$type=ticker$cols=2$count=30

Nadrealna drama Slobodana Šnajdera Enciklopedija izgubljenog vremena, režija Lidija Dedović, Sibela Hasković

SHARE:

                                                                                     
foto - Mišo Mirković



SIBELA HASKOVIĆ



Nadrealna drama Slobodana Šnajdera Enciklopedija izgubljenog vremena, režija Lidija Dedović




       U okviru XXXI Međunarodnog festivala Sarajevo – “Sarajevska zima” na sceni Narodnog pozorišta postavljena je drama Slobodana Šnajdera Enciklopedija izgubljenog vremena u režiji Lidije Dedović koja je nastala u produkciji Kraljevskog pozorišta Zetski dom. Sam tekst Slobodana Šnajdera je provokativan i inspirisan Kišovom “Enciklopedijom mrtvih”, ali i Kafkinom prozom i koji govori o Gregoru Samsi, radniku koji je dobio otkaz nakon četrdeset godina rada u željezari, koju je sada pojela tranzicija. On pokušava i donekle uspijeva da zavede smrt u nadi da će nadoknaditi izgubljeno vrijeme. Iako već na samrti, mali čovjek potisnut sistemom i dalje se nada životu. To u predstavi rezultira sa nizom fantastičnih iluzija koje su isprepletene sa osnovnom linijom priče i čine predstavu koja je po svom određenju mirakul.

       Sam tekst Enciklopedija izgubljenog vremena Slobodana Šnajdera nije postdramsko obrađivanje književnih djela, već komad koji vlada sopstvenim oružjem i u kojem se očitavala piščeva borba da se obiljem proznog, koje proizilazi iz Kišovih i Kafkinih djela, predstavi u konkretnom angažovanom dramskom kontekstu. Tekst korenspondira sa vremenom u kojem živimo, prepoznaje se u mnogim situacijama koje smo mi ili ljudi što nas okružuju proživljavali u ovo tranzicijsko doba. Šnajder se u dramskom tekstu bavi pozicijom i nemoći običnog čovjeka tu istu poziciju oneobičava toliko da je dovodi do apsurda, čime ona postaje univerzalno aktualna bez potrebe da se osloni na određeno vrijeme. 

       U predstavi “Enciklopedija izgubljenog vremena” prvo pojavljivanje glavnog glumca Srđana Grahovca na scenu je u ulozi ostarjelog, od života umornog Gregora Samse i koji izgovara riječi: “Ja bih bio smiren i veseo da sam da sam proživio život … Dokazat ću Vam da nisam živio… Evo svaki dio mog života za koji ustanovimo da je izgubljen – Vi ćete ga sabrati i vratiti mi taj dio života. Onaj koji je proživljen – neka bude otpisan, neka mi se vrati nazad…” Ovim riječima ostarjeli Samsa se obraća smrti koja u obličju žene dolazi po njega. Glumica Jelena Nenežić Rakočević u ulozi Smrti, zavodnica i nužnost, od koje Samsa pokušava da iznudi još koji dan života na račun izgubljenog vremena. Samsa, slično vitezu Bloku koji igra šah sa smrću u Bergmanovom filmu “Sedmom pečatu”, namjerava da nadmudri smrt da bi u međuvremenu shvatio smisao života, vremena u kojem je živio, smisao religije i Boga, porodice, zemlje koja smrdi… “Šta je odživljeno, neka bude otpisano. Šta je promašeno, vraća mi se u račun. Igramo fer.”, pragmatično predlaže Samsa Smrti. Lidija Dedović alegorijom na „Sedmi pečat“ u dramski tekst uvlači Bergmanov mitopoetski svijet koji je u filmu biblijski svijet prepun krišćanstva i preuzima stil i simboličku dramaturgiju filma.

       Nakon početnog sivila i turobne atmosphere predstava se pretače u mirakul gdje socijalna stvarnost pretačena u metafizičku daje za rezultat scensko razotkrivanje čovjekove unutrašnjosti.  Ovakva dramaturgija je podrazumijevala stalne preobražaje u glumačkoj igri i to između stvarnog svijeta i njegove razgradnje. Dedović ne dopušta glumcima potpuno preobražavanje u lik koji će prikazati. Takav stil glume bio je najartikulisaniji kod glumca Srđana Grahovca, koji svojom preobrazbom staroga Samse u lik mladoga, koristi tehnikom glumačke umjetnosti o kakvoj Bertolt Brecht piše: „Glumac mora pronaći slikoviti vanjski izraz za emocije svog lika i dotična emocija mora istupiti, osloboditi se, da bi se mogla snažno razgraditi. Snaga geste daje efekt začudnosti (V-efekt).“ On donosi njegove izreke toliko vjerno koliko je moguće, on prikazuje njegovo držanje u skladu sa svojim poznavanjem ljudi, ali on ne pokušava da uobrazi kako se ovime potpuno preobrazio. Srđan Grahovac ne izvodi svoj tekst kao improvizaciju, nego se koristi replikom. Slično, odlična Ana Vujoševic u ulozi Renči, pravi jasnu razliku između starosti i mladosti sa malo replika odgoneta suštinu lika koji tumači. Ovo ne znači da ostali glumci Jelena Nenezić Rakočević (Smrt), Branimir Popović (Bog), Bojana Knežević (Biskup), Dejan Ivanić (Gradonačelnik), Gorana Marković, Zoran Vujović, Aleksandar Radulović, Emir Ćatović, Smiljana Martinović i Karmen Bardak nisu ostvarili umjetnički rezultat, već samo da njihova igra ima druge kvalitete ali ne artikulisane stilske prelaze. 

          Scenografija je u službi predstave, tako da Dedović i njena asistentica režije Jelena Miloševic nisu osmislile neku klasičnu scenografiju, već svojevrsnu instalaciju koja se može preobražavati jer u svakom izvođenju sami glumci je stvaraju. Oni obmotavaju ogromnu količinu samolepljive trake oko dva stuba, jedinih fiksnih dijelova dekora stvarajući tako tu instalaciju apstraktnom, prozračnom. Kostimografija Mateje Benedetti je jednostavna i od prirodnih materijala i  boje kostima su uglavnom različite nijanse sive što ukazuju simbolično na stvarnost koja se želi prikazati. Dok je Smrt obučenana na samom početku predstave u crnu boju koja i simbolizuje smrt onakvu kakva jeste, a na kraju predstave Smrt u veličanstvenoj crvenoj haljini, također, je simbolična u smislu da smrt ipak nadmudruje život, da život nema smisla, ni vrijeme u kojem živimo, ni religija i Bog, ni porodica, pa tako i drustvo u kojem živimo. Muzika je instrumentalna i vokalna, koja se kreće od minimalne eletronike do hipnotičkog popa i muzički producent Aleksandar Radunović – Popaj izborom kompozicija i načinom na koji se muzika mijenja utiče na ono što se dešava na sceni. Također, muzika ima važnu funkciju u oslobađanju i razgradnji likova ali i u utvrđivanju ritma igre. Niz songova koje glumci uživo izvode isto tako su bitni u produbljavanju efekta začudnosti to jeste neutraliziranja iluzije i stvaranja analitičkog prema igri i predstavljanju, kako to Bertholt Brecht naglašava: „Svrha ove tehnike efekta začudnosti i jeste da navede gledaoca na istraživački, kritički stav prema prikazivanom događaju umjetničkim sredstvima.“

       Jelena Nenežić Rakoćević u ulozi Smrti na samom početku predstave postavlja pitanja gledaocima: “Da li problemi običnih, malih ljudi se mogu zaustaviti, da li smo se realizirali dovoljno, da li smo propustili vrijeme, možemo li ga nekako nadoknaditi i kako i koliko je nepobitna činjenica uzaludnosti…” To su teme koje su uz dobru uigranost glumaca fantastično predočene gledateljima i konkretizovane kroz replike koje su izgovarane realistično. Međutim, Dedović u predstavi je izostavila dio iz dramskog teksta Slobodana Šnajdera koje je od iznimne važnosti za predstravljanje glavnog lika Gregora Samse i za smisao pozorišne vjedostojnosti. Radi se o otuđenju oca od društva, ili, pak, jedinstvo naspram sistema, koje se vrlo brižljivo transponira iz Kišovog romana “Bašta i pepeo” u Kafkin “Preobražaj”, gdje prepoznajemo u riječima konačne spoznaje Gregora Samse: “Konačni odlazak mog oca, u koji intimno nikad nisam htio da povjerujem, bio jedno od iskustava na kojima sam sazdao svoju teoriju o nemogućnosti bjekstva. Jer znao sam da bi moj otac bio stanju rječitošću, svojom filozofijom i svojim teorijama da zbuni i samu smrt, da bi bio u stanju da je kompromituje nekum lukastvom, kada bi se smrt mogla kompromitovati na ljudskom nivou.” Ovo su riječi Samse u kojima možemo pronaći odgovore na sva postavljena pitanja u predstavi. Nažalost gledaoca, nailazimo na nerazumijevanje režiserke na važnost ovog dijela dramskog teksta u prenošenju cjelokupne poruke predstave „Enciklopedija izgubljenog vremena“. Kada je Dedović dramski tekst Šnajdera Enciklopedija izgubljenog vremena preinačila u novu dramsku produkciju ovog vremena nije zadovoljila staru estetiku, nego je uništila. Njenim simboličkim aranžmanom, kojim se bez obzira na stvarnost, trebalo pojaviti „ono što stoji iza nje“, ono idejno.

       Šnajderov tekst Enciklopedija izgubljenog vremena za pravo je dramska enciklopedija pronađenih tema koje na mnogoslojan način razlistavaju i enciklopedijskim postupkom uređuju u pregledan sistem goleme, zapuštene zaboravljene, posve neuredne arhive naše svakodnevnice. Teme kao što su obitelj, društvo, posao, politika, ljubav, Bog, novac… rasute su u našoj svakodnevnoj borbi i u predstavi „Enciklopedija izgubljenog vremena“ Lidija Dedović ukazuje na probleme svih nas, običnih i malih ljudi. 

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,8,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,2,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,1,Bojan Savić Ostojić,1,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,4,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bruno Schulz,1,BUKA,1,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,270,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,1,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Kožul,1,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,4,Đorđe Tomić,1,Đuza Stojiljković,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,158,Fahredin Shehu,1,festival,2,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,2,Hans Magnus Enzensberger,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,3,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,57,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Posavec,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,3,kratke priče,6,kratki intervju,2,kritika,5,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,17,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,52,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,1,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Puljić,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,1,Mladen Blažević,2,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,1,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,NOVA KNJIGA,1,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,1,odlomak romana,9,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Paul Celan,3,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,291,poezija prevod,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,4,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,1,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,2,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,Protest,1,Proza,2,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,5,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,2,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,1,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,3,Sonja Savić,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,3,Srđan Tešin,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,2,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,2,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,Walter Benjamin,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,1,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,2,Zlatko Paković,1,Zoran Vuković,2,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,2,Živojin Pavlović,1,Саша Скалушевић,1,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Nadrealna drama Slobodana Šnajdera Enciklopedija izgubljenog vremena, režija Lidija Dedović, Sibela Hasković
Nadrealna drama Slobodana Šnajdera Enciklopedija izgubljenog vremena, režija Lidija Dedović, Sibela Hasković
https://3.bp.blogspot.com/-ibQPSrVH9Os/Wf9Q_9UWo4I/AAAAAAAACRI/9RERaH_QCEEGANdmKPgC8mMFqYpgzWv6ACLcBGAs/s320/Foto%2Bmi%25C5%25A1o%2Bbicikl.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-ibQPSrVH9Os/Wf9Q_9UWo4I/AAAAAAAACRI/9RERaH_QCEEGANdmKPgC8mMFqYpgzWv6ACLcBGAs/s72-c/Foto%2Bmi%25C5%25A1o%2Bbicikl.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/11/nadrealna-drama-slobodana-snajdera.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/11/nadrealna-drama-slobodana-snajdera.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy