foto Mišo Mirković - pok. dr Zec S.




DARKO CVIJETIĆ



A KIŠA SE SUŠI NA MLADIM ŽIVOTINJAMA
 
 
 
 

Vjeverice zaborave
Gdje su ljetos sakrivale zimnicu

Pa traže

I ona tako:
Sahranila curicu odmah iza granate
Uz proplanak

Sad je ne može naći
I čuvarici ludnice na noć vješanja pričala:

baš sam je na suho ostavila
ko lješnjake
ko oraščiće

e sad jel to kraj ove šume
jel to u ovom ratu
među ovolikim ružonošama
ne znam
 
 
 
 
 
SONET O DANIJELU DRAGOJEVIĆU
 
 
 

Sve kada ađutanture prođu
Kada sretnem svoje riječi

I bude nam neugodno
Kao starcu koji se
Pomokrio na linoleum

Ni sa čim više urimljive

Hladnolimfne
Nagorene po kažiprstima

Ja ću se praviti da sam očišćen brauning
One da su jodom zasuta cijev

Nećemo se javiti ni mahati
To je ta pristojnost:

Svi su mostovi s vodom u kupatilu
Sve su ordenske sabljice
Kačene neobrisanih drški
 
 
 
 
 
GOLGOTINJA
 
 
 

Kad je snajperisti umrla mater, svi iz zgrade došli.
Ono malo staraca i mlad raspjevan pop. Svi pratili - plakao, brate, i na ono oko.
Šta će, ne možeš birati kojim ćeš okom plakati, kad već možeš kojim ćeš nišaniti.
Korpe s grožđem, koje Bruno Schultz nije stigao opisati, a svake se godine ponove, i u sivlje pepeljenoj boji.
Pazuho Pinokia isteše se od trešnjinog znoja.

Ili, anđelarnice.
Isto imaju tapete: lovci se okupljaju, dogovaraju rute, spaljuju tragove psećim praćenjem.
Bolesnoj zvonolivčevoj kćeri umorna lasta sleti na glinik, na zvonik.

Smežuraju ti jagodice na prstima,
Kao materi, kad uđe svana gdje je prostirala veš.

Počele mi pjesme odozdo zaleđivati, sjeverni zidovi riječima otežaju. S juga se vidi polegnutost, nemar u značenju, zarasline.

Kada se konačno odnesem tamo gdje se ovoliko nosim, mene neće imati šta doći, mene neće imati čega donijeti, neće me imati koliko ostaviti, kome, niti zašto.

Što se odmah ne ostavim - i tako sam golgotinja.

Glava prestane biti glava i postane lubanja.
Postane pismo, grbljana rakija i jabuke prokucane na krstove.

Dječaci još suše pletene rukavice na stubišnim radijatorima.
Sanjke kaplju.
Bljuzgav, mrkvaren Snješko, bajonetom juri sunce.
 




Objavi komentar Blogger

 
Top