MLADEN BLAŽEVIĆ

PREFERANS U ZEMUNICI






POSLJEDNJI TASMANIJSKI TIGAR


Izumrli mesojed iz porodice tobolčara
Zvao se Benjamin
Snimljen je u kratkom
Crnobijelom filmu

Posljednji tasmanijski Aboridžin
Nije snimljen
I ne zna se kako se zvao

Ipak
Majkama hvala
Geni mu još kolaju
U krvi potomaka
Svojih ubojica.




PREFERANS U ZEMUNICI


Da se naviknemo biti pod zemljom
Posut pepelom na papiru
Sam ispod nule
Kao zrak pred ulazom
Što čeka smjenu

Čist sanac iz ruke
Pod refom
Podigne samo pijan čovjek

Mjere moje sumnje
Crvenilo očiju
Zbrajaju sitnež po džepovima
Misle da se bojim podići talon

A ja licitiram
Kome će se od nas
Složiti karte
Kad izađemo napolje





NAULJENO UŽE PREBAČENO PREKO OGRADE


"Zašto si u crnom nevjestice moja?"

uzeo je lopatu iz vrta
i zaputio se hrastu

zakopao rakiju kad su se rodila blizančad
sin i kćer
otkopat će tko se prvi vjenča

utabano
prolazili u ratu tuda transporteri
zemlji istisnuli zrak iz pluća

od drvenog sanduka samo okovi
jedna prsnula
dvije
treća cijela
popustio čep
ishlapila

i za njega u selu kažu isto
od kad je u gostionici rekao
da sprema vjenčanje 






OTISAK ČAŠE




Uzeo sam
Između palca i kažiprsta
Što sam do sad napravio
Smotao
Provukao kroz pluća

Jutarnja
Zaljulja me
Pepeo otpadne i umrlja pod

Na stolu
Jučerašnje novine
U osmrtnici
Starac
Zaokružen
Otiskom čaše 




PITAŠ KAKO SAM


Staviš globus
Pred sebe
Frrrrr
Zavrtiš brzo
Da poplavi
I zaustaviš
Pritiskom prsta

To mjesto
Pod jagodicom
(ako nisi u moru smočio prst)
Srušena je kuća
Gdje se upravo
Dogodila neka nesreća








U JEDNADŽBAMA BJELANČEVINA


I aminokiselina
Zbroj je nevažan

Ako nismo za volanom
I atom života
Ne mari
Za karoseriju

Ostalo nam
Napraviti brodove
I razaslati se
Po svemiru

Naša trupla





Objavi komentar Blogger

 
Top