O nacionalizmu, rasizmu i još koje čemu, Ljubiša Vujošević

SHARE:

                                                                                  

LJUBIŠA VUJOŠEVIĆ


O NACIONALIZMU, RASIZMU I JOŠ KOJE ČEMU 



AndrašUrban je građanin Srbije. To što je Mađar za izvesne osobe je dovoljan razlog da a priori osude svaku njegovu predstavu u kojoj se "ruga delima srpskih pisaca". On sam kaže: "Možda neko ima problem što moje čitanje Koštane vređa malograđansko poimanje tog velikog dela, ili što ja kao Mađar kritikujem društvo u Srbiji. Kako god, to je vredan sukob sa predrasudama koji treba pokretati i održavati živim"

Gledajući Koštanu, u Bitef teatru u Beogradu, setio sam se jedne zgode iz studentskih dana kada sam se, primajući neku čestitku, poljubio sa crncem. Jedan moj prijatelj oštro mi je zamerio na tu nepoćudnost, dok je drugi rekao da njemu to ne smeta jer on nije rasista. Na pitanje šta bi uradio kad bi mu sestra dovela crnca u kuću, odgovorio je: „Isterao bih je.”

Kada je imao 17 godina Andraš Urban je organizovao književno-pozorišnu radionicu i formirao pozorišnu trupu Aiowa. Na novosadskoj Akademiji umetnosti završio je studije filmske i pozorišne režije, i počeo da izvodi “nezavisne” predstave. Osnovao je međunarodni pozorišni festival Desire Central Station 2006; upravnik je mađarskog pozorišta „Deže Kostolanji” u Subotici. Pozorište je za njega prosvetljeni prostor akcije kroz koju se rađa autentična umetnička stvarnost. Urban je režirao veliki broj predstava, među kojima su: Vojcek G. Bihnera, Hamlet V. Šekspira, Piknik na frontu F. Arabala, Urbi et orbi J. Pilinskog, Čekajući Godoa S. Beketa, Hardcore Machine B. Brehta, Sabirni centar D. Kovačevića, Banović Strahinja B. Mihajlovića, Marat de Sade P. Vajsa, Hamlet mašina H. Milera, Kralj šume S. Tišme, Životinjska farma Dž. Orvela, Ožalošćena porodica B. Nušića, Neoplanta L. Sekelja i Kratka povest o Antihristu V. Solovjova.
Andraš Urban je građanin Srbije. To što je Mađar za izvesne osobe je dovoljan razlog da a priori osude svaku njegovu predstavu u kojoj se „ruga delima srpskih pisaca?” Revoltirana rečnikom u Koštani, jedna dama je napustila predstavu u Narodnom pozorištu u Beogradu(2013), saplela se na stepeništu i povredila nogu. Fejsbuk su se preplavili kometari: „Najveća nepravda su ovakve nakaradne ‘predstave’ gde se raznorazni slučajevi za psihijatriju ogledaju kao režiseri i glumci” (sajt Politike). Na drugoj strani „kritičkog” spektra su ljubitelji pozorišta koji se prepoznaju u likovima predstava: „Ovako nešto još nisam video.”
Urban se okitio velikim brojem nagrada na pozorišnim festivalima: posebno na Bitefu i Sterijinom pozorju. Poklonik je provokativne, otvorene forme. Koristi malo rekvizita, skromnu scenografiju, jednostavne kostime, hor i orkestar. Svi glumci znaju da pevaju i igraju. Predstave su stilski koherentne i logički dosledne. U njima se razgrađuju mitovi, problematizuje istorijski kontekst, izoštravaju dileme vremena, slobode i istine. Prestava se gradi kao kuća. Tekst je često samo njen temelj. Drama je predstava u mogućnosti. Reditelj ne postavlja dramu, on gradi predstavu. Autentična umetnost je iskrena, smela i istinita. Ne beži od nasilja i surovosti jer kroz njih podstiče humanost.

Koštana Bore Stankovića u Urbanovoj režiji premijerno je izvedena u Narodnom pozorištu u Subotici 2013, ali i dalje pobuđuje brojne reakcije javnosti. „Ima ljudi” kaže Urban, „koji se uvrede zbog ličnih predrasuda ili što im nije udobno dok gledaju predstavu. To se dogodilo s Koštanom koju sam radio poštujući delo Bore Stankovića… Možda neko ima problem što moje čitanje Koštane vređa malograđansko poimanje tog velikog dela, ili što ja kao Mađar kritikujem društvo u Srbiji. Kako god, to je vredan sukob sa predrasudama koji treba pokretati i održavati živim” (Blic). Urban čita Koštanu kroz prizmu rasne diskriminacije Roma u srpskom društvu. Takvim čitanjem osvetlio je izvornu ideju Borine Koštane, što nije uspelo plejadi istoričara književnosti, književnih kritičara, dramaturga i reditelja: Na Vaskrs, najveći hriš­ćanski praznik, srpski domaćini se vesele uz pesmu i igru Cigana i Ciganki, nad kojima se iživljavaju. Sukob oca (Hadži Tome) i sina Stojana čini dramski zaplet koji nagoveštava raspadanje patrijarhalne srpske porodice, a Mitke svojim „žalom za mlados” mami gledaoce da se prisete sopstvene mladosti. Heroina predstave i njen najtragičniji lik je Koštana (Emina Elor), lepa i zanosna cigančica, na kojoj se ne zna šta je lepše i poželjnije, stas ili glas, koja mami uzdahe muškaraca, na sceni i u gledalištu, i koju, silovanu i osramoćenu, na silu udaju za nepoznatog mladoženju.

Borina ideja promakla je budnom oku Jovana Skerlića, koji je, ipak, pronikao u tragiku ove drame sa „mrtvački tužnim krajem”. Skerlić vidi Koštanu kao „bolnu nostalgiju ljubavi, samrtnu pesmu mladosti… tužnu povest zgaženih srdaca i promašenih života”. Koštana i Mitke, nevine žrtve spleta okolnosti, svesni su da „crni dani dolaze” i da je čovek „samo za žal i muku zdaden”. Skerlić previđa mržnju prema Romima: „Eto ti tvoja Srbija! A za vreme Husein-paše takve su se na četiri konja čerečile. A sad? Ciganima carstvo došlo… Ubij!.. Pa ja, u tursko vreme, po deset od njih na jedan kuršum nanižem, pa još tada oko da mi ne mrdne, a kamo li sada” (Hadži Toma); „Koštana mora da se uda, živa ili mrtva. Nema više pesme. Salče, u zatvor: ni vode, ni hleba, ništa” (Arsa). Isidora Sekulić vidi problem među Romima: „Koštana je, od roditelja, batinama i glađu naučena da se vuče po kafanama, da se savija gde je obla i topla, da zavodi i draži muškarce – da joj novac otimaju rođeni otac i majka.” Zažmurio je i Stanislav Vinaver: „Bora je smatrao da treba reći pravu istinu o životu, a ona je tako daleko od uobičajenog glatkog ćućora obesvećenih reči! Možda i ne treba reći istinu, ali pisac to mora.” O nasilju nad Romima ni reči.

U palanačkoj sredini ljudi često misle genitalijama umesto mozgom: seksualni naboj u psovkama, poslo­vicama, doskočicama. Dobro je dok su glava i genitalije u harmoniji. Zlo biva kad „krv udari u glavu”, kad nagon postane gospodar, kada se pomrači um, kada strast obuzme čoveka, kad pena izbije na usta: „Smrt Ciganima!” Kada se „Crven-ban” okuraži i osili, pred njim su goli „strah i drhtanje”. „Vesnik” holokausta, Bora je prepoznao mračnu stranu ljudske istorije.

Urban ne skreće s njegovog puta. Smeštajući Borinu „krvavu bajku” u stvarnost srpskog društva, on je oslobađa melodramskih oblandi u koje su je uvijali prethodni tumači njegovog dela.




 http://www.republika.co.rs/

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: O nacionalizmu, rasizmu i još koje čemu, Ljubiša Vujošević
O nacionalizmu, rasizmu i još koje čemu, Ljubiša Vujošević
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi5DBSYDBYTfAy0fCy-iCqAtip5pvlFAVwYYMp0XLfp8N2mn71Zx1svNei09bVfcx9cGHOrlP7oqy_yDWvu_rSzf3Mf0DdDQyAkfw9hAaCZazbqQA0ZaYMKs2uFzXi_G0wy9ibPXTqUyNI/s1600/ko%25C5%25A1tana.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi5DBSYDBYTfAy0fCy-iCqAtip5pvlFAVwYYMp0XLfp8N2mn71Zx1svNei09bVfcx9cGHOrlP7oqy_yDWvu_rSzf3Mf0DdDQyAkfw9hAaCZazbqQA0ZaYMKs2uFzXi_G0wy9ibPXTqUyNI/s72-c/ko%25C5%25A1tana.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2015/06/o-nacionalizmu-rasizmu-i-jos-koje-cemu.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2015/06/o-nacionalizmu-rasizmu-i-jos-koje-cemu.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy