Povijest se vozi liftom u nesretnoj BiH, Mladen Bićanić

SHARE:

                                                                                     


ROMAN DARKA CVIJETIĆA PREDSTAVLJEN U ZAGREBU

piše - Mladen Bićanić, Oslobođenje, Sarajevo



“Onaj koji stvara, mora biti i onaj koji će spasiti, onaj koji će sve otkupiti ono što je stvorio. Učiniti nije dovoljno, učinjeno valja spasiti.” Rečenice su to na koje nailazimo u prvoj, od ukupno 32 glave romana “Šindlerov lift” Darka Cvijetića, predstavljenog, nakon Zenice, prvi put i van granica Bosne i Hercegovine, u zagrebačkom književnom klubu Booksa. Nakon desetak knjiga poezije i zbirke pripovjedaka, nova književna forma za Cvijetića: roman, kojemu, kako sam kaže, još uvijek gotovo da ne pripada – “…roman nije moj teritorij, ja se na tom teritoriju ne osjećam dobro i sigurno kao na poetskom planu, i zato mi je bilo vrlo teško da se zapravo izrazim i da pokušam sve ovo o čemu govorim izraziti, jer poetski jezik ima drugačiji formativ i drugačiju dubinu. Romanesknost ide u neku širinu, ali dopušta jeziku da se raspline tako da se meni ta forma odjedanput sama nametnula, mada ja vrlo teške volje ovo nazivam romanom, radije nekom produženom poemom ili poetskom formom koja sama sebe postmodernistički na neki način definira”.

Knjigu je, u ediciji Savremena bosanskohercegovačka književnost, objavila izdavačka kuća Buybook, urednica Kristina Ljevak, ona je na promociji i razgovarala sa autorom, iz tog razgovora mogle su se nazrijeti suština i srž poetskog bića Darka Cvijetića, njegova zaokupljenost i predanost temi kojoj se opetovano vraća u svom književnom djelu. Fenomen je to zla u ljudskoj prirodi, zla koje se tako naglo budi u vrijeme ratnog sunovrata, u taj lift marke Schindler u njegovom Crvenom soliteru u Prijedoru kao da se bez ostatka skutrila ne tako davna povijest ovog podneblja, Bosne i Hercegovine napose, pa se, nesputano, voza po svih 13 katova tog ratom zahvaćenog nebodera, kao po postajama neke naše Golgote, kao da nas pjesnik Cvijetić, poput Vergilija, vodi krugovima Danteovog Pakla čije mračne i strašne dubine dosežu sve do naših dana. A zašto taj prijedorski oblakoder i u njemu lift, uz ljude glavni junak romana?
“To je naprosto bila datost”, kaže autor. “Ja živim u tom soliteru i jednoga momenta mi se učinilo da je taj Crveni soliter zapravo sublimat svih mogućih događaja, i onih koji se jesu desili i onih koji se nisu desili, dakle, nekakva igra između fakcije i fikcije. Ali da, ja sam pokušao da napišem strukturu u kojoj se neće čuti niti jedan pucanj, odnosno jednu priču o ratu u kojoj bi sam rat bio postranice, bio bi zapravo odsutan, ali bi njegova prisutnost bila gotovo očevidna. Moj soliter, kao i svaki soliter u BiH, bio onaj u Zenici, u Sarajevu ili u Prijedoru, prepun je gotovih scenarija za jedan kalambur užasa koji se dogodio u toj nesretnoj BiH. U mom soliteru, gotovo svi likovi iz mog romana su stvarni, ja ih i dalje svaki dan susrećem, i ako bismo počeli od one rečenice Kišove da bi bez književnosti smrt jednog djeteta bila ravna smrti životinje u klaonici, mislim da ta osnovna priča o smrti djevojčice Stojanke Kobas bila inicirajuća kapsla da se nagomilani užas pokuša izvući iz mene i prebaciti u neku strukturu. Jednoga momenta, ona se igrala u liftu, struje nije bilo danima, ona je proturila glavu kroz razbijeno staklo, netko je pozvao lift, u tom momentu struja je došla, i lift ju je dekapitirao. Ono što dodatno užasnjuje i što priču čini dodatno užasnom je to da je krv koja je tim događajem nastala i koja je poprskala međukatni prostor između prvog i drugog kata, i dan-danas prisutna, odnosno današnji stanari ne razumiju ili ne shvaćaju ili ne žele da znaju da je ta krv stvarna krv, oni misle da je to dio nekakve isprskane farbe. Tako da kad god uđete u taj lift, susretnete se ponovo sa tom tragedijom, i ta krv je zapravo jedan amalgam bosanskohercegovačke tragedije koja će ostati zauvijek, čini mi se, zapisana na tom zidu”.

Neistjerivo zlo

A kako smo došli do toga da se gledamo preko nišana – na to vječno pitanje Kristine Ljevak Darko Cvijetić daje ništa manje složen odgovor: “Pa očito je zlo bilo kamuflirano ili, ako hoćete, potentum zla je bio u čovjeku dobro skriven. Ako krenemo od one židovske da je zlo u čovjeku neistjerivo, odnosno da se može samo disciplinirati na neki način, ali da je ono postojano i da ga je vrlo teško držati stalno nebudnim – postoje momenti kada to zlo provrije u čovjeku i počne kuljati iz usta, iz očiju, i kad se mi preobražavamo iz ljudske osobe u životinjsku spodobu, gotovo da nismo u stanju kontrolirati tu količinu zla. Vidio sam, vidjela si i vidjeli smo kako se to zlo prelijeva i način na koji ono, poput giljotine tog lifta, odsijeca glave. To je potpuno čudo kako su ljudi koji su dvadesetak godina živjeli u potpunom skladu, zajednički proslavljali Prvi maj, godišnjice življenja u tom soliteru, imali ideje da prave bazen ili kino na terasi, prešli tu neku graničnu crtu ljudskosti i odjedanput postali životinje. To je, zapravo, vječito pitanje, ja nisam niti pokušavao da odgovorim na njega koliko sam pokušavao da ga lišim čiste dokumentarnosti i prebacim u neku vrstu literarnosti pokušavajući sam sebi da odgovorim na to pitanje: kako je to bilo moguće? Ne znam da li sam uspio, ali mi se čini da taj karusel brzih slika koje se smjenjuju pokazuje da je zapravo svako bio u poziciji i progonjenog i progonitelja, naizmjence. Ali, potpuno me je fasciniralo i to da je moguće da ljudi nakon svega potisnu to zlo i da se počnu nanovo ponašati kao ljudi, što zapravo iznenađuje – kako je čovjek svoje lice životinje u stanju ponovo prebaciti u masku ljudskosti. To je ono što će me vjerovatno proganjati do kraja života i što će me do kraja života čuditi”.
Naravno, Cvijetić je svjestan toga da je riječ o općem, ljudskom fenomenu zla, da to što se događalo u Prijedoru, nije nikakva iznimka, ponovit će više puta da se to zbivalo na svim stranama, taj soliter mogao je biti i u Zenici, Doboju, Mostaru, on kao umjetnik “tražeći istinu, piše istinu”, nitko mu nikada od njegovih Prijedorčana nije prigovorio da ne govori istinu. “Jednostavno, možete lagati, ali ne možete lagati sebe. Ne mislim da ja pišem na strani neke nacije protiv neke nacije, nego dapače, mislim da govorim kako jest bilo, zbog toga i nemam protivnika, gotovo niko ko je u Prijedoru pročitao moj roman nije mi rekao: ne, nije to tako bilo, nego je rekao: da, čovječe, da, jebote, kako si to mogao napisati! Ali niko mi nije rekao nisi to trebao napisati – svi znaju da se tako dogodilo…“

Ostalimski jezik

A da bi izrazio sve to što osjeća i smatra da treba zabilježiti, Darko Cvijetić bira i svoj jezik: “Pošto u BiH postoje tri konstitutivna naroda, Srbi, Hrvati i Bošnjaci, i ostali, ja sam, dakle, ostali i pišem ostalimskim jezikom. Možete to zvati kako god hoćete, ja smatram da je to jedan jezik, a možete ga krstiti kako god hoćete, meni je potpuno svejedno da li ću reći kemija, ili tjedan, ili sedmica ili nedjelja, ja nemam taj problem. Kako sam učio u školi, kako su me učili u porodici ili obitelji, tako sam taj jezik usvajao, kako sam čitao literaturu na našem jeziku, tako sam ga i usvajao. Tako da ni dan-danas ne prepoznajem kad čitam da li čitam na hrvatskom, srpskom ili bosanskom jeziku. Za mene je to još uvijek sve isto, jer osjećajući se ostalim, ja ne osjećam da pripadam niti jednom narodu, ali isto tako ne pripadam niti jednoj sredini. Dakle, ja živim u Prijedoru, ali da li im pripadam, to ne znam. Tako da je i moj jezik najbolje nazvati ostalimskim, jer ta vrsta novogovorenja ili pošto-poto odvajanja jezika na nacionalnu tipologiju za mene je podjednako monstruozna kao i monstruoznost ovoga što se događalo. Samo je to sječa perom – dakako, onda ste ubijali rafalom, a sada ubijate jezikom, na taj način se osjećate čišćim…”.
Darko Cvijetić gost je, slijedećeg tjedna, riječkog VRISKA, 12. Riječkog sajma knjige i festivala autora, tamo sa Markom Pogačarom promovira novu knjigu poezije “Snijeg je dobro pazio da ne padne”. Samo pjesnici mogu pisati povijest, uvjeren je bio Ilija Jakovljević, veliki i tragično stradali hrvatski pjesnik, žrtva dva totalitarna sustava – Darko Cvijetić na tom je tragu ispisivanja vlastite intime i historije ovog podneblja, to je samo njegov krik u obranu ljudskosti i dostojanstva čovjeka i zemlje koju nastanjuje. Jer: “Onaj koji stvara, mora biti i onaj koji će spasiti”.

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Povijest se vozi liftom u nesretnoj BiH, Mladen Bićanić
Povijest se vozi liftom u nesretnoj BiH, Mladen Bićanić
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiJXIBB07lJHtwJBYMMDjhCOwdBdUpG_eMo9_TDT24zf_nh6RiR_mCNWmEJWBHvFJBZjXPCQPWhULveTh9cjxr2xYZrzEioSS_c8w6ox_061ZeGzSSLzDcRbrZxgyJAthhG453uryQFGnI/s320/koverta.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiJXIBB07lJHtwJBYMMDjhCOwdBdUpG_eMo9_TDT24zf_nh6RiR_mCNWmEJWBHvFJBZjXPCQPWhULveTh9cjxr2xYZrzEioSS_c8w6ox_061ZeGzSSLzDcRbrZxgyJAthhG453uryQFGnI/s72-c/koverta.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/05/povijest-se-vozi-liftom-u-nesretnoj-bih.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/05/povijest-se-vozi-liftom-u-nesretnoj-bih.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy