Popodne s Venerom u meni, Darko Alfirević

SHARE:




DARKO ALFIREVIĆ


Iz nedovršenog romana "Pseudologia Phantastica"-Fotografije iz Raja 


O čemu ću pisati Mentore. O leguminosama. Znate da je bagrem leguminosa. A u mojoj ulici gdje su mi stari roditelji je drvored neke vrste bagrema. Hoću li pisati o svojoj dobroti, svojoj visprenosti? Plahosti i strahovima? O svojoj mladosti ili Vašoj starosti. Mojoj starosti. O mojoj vratolomiji od života koja će se zasigurno fatalno okončati. Kako fatalno? Mojom smrću. Toplom ili smrdljivom, šutljivom ili dosadnom. Koja će se, molim Vas lijepo, dogoditi tamo u neki oker utorak ili zeleni petak. U predosadnoj veljači. Ujutro, 12-og. Ili u nigdje smještenom početku listopada.O mojim roditeljima u ulici gdje je, kako sam već rekao, drvored neke vrste bagrema? O mojoj supruzi? O mojim ljubavima? O dragim prijateljima? O mojoj pancirki? O mom zovu i pozivu? Jel to mislite ili priželjkujete? Nisam Vam možda dovoljno jasan Mentore? I Vi me teško pratite. Kao i ona gomila beskorisnika koji su moja publika. I koji bi htjeli biti Ja. Stalno se budale pravdaju sebi zašto nisu Ja. A ja mogu do u beskraj pisati o mom boravku u kući Andersonovih te vragoliji koja mi se dogodila u njihovom zahodu u srpnju 1979 godine. I potpuno sam O.K. *** Nastavio bih Mentore. O svom prepunjenom mjehuru uz vrlo jasan osjećaj sada već puke stvarnosti i razumijevanja potrebe da se trebam pomokriti. A znate, moja mlada majka bi nekako empatično i dalje nastavljala, ali odlučnijim glasom, pitati kako sam spavao. Ali, ja znate, ja to ne mogu ponoviti riječima. Možda sada ne nalazim najbolje riječima. Možda bih ih našao kad biste mi dali vremena, ali sada nije ni bitno. Ja smatram da znate, razumijete već. Gotovo kao uvijek, odgovor je bio:"Dobro, dobro mama, dobro mama!" Veselo ili tiho i sporo. Brzo. Svejedno. Ponekad tugaljivo, s čime bih, naučio sam to, izazvao i zabrinutost. Nije bio dobar ni prebrz odgovor s okretanjem glave kao da lažem. Kao, ja sam u redu mama, ja sam dobro, ne brini. Kao mir za moju mladu majku, znate i mog mladog oca u drugoj sobi. Mir za Mene. Tad bi se moja mlada majka digla i udaljavala od mene govoreći o doručku koji me čeka. Opet odlazak kroz hodnik iz sobe, iz one sobe gdje bismo ja i otac radili brojanku, gdje me učio kao maloga, kao predškolca, rekoh Vam. Kažem majci da sam nešto sanjao, a ona znate, uz stanku i kratki poluokret prema meni popraćen stanovitim nespokojom u glasu pita što sam to sanjao i da ću joj ispričati kad sjednemo za jutarnji stol. Iz druge sobe nadoilazi glas mog mladog oca ublažavajuće ignorantskim tonom. Ignorantskim tonom naspram mog i majčinog razgovora o snu. Tonom kojim kao da nastoji osloboditi taj naš dio jutarnje, ritualne, stanovite simbiotičke anksioznosti opsjedajuće patnje prisile, opsesivno kompulzivnog boležljiva pritiska tog našeg obreda. Znate ono,...... kao da ga je to u biti, mislim,..... jednostavno gotovo nepodnošljivo uzrujavalo. Jednostavno, poput zarazna zova za pridruživanjem, činilo ga je napetim i nervoznim u uvjeravanju besmilenosti takove zornice. Kao da nam je oduzimao taj gotovo uvijek postojeći, na neki način zloslutan ton zabrinutosti u majčinom pitanju i tumačenju mog sna, kao njenog sna koji je dobro ili loše sinton s mojim snom.. Jest, u potpunosti Mentore. I danas majka kada oca već godinama nema, kada je otišao uz posljednji ispraćaj u krugu obitelji, kada smo u tišini bez glazbe uz svećenika, u obiteljsku grobnicu spuštali kovčeg s njegovim tijelom, na groblju i svetištu Gospe na Hladi . Moja potreba. Moj mir. I prije zatvaranja grobnice pločom nakon polaganja kovčega sa očevim mrtvim tijelom, majka, ja i Dani dodavali smo plavokosom suhonjavom momku iz naše bratovštine, svako po crvenu ružu. Crvena ruža. U miru i tišini smo krenuli na misu zadušnicu. Bila je relativno kratka, jezgrovita i svrhovita, zaključih već tad, slušajući je tako ispunjen osjećajem pomirenosti u sebi i potpunom predanošću, zatvaranjem jednog ovozemaljskog kruga kojeg je površina bila uvijek iznova mjerena kao jedna od mojih polaznišnica o razumijevanju vlastita postojanja i smrtnosti, o kojoj slušah te čitah priče sveprisutnosti kroz kako eksplicitnost, onu biološku tako i uz paralelizam sa duhovnom, od dječjih, pred večernje spavanje, razgovora ispovjedna te mojih formulacija molitvi kojoj su prethodili razgovori ispovjedna sadržaja u onom ko općepoznatom tonu zavjeta šutnje, sa mojom slikovničarskopripovjednoj uobličenosti lika Boga te mojim upitima u kojima je bilo blagog tona, više općeophođujuće odgojne nego usmjereno vjerske servilnosti, a za besmrtnost meni mojih najbližih i najvoljenijih, jezgrovita, relativno kratka i svrhovita. Osjećao sam svoj mir ko očev. Ja moj Otac. I moj Otac Ja. I danas majka traži naše zajedničke demone u mom snu i one koje je ona stvorila. 


Darko Alfirević, 2008.



 SONET O ESEJU 

Kako dugo o kratkoj formi pisat. 
Ispočetka ljutit zanijekah tvrdoglavost svoju. 
Tvrdoglavost njegovu, njenu, ne, ne, ma moju. 
Pa njega tako kljasta mogo sam i tek narisat. 

Al' hodmo pisat, žurno mi je, o formi kratkoj, 
Vrijeme nemilosrdno teče. 
Bez buke nestaje svjetlo, da l' stići ću, već sumrak je, veče, 
A u kratkoj formi, čekajuć me, ćuti spokoj. 

Ona znanost, zakonitost znakovlja i brojki. 
Ona sloboda, gospodina profesora M.M. psovki. 
Nemoćan bijelinu pisalom netaknutu gledam. 

I počeh pisat da esej jest kratka forma, 
Pismo il' slika, ona je uz činjenično i moja odbjegla misaona norma. 
Već je devetnaest, al' stigoh jer to večernjih je, molit ću, tek sedam. 








 POSLJEDNJI USPON GRBAVIH LOSOSA 


 I KADA SE BUDEMO PONOVNO SRELI, 
OVDJE NA OVOJ SMETENOJ ULICI MEĐU TISUĆAMA I ZVONICIMA, 
ODIGRAVAT ĆEMO UVELIKO NOVE ULOGE I BIT ĆEMO JUNACI NEKIH NOVIH PRIČA. 
TI NE DAJI NIKAKVA ZNAKA, JER BILO JE I PROŠLO NAŠE VRIJEME POPUT ZADNJEG USPONA GRBAVIH LOSOSA. 

TEK S MRAKOM KAD SE VRATIŠ SVOJOJ SOBI, 
POGLEDOM KROZ PROZORSKI OKVIR SLIKE NOĆNA NEBA, 
POTRAŽI MEĐU PRASTARIM ZVIJEZDAMA TRAG, ZAUSTAVLJEN I ZAMRZNUT ZA SVA VREMENA IZMEĐU LUNE I ORIONA. 

NAŠA PRIČA U MEĐUPLANETARNOM SARKOFAGU TEČE SA SVEMIROM U BESKRAJ OVDJE NA ZEMALJSKOM SIALU NAS VIŠE NEMA. 






 NA ŠTRIKU 


SADA STRANIH LICA NEKIH NOVIH USKRSNUĆA, 
NIJEMO LUPKAJU NAPUKLE DOBOŠE NEKOĆ TRI SVATA BLISKA. 
SA SLIKOM KOJA VRTI SVIJEŠĆU DAVNA POTONUĆA, 
POPUT RASCVALA TRNJA, MUTNA IM SE SLUTNJA RASTANKA ISTKA. 

TAD TIHO TRENOM ISCURILE PO TLEHU DUŠE PROŠLOSTI SLAVNE, 
TE VEČERNJOM SOBOM KO DAHOM ISPARILE, 
TEK PREOSTALE SU LJUŠTURE MIRISA VINSKA, 
ONE SUSRETOM BEZ ZBORA I RITMOM NOVA DOBA, 
TRENOM SU MINULE. KO NA SUŠILA ŠTRIKU, UGASLA SJAJA OD BIJEDE PORAZA, MOKRA I PRLJAVA, PODERANIH PONJAVA NISKA.





 POPODNE S VENEROM U MENI ("Hommage â Stančić“) 


Naranča po meni mužu 
Kasna sumraka svjetlo sjena 
Putanju svoju počne 
Pukoh a ja i razlio se O ej bože 
Sa svom ljubavi slave moje 
Slavom sile volje tvoje 
 Proli se ko vjedro 
Po tlehu vode 
Nesta u zemlji 
Žrtvom imena moga. 

Putujuć to zlatno svijetlo 
Obasja dječaka lik 
Ma smješak i bezgrešnu bezbrigu 
Koja će tek bolom odraslom se otkrit 
Ko žena ja naga 
U sebi će meni ženi se poklonit 
Ko žena naga sred 
Varáždina Pharosa Srinje kole 
Stisnut se i pokrivač molećivo molit.

 I popodnevna misa 
I popodnevna smrt 
Popodnevna kuća mirisa dunja i jabuka 
Zaustavljenih satova i ura, 
Mraka 50-tih, 30-tih 

Lagano se pokreće poput kugle uobličena 
Moćna majstorska uobrazilja 
Tek prislonjena na napukle jasle iskušeno dotiče 
Bolnu bratsku smrt i san ukazanja vlastita tjemena 
 Iz rodnice svoje majke svete Bogorodice, 
Iz rodnice svoje majke Venere iz potkrovlja. 
Jedra tijela i duše ko odrazom rariješenja u lokvi 
U redu ispred svoje ispovjedaone 

Početka i kraja će se tu začeti krug njedriti vrtjeti 
Pohođenje vlastitog i tuđeg za naše vrtove i godove 
Pohođenje nepoznatog kroz krajobraze natural umbre i okera 
I tamnim zakutak kadmij žutog prozora 
Među stegnima lagano krvarećeg ophoda 
Besmrtne mistifikacije života i smrti 











 PREKO ŽUTA SNA



Ko ugledah rođenje moje nerođene kćeri 
Poklonih ljubav,san konca blizu 
Ko otrov sladak mi strana 
Prijatelju pokazah iz dizala neka 
Gle uvis koje bez zvuka i riječi naših 
Tornjem teče visokim međ dva zida 
Brod bez krme i pramca. 
A nije nerođena mi kći već žena neka 
Ko znam je pripit uz stušnju svoju 
Dal majka mene il našeg mrtvih potomstava 
Pa to ljubav onoj koju poklonih 
Šutnjom i ona me očima pomirenim uzme 
Tek kratko sijevne malo tegobe neke 
Brižnje skrivene u tamo gdje pogled joj ide 
Kišno kobaltplavo polje uz mirisnje ljetna pred olujom polja 
A s druge strane luka ljeska ljuljom ona broda 
Broda bez pramca i krme u stara zlata boji povečernjijeha sad. 
Gdje se uputih izgubljena srca svejedno iz sna il jave 
Uskrsnut već ću negdje duše čiste ko bijele plahte majke moje.

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Popodne s Venerom u meni, Darko Alfirević
Popodne s Venerom u meni, Darko Alfirević
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiylIRvoGsJYzE1lCnGhhV51Y45ZQ3uKqU2Jno8V3YztlNCtIcFW90fq215EoZt8G9NXT43jIk03vuqPMDnYmdDzPH4vZ4JT_fUnM_VflX_awIZ9KXbBSb44kz5yVgKX-_hp2OxZd40aJg/s1600/Alfirevi%C4%87+4.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiylIRvoGsJYzE1lCnGhhV51Y45ZQ3uKqU2Jno8V3YztlNCtIcFW90fq215EoZt8G9NXT43jIk03vuqPMDnYmdDzPH4vZ4JT_fUnM_VflX_awIZ9KXbBSb44kz5yVgKX-_hp2OxZd40aJg/s72-c/Alfirevi%C4%87+4.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2014/08/popodne-s-venerom-u-meni-darko-alfirevic.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2014/08/popodne-s-venerom-u-meni-darko-alfirevic.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy