Službenica Trećeg Reicha u hrvatskoj vladi, Viktor Ivančić

SHARE:

                                                                                  
foto - VAŠE NASILJE I NAŠE NASILJE



VIKTOR IVANČIĆ


SLUŽBENICA TREĆEG REICHA U HRVATSKOJ VLADI


Kordon policije pred ulazom u zgradu Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu; nabrijana rulja koja sa zastavama, krunicama, psovkama, proklinjanjima i povišenom količinom krvi u tikvama traži zabranu i linč; publika koja se, kao da prolazi kroz korov, jedva probija do ulaza u teatar; govornica na ulazu u crkvu s druge strane trga, s razglasom iz kojeg trešte nabožne pjesme i protusotonistički krici; lažna dojava o postavljenoj bombi; petnaestak ustaša pukovnika Skeje u zadnjem redu kazališne dvorane koji iz petnih žila pjevaju „Zovi, samo zovi“ pokušavajući onemogućiti izvođenje predstave; glumci koji, uoči nastupa, ne mogu da ne misle o svojoj fizičkoj sigurnosti… Eto još jednog kulturnog happeninga u Fašističkoj Republici Hrvatskoj.

Nekoliko dana prije izvedbe predstave Olivera Frljića „Naše nasilje i vaše nasilje“, u sklopu festivala „Marulićevi dani“, tenzije je počela dizati Splitsko-makarska nadbiskupija, zahtijevajući da komad bude uklonjen s repertoara, jer se njime „vrijeđaju osjećaji građana i vjernika“, a uz to se „iz najnižih pobuda vrijeđa Boga, čovjeka i naciju“.

Odmah se pridružila cijela ergela desničarskih dušebrižnika: organizacije ratnih vetarana, veterani ratnih organizacija, Hrast, Most, Podlost, HSP, HČSP, HPČK, MTRN, nadbiskup vrhbosanski, prvaci molitvenih zajednica, ogorčeni HDZ-ov kandidat za gradonačelnika obećava da će kada osvoji vlast zavesti red u kulturni život grada, njegov politički suparnik znamenit po feti pršuta na čelu veli da je predstava „gnjusna“ iako je nije gledao, katolička udruga Benedikt preko lokalne radio stanice poziva građane na protestno okupljanje, mediji predano rade na mobilizaciji bijesa, „Ja bih tog Frljića probio nogom u guzicu i zauvijek protjerao iz Splita“, poručuje općinstvu narodni tribun kockaste glave, „Neka ide u tu svoju Jugoslaviju koju toliko zaziva“…
A poslije svih stiže koncilijantni stav ministrice kulture Nine Obuljen, koja putem službenoga saopćenja iznosi mišljenje da je „potrebno pri stvaranju i izvedbama umjetničkih djela imati na umu vjerske i nacionalne osjećaje“.

Lakonski gledajući, ministrica je, inzistirajući na umjetnosti koja će „imati na umu vjerske i nacionalne osjećaje“, zamijenila teatar sa sanitarnim čvorom – ili s prostorom za liturgijske obrede, ako svetoj vodici oduzmemo higijensku namjenu – mada to, istini za volju, uglavnom čine i nacionalne kazališne kuće.
I zaista su „vjerski i nacionalni osjećaji“ eruptirali sirovom snagom u ponedjeljak navečer pred splitskim kazalištem, kroz urlike, kroz kletve, kroz iskolačene oči, kroz mutne slapove mržnje, kroz kaotične pozive na progon i likvidaciju, pa je izostao samo glas koji bi ih dostojno sažeo i objedinio. Glas koji bi, otprilike, zvučao ovako:

„Došao je kraj razdoblju egzaltiranog židovskog intelektualizma, a provala njemačke revolucije otvorila je put njemačkom biću… Dobro činite što u ovim ponoćnim satima predajete plamenu zloduh prošlosti. To je snažan, velik i simboličan čin, čin koji treba čitavom svijetu pokazati: ovdje u zemlju propada duhovna osnova Oktobarske republike. Iz ovih će se ruševina pobjedonosno uzdići Feniks jednog novog duha… Staro je u plamenu. Novo će se ponovo uzdići iz plamena našeg vlastitog srca… Osvijetljena tim plamenom treba biti naša zakletva: Reich i nacija i naš Führer Adolf Hitler! Heil! Heil! Heil!“

Te riječi Josepha Goebbelsa, ministra propagande u nacističkoj Njemačkoj, što ih je izgovarao 10. svibnja 1933. na berlinskome trgu Groβen Platz, između nove aule Sveučilišta i Državne opere u ulici Unter den Linden, stojeći pred golemom buktinjom u kojoj su gorjele tisuće nepoželjnih knjiga, samo su krajnja konzekvenca polaznih osnova koje iznosi današnja hrvatska ministrica kulture: da je „potrebno pri stvaranju i izvedbama umjetničkih djela imati na umu vjerske i nacionalne osjećaje“.

Prema uvlas istim kriterijima, naime, u Hitlerovoj Njemačkoj je obavljena selekcija „izopačene umjetnosti“, da bi ova potom bila zabranjena i sistematski uništavana; prema istim su kriterijima, uostalom, devedesetih godina hrvatske biblioteke bile temeljito očišćene od nepodobne literarne građe; prema istim kriterijima, naposljetku, svetogrdni Oliver Frljić ima biti protjeran iz močvare koja sebe zove hrvatskom kulturom.
Na nekim prostorima vrijeme teče neobičnim smjerom, pa se događa da službenica Trećeg Reicha osvane na stalnoj dužnosti u današnjoj hrvatskoj vladi.

Ističući važnost „vjerskih i nacionalnih osjećaja“ koji umjetničkim postupcima ne smiju biti povrijeđeni i dovedeni u pitanje, ministrica kulture afirmira projekt kulturnog zatiranja. Ona drži da joj je to obaveza, da je njena dužnost iznad svega egzekutivne naravi.
K tome joj je savršeno dobro poznato na koji se način u njenoj domovini servisira kolektvna osjećajnost, to jest da su državni i crkveni aparati ovlašteni moderatori razmjene čuvstava na relaciji između Boga i Hrvata.
Čim su u igri patvorine poput masovnih osjećanja, možemo biti sigurni da se tim umjetnim gnojivom hrani diktatura.

Možemo se također s nostalgičnim žalom sjećati poštenja kojim je zračio socijalistički režim u svojoj zreloj fazi, kada je državni aparat odrađivao kompletan autoritarni posao, ne trpajući građanima batine u ruke i ne regrutirajući svjetinu koja će hrliti u javni linč.

Demokratska tiranija, međutim, ima veće ambicije: uz stvaralački, želi ugroziti i fizički integritet umjetnika. A ako je umjetnik već izgnan iz zemlje – kao što je to slučaj s Oliverom Frljićem – potrebno je zbrisati i njegova djela.

Tako funkcionira tekući hrvatski fašizam, čiji demokratski ornamenti služe isključivo snaženju njegove biti. To što Frljićeva predstava nije i službeno zabranjena, ne mijenja odviše na stvari, jer ideološko siledžijstvo – crkveno i državno, jedno te isto – proizvodi poželjan ambijent, a količina straha ubrizgana u javni prostor vodi zajednicu ka discipliniranoj samoregulaciji.
Ideal je preobrazba cjelokupnog društva u katoličku falangu, gdje će pokorna pastva moliti pred Kristovim statuama i klečati pred političkim vladarima, a na znak komande pojuriti da bez milosti zatuče nekrste i bezbožnike.

Ta cinična dupla igra sistema vidljiva je na svakom koraku.

(Intermezzo za kratku ilustraciju: iako je pravo na abortus u Hrvatskoj zakonom zajamčeno, u splitskoj se bolnici godišnje obavi manje od deset legalnih pobačaja, makar je riječ o gradu od blizu četvrt milijuna stanovnika. Efikasnost je, dakle, šampionska. Pravo žena da slobodno raspolažu vlastitim tijelima je i formalno osigurano i realno onemogućeno; sustav je i formalno liberalan i realno ubitačan.)
Isti model važi i u polju kulture, na planu takozvane slobode umjetničkog stvaralaštva, s djelima onih koji odbijaju „imati na umu vjerske i nacionalne osjećaje“ dok se kritički očituju o stvarnosti u kojoj žive, a bit će još učinkovitiji nakon što je ministrica kulture, izloživši u jeku harange naputak vlasti, biranim riječima otvorila svoju gebelsovsku dušu.

Ostaje nam jedino da ne klonemo duhom.
Da odlazimo gledati „gnjusne“ predstave.
Da aplaudiramo neposlušnim umjetnicima.
Da ne ustajemo na himnu.
Da ne pristajemo na društveni koncept koji podrazumijeva vjeronauk u školi, Hrvatsku u srcu i slobodu na đubrištu.

Ako je već hir vremena takav da gospođu ministricu, gospodu biskupe i pridružene domoljube ne možemo poslati natrag u Berlin iz ranih tridesetih, ili u Zagreb iz ranih četrdesetih, možemo ih parem punim plućima poslati u… (zahvaljujem čitatelju na maštovitoj pomoći).





via -  http://pescanik.net/sluzbenica-treceg-reicha-u-hrvatskoj-vladi/

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Službenica Trećeg Reicha u hrvatskoj vladi, Viktor Ivančić
Službenica Trećeg Reicha u hrvatskoj vladi, Viktor Ivančić
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcj_l2gWSt4ipK_nEw0Dxk716aLmQF3IOjcBH4tM0edJcBvycB7_UcigzD8dxFEHRW2GbjxvKwkNZeDTNRvJNU5rM_Hjz_8h-NByPLGinM7A5ZickiFmyzQjYAn0Yi1dsny_znofXGMgg/s320/nasilje.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcj_l2gWSt4ipK_nEw0Dxk716aLmQF3IOjcBH4tM0edJcBvycB7_UcigzD8dxFEHRW2GbjxvKwkNZeDTNRvJNU5rM_Hjz_8h-NByPLGinM7A5ZickiFmyzQjYAn0Yi1dsny_znofXGMgg/s72-c/nasilje.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/04/sluzbenica-treceg-reicha-u-hrvatskoj.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/04/sluzbenica-treceg-reicha-u-hrvatskoj.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy