foto - nepoznat autor - net


DARKO CVIJETIĆ






SESTRA JASENOVKA



Dementna baka na palijativnoj skrbi
Mladoj časnoj sestri ispričala krišom
Kako su  u zemunicama u šumi
Krili se jednom od ustaša
Koji su željeznim dugim bodežima tražili
Žive iz sela

Sedmoro njih
Ona dlanom preko usta držela bebu od mjesec i šest dana
I držala
I držala
I udavila i ridala i u zemunicu ukopala u svojoj košulji

„Svake noći
Meni taj mali plav sav dolazi i šapće li šapće –
Ne bi ja majko ni zucnuo
Što me ubi
Što mi čeljust zdrobi?“

Dementnu baku su umrlu našli
Licem ispod jastuka
Nema puno do te šume sa zemunicama
Evo vas sestra može odvesti






DOZIMETRISTI

Godine 1995. NATO dvaput krstarećim projektilima s
Mediteranskih brodova
Pogodio predajnik na Kozari
Nedaleko visokog spomenika partizanima

Poslali sedamnaest mladih vojnika s maskama na
Pincgaueru
Da počiste toliki lim i krš i aluminij i beton

Prvi put vidjeli šljivik pun mrtvih
Ptica, vjeverica, lisica, štakora
Jedni uz druge leže ježevi i srne i vučići i zečići

U sljedećih deset godina, dakle do 2005.
Svima rakovi na jajima, na mozgu, na grlu i
Plućima, po krvi i limfariji

Jutros u burekdžinici mladi nasmijani
Radio operateri
Neobično malih stopala
Za razgaženom čizmom po nebu trčati




SPELOVANJE MINE
 


Među njih šest pala granata iz minobacača
Petoricu odmah iskomadala
Šiletu odvalilo polovicu lobanje ali živ
Na VMA – i dvanaest operacija pa još tri
Ponovno učio govoriti :
Naučio MAMA, TATA, SEKA, VODA

Onda počeo kašljati
Na plućima rak pa se raspao s
Trideset i četiri kile i očima velikim velikim

Ipak me ona granata pogodila šapnuo bi mi
Dok sam ga nosio od infuzije do prozora
Ali nije rekao samo mama samo mama mama




           

Objavi komentar Blogger

 
Top