebe

moje je bilo samo
da držim olovku

Objavi komentar Blogger

 
Top