$type=ticker$cols=2$count=30

"Feničanke, materijali", POZORIŠTE PRIJEDOR, Sibela Hasković

SHARE:

                                                                                   
foto Hajdu Tamas





SIBELA HASKOVIĆ



POZORIŠTE PRIJEDOR, "Feničanke, materijali" režija Darko Cvijetić,  2014.





        Undiplomatic Art, projekat je Međunarodnog festivala MEES u Sarajevu, čija je misija promocija angažovane umjetnosti i otvoreno sučeljavanje sa političkim, historijskim i ostalim društvenim problemima. Umjetnici/e nastoje njegovati kulturni dijalog i saradnju sa kolegama/icama iz cijele Bosne i Hercegovine i povezati gradove među kojima je kulturna razmjena rijetka ili nepostojeća. 

U okviru ovog programa u Kamernom teatru 55 gostovala je predstava „Feničanke, Materijali“ u režiji Darka Cvijetića koja je nastala u produkciji Pozorišta Prijedor i koja je rađena po motivima Euripidovih Feničanki. Predstava je univerzalna priča koja se tiče svih nas i koja na žalost korespondira sa našom stvarnošću, jer naše društvo je u situaciji kad preispitujemo i najosnovnije ljudske vrijednosti.

        U predstavi „Feničanke, Materijali“ režiser je strukturom likova i koncepcijom fragmenata promišljeno postavio pet priča na scenu. Darko Cvijetić radio je ovaj projekat posebno sa pet glumica, a svaka od njih je imala zadatak da napiše svoj tekst i da taj tekst iznese na scenu. Sjetimo se o čemu govori izvorna Euripidova drama – „Feničanke“ su drama o ženama u ratu. Cvijetićeve „Feničanke“ su također komad o ženama u ratu. 

U predstavi igraju Jelena Seksan, Tatjanja Binjaš, Mirela Predojević, Sabina Halilović, Zlata Kogelnik, Zorica Jojić, Miloš Romčević i Rade Stupar, koji, nažalost, nije bio u mogućnosti igrati u Kamernom teatru. I naravno, dječak Miloš Romčević u ulozi Krisipa koji je snajperist te tragedije bez kraja. 

U predstavi je hor sav u čahurama, to jest Krisip kojem čahure upadaju u metalnu posudu govoreći imena ovoratnih mrtvih, njihovih godina, zanimanja i na taj način se humanizira  svaka žrtva i otima od zaborava.
        
 Kakve su prijedorske „Feničanke“? 

Ova predstava nije nipošto prepričavanje Euripidove drame, nego transponiranje totaliteta te priče u ovdašnje društvene prilike. Cvijetić se u svojoj predstavi koristi postupkom koji Jacgues Derrida naziva: „dvostrukom gestom  u nekoj vrsti reinstalacije razlike koja je u prvom koraku bila prekrižena, da bi se naglasilo da je ono što je poništeno ipak ostaje vidljivim“. Euripidov tekst govori: „Idući ka Apolonu, feničanske djevojke su zbog izbijanja rata morale zastati u Tebi. Tu čuju strašne priče iz rata. Feničanke su one koje pokušavaju shvatiti razloge tolikog užasa. One su strpljive i pune sućuti i milosti slušanja. Feničanke su tragedija bez nesretnog ishoda“. Dramski tekst kao uporište je izmaknut, ostale su sličice, fragmenti, krikovi, mucanja, imena, krhotine, čahure... Tako da, Cvijetićeve „Feničanke“ su pet ženskih  priča koje dolaze na scenu, protresu nam um i utrobu i odu s nje.  

        Na prvom mjestu, treba pohvaliti scenu koja je postavljena u Kamernom teatru u Sarajevu, ona je izuzetno jednostavna: prekrivena ribarskom mrežom. Polupropusnost mreže istovremeno predstavlja i granicu i mogućnost komunikacije glumaca i publike. Kao balans jednostavnoj sceni režiser je ponudio i veliki broj rekvizita. Ne samo da se u rukama glumaca nalaze uobičajeni rekviziti: viseća lampa, koja nam govori da se izvođenje dešava u nekom interijeru, stolice, cipele, noževi, puške, šljem... nego pozornicu ispunjavaju i prirodni materijali poput nara, zemlje ili perja koji imaju simboličku vrijednost. Ispljunuti komadi nara, prosuta zemlja i razbacano perje – sve je to simbolično razliveni očaj koji nas guši. Također, iza pozornice nalazi se video-bim, na kojem možemo pratiti smjenu fotografija. Video jako dobro dopunjuje predstavu i neophodno ga je pratiti zbog potpunog razumijevanja važnosti priča koje su glumice željele predstaviti. 

        U prvom fragmentu glumica u ružičastom kućnom ogrtaču počinje nečim što podsjeća na „Vaginalne monologe“, a završava osudom društva koje je gluho na patnju marginaliziranih grupa. Jelena Seksan u ulozi susjetke progovara o djevojčici u njenom susjedstvu, koja živi u kontejneru sa majkom – prostitutkom. Djevojčica je zapostavljena i od majke – prostitutke i od društva u kojem živi. Glumica zaslužuje sve pohvale za intepretaciju svoje priče i više od toga. Ona svojim postupkom stavlja nam predrasude u prvi plan. 

        Već u drugom fragmentu prepoznajemo elemente iz Euripidovih „Feničankih“: Antigona čiji je Polinik retardirano neregrutsko čudovište, Tebi nepotrebno i strano. Dječak invalid – to je tako netebanski, nespartanski, nevojnički, nebosanski. Međutim, zbog nedovoljnog glumačkog kvaliteta glumica Tatjana Binjaš ne uspijeva transponovati značenje Cvijetićeve vizije Tanje Feničanke koja davi sina, antivojnika, jednorukog... i koja izgovara riječi „da vojnik ne postane, da dječakom ostane“. Ovaj fragment predstave sadrži jedan unutrašnji paradoks vezan za „sina“ kojem se glumica obraća, a koji malo zbunjuje publiku. Ostalo je nejasno zašto ona ubija sina invalida koji svakako ne može služiti vojsci te je nejasna dob sina, da li je prispio za vojsku ili je još dijete. Pored ove verbalne nedorečenosti izostao je i kvalitetan scenski pokret u cjelokupnom izvođenju drugog fragmenta. 

        Dok je glumica u trećem fragmentu lišena silnog govorenja. Na scenu izlazi četveronoške i već samim tim naslućujemo da će ona progovoriti tijelom i u tom smislu, režiser je u ovoj sceni napravio otklon od tradicionalnog pozorišta i akcenat sa verbalne ideje teksta prenijet je na scenski fizički pokret. Jer pozorište nije samo riječ, već je sve ono što može da se odvija na sceni. Pokretima tijela i neobičnom kombinacijom rekvizita glumica na sceni uspijeva prenijeti smisao svoje priče, pa čak kada kredom pokušava ispisati emotivno stanje ne izostaje glas koji progovara: „Nema krede za pisati tatino ime“, veli Sabina Feničanka, koju je otac vojnik zlostavljao. Ona je Ismena, mlada Antigonina sestra, željna majčinstva, bijesna na rat... Darko Cvijetić svojim postupkom transponiranja u ovoj sceni naglašava koliko je Euripidova Feničanka prisutna i u ovdašnjem društvu. Sabina Feničanka scenom u kojoj trga jastuk i prolazi  puškom po rasutom perju vrhunski je predočila gledaocu emotivnu rasturenost zbog oca koji je zlostavlja i majčine ravnodušnosti.

        Još jedan od pamtljivih fragmenata je ispovijest glumice Mirele Predojević u ulozi sestre uplakane čiji je brat ranjen u ratu. Cjelokupan scenski pokret zaslužuje pohvalu. Tijesni odnos njenog tijela i glasa pokazuje se najprije u vrisku, uzdisanju i jecanju što proizvodi jedan proces koji pokreće cijelo tijelo: ono se savija i napinje do krajnjih granica. Tako su gledatelji u tom nejezičnom oglašavanju tjelesno duboko zahvaćeni, jer ko sluša krik nekog čovjeka, ko ga sluša kako uzdiše ili jeca, to će percipirati kao specifični proces utjelovljenja. Narom koji curi iz usta ne samo da je predočila fizički nedostatak lika koji utjelovljuje nego vjerno prezentovala i njegovu naivnost, dobrotu i neiskvarenost. Scena u kojoj kroz suze razgovara sa bratom, najemotivniji i najpotresniji je dio predstave. 

       Zlata Kogelnik i Zorica Jojić izmamile su kod publike nevjerovatnu pažnju. Peti fragment je slika svijeta jedne žene koja boluje od Alzheimerove bolesti. Sama pojava glumice u bijeloj odori strašna je poput samog Alzheimera. Priča glumice Zlate Kogelnik u ulozi starice oboljele od Alzheimera počinje izvan mreže, da bi se potom uvukla u nju i tom postupku dala simboličku vrijednost. Osjećaj krivnje, poraženosti, izigranosti i to upravo onog ljudskog – sve je to simbolično uvučeno u svijet zaborava, što i jeste svojevrstan bijeg od tragične stvarnosti. Svijet zaborava je vrijeme koje čovjeku dozvoljava da bude slobodan od svih nametnutih dogmi. Stoga i sama Cvijetićeva zamisao da glumica ulazi van scene i kruži oko uokvirene scene mrežom nije slučajna. Tim postupkom je režiser uvukao gledaoce u priču koja zaokružuje cjelokupnu predstavu i natjerao ih da se zapitaju koliko su svjesni bolesti društva u kojem žive. 

        Pojednako je dobra i Zorica Jojić u ulozi djevojčice koja se podređeno brine o bolesnoj baci. Svojom gestikulacijom i dozom dječije ozbiljnosti, odlično je predočila kako žensko čeljade ne može izbjeći obavezu prema oboljelom članu porodice bez obzira na svoju dob. Tako da unuka kaže: „Bako, ja tebe već dugo čuvam“. Njena igračka umjesto lutke je šljem i zemlja što simbolično upučuje na ratničku poniženost i bolest društva zemlje u kojoj živimo. Jednostavno, režiser je u ovoj priči ponudio rekvizite koja su na svoj osoben način prenijeli ljudsko iskustvo i spoznaju da smo svi dovedeni na moralni rub egzistencije. Tako da, i scena prekrivena ribarskom mrežom s jedne strane ne dozvoljava da se emotivno približimo priči, a s druge strane rupe na mreži daju nam dovoljno prostora da percipiramo stvarnost i izgradimo kritički sud. Jednaku pažnju Cvijetić je usmjerio i na muziku. Zato nas ne čudi da je odabrao muziku koja nas podsjeća na vrijeme Euripidovih Feničankih koja svojim načinom intoniranja u publici izaziva osvješćenje.

        Cvijetićevo poimanje rata odnosno predstava „Feničanke, Materijali“ sa motivima rata puno je više od samoga rata, ona je ono granično grozničavo stanje u kojem postavljamo ultimativna pitanja našega „Ja“. Predstava je tematski obuhvatila dio problema naše tragične stvarnosti i time ukazala na genocid, na sakaćenje zdravog razuma i na licemjernu tradiciju numerisanja žrtve. Cvijetić ukazuje na činjenicu da se traumatično sjećanje jedne žrtve treba sagledavati ne u pojedinačnom već u kolektivnom okviru i da se trauma svake pojedinačne žrtve predstavlja kao jedna u nizu karika u izgradnji onoga što bi trebalo da nas vodi sagledavanju kolektivnog pamćenja kao sposobnosti čovjekove svijesti da se prisjeća prošlosti, uređuje doživljaje i priziva ih u sadašnje stanje, kako to Jan Assman ističe:“ Da sudionici kolektivnog pamćenja su pripadnici stvarnih grupa kojima bi figure sjećanja trebale da znače istodobno modele, primjere neke vrste pouke.“       


COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Kluge,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,7,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,Bela Hamvaš,2,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,1,Bojan Savić Ostojić,1,Bookstan II 2017,1,Borges,4,Boris Buden,4,Boris Dežulović,2,Boris Dubin,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bruno Schulz,1,BUKA,1,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danilo Kiš,10,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,254,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,1,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Kožul,1,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,Dnevnik,8,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,4,Đorđe Tomić,1,Edmond Jabes,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,148,Fahredin Shehu,1,festival,2,Filip David,2,fotografije,1,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Goran Milaković,2,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,2,Hans Magnus Enzensberger,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,3,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,54,Ivan Čolović,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,1,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,1,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,3,kratke priče,6,kratki intervju,1,kritika,4,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Leonid Šejka,2,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,16,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Dumovo,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,46,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,1,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,6,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Puljić,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,10,Mladen Bićanić,1,Mladen Blažević,2,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,1,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,NOVA KNJIGA,1,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,1,odlomak romana,9,odlomci,6,Oliver Frljić,8,Osip Mandeljštam,2,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Paolo Magelli,2,Paul Celan,3,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Petar Gudelj,2,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,265,poezija prevod,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,4,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,2,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,Protest,1,Proza,2,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,4,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,2,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,3,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,1,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Tucić,1,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,3,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,3,Sonja Savić,1,Srđa Popović,1,Srđan Tešin,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Šagal,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,2,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Teatar,1,Teatron,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,1,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,2,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,Walter Benjamin,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,1,zapis,1,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,2,Zoran Vuković,2,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,2,Živojin Pavlović,1,
ltr
item
HYPOMNEMATA: "Feničanke, materijali", POZORIŠTE PRIJEDOR, Sibela Hasković
"Feničanke, materijali", POZORIŠTE PRIJEDOR, Sibela Hasković
https://3.bp.blogspot.com/-_7PNJYmC6sM/WS0N2kUfmRI/AAAAAAAACHA/5QYC-X5zGhUZZSbR6uLUI9F3W5kwbzgWQCLcB/s320/majka%2Bbo%25C5%25BEja.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-_7PNJYmC6sM/WS0N2kUfmRI/AAAAAAAACHA/5QYC-X5zGhUZZSbR6uLUI9F3W5kwbzgWQCLcB/s72-c/majka%2Bbo%25C5%25BEja.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/05/fenicanke-materijali-pozoriste-prijedor.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/05/fenicanke-materijali-pozoriste-prijedor.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy