Dok Hinkemannova punica osljepljuje češljugara da bi ljepše pjevao, Darko Cvijetić

SHARE:

                                                                                    







                                                                                     






DARKO CVIJETIĆ



DOK HINKEMANNOVA PUNICA OSLJEPLJUJE ČEŠLJUGARA DA BI LJEPŠE PJEVAO




Borges piše da postoje četiri velike teme književnosti, pa i dramske, i jedna od njih jest priča o povratniku iz rata.
BUNAR je priča o povratniku iz rata a povratnici iz rata i kada se vrate, dugo još, ako ne do groba, rat nose sa sobom, u sebi, oko sebe.
Takav je Buhnerov Wojtzek, takav je Hinkemann Ernsta Tolera, takav je i Miloš Radmile Smiljanić.

I Homerov Odisej je povratnik iz rata, ali je u povratku bio sedam dugih godina kod Kalipso.
Kalipso je "ona koja prikriva"...

U BUNARU nema vode. U BUNARU je toliko laži, da sve postaje laž. U BUNARU nema nade a gdje nema nade ima laganja da ima nade. Puno laganja.

Tako je pijesak postao voda. Dok ne nađu vodu, svi pristaju na laž. Ako nađu vodu, pijesak će prestati biti voda.
Za povratnike, nema na pijesku ikakva temelja, ni bunara, ni vode, ni nade....Na pijesku ne nitko ne kući, na pijesku nitko jabuku ne sadi, na pijesku nitko vrelini umaći ne može.

Jalovost je krupni plan Bunarevog svijeta, društvena jalovost, omeđena mentalitetskim zidovima i mitskim nacionalizmom.

I nije više važno ime neplodnoga, kad je na pijesku svaki svijet neplodan, i svaki bunardžija nevješt.
Oni koji su se vratili skupiti krhotine, uviđaju da to nije svijet u koji je moguće vratiti se. Njihov nekadašnji svijet bjeline i nevinosti, prijeratni svijet - više ne postoji.
Oni su na dnu, i ne znaju da u bunaru nema bunara.

Sve se upravo zarasta u bjelini nekadašnjeg svijeta - kad je voda bila voda, a bunari se lako pronalazili.
Sad lažemo i mislimo tako opstati. A mrzimo i molimo se, kao crne zabrađene prilike.

BUNAR je društvena dijagnoza - impotentnost jednog beznadnog svijeta - onoga u kojem je moguća samo izdaja - kao Smilja Branka, kao Majka Sina, kao Jasmina Miloša, kao svekrva snahu, kao Vrač sve njih...
Radmila Smiljanić oslikala je fresku nemoći.

I Homer i Buhner i Toler skicirali su njezinog Miloša, predvidjeli ga, nemoćnog da izađe iz kruga.
Ucrtanog u pijesak.
A pijesak je posuda pustinje, vruća cijev pištoljska.

"On veli majko, da je dolje okean!"

(bilješka redatelja za afišni materijal, studeni, 2016. godine)




                                                                                    
 



 

 
 
Darko Cvijetić
 
 
IZ REDATELJSKIH BILJEŠKI ZA PREDSTAVU "Bunar", po tekstu Radmile Smiljanić, u POZORIŠTU PRIJEDOR

(18/19 studeni 2016. petak/subota)
 
 
 
 

*
 

Sedam dana do premijere. Sinoć i zrikavci. I kapljanje vode, koje se ubrzava kako se predstava približava kraju.
Šet je isto Kainov brat. A Kain je poljodjelac, Izak je bunardžija.
 
 

*
 
 

Pijesak na sredini scene praši, kašlju, žale se, ali govorim glumcima da nisu u ambulanti, već u suhom bunaru.
Već trideset godina.
 
 

*
 
 

Način na koji glumica Zlata Kolgelnik u 75-toj godini, sve četvoro ostalih akademskih glumaca potrpa u džep kecelje.
A džep ostane prazan.

Manje je više, mantram scenom.
Što manje glume, više će biti glume.

Nema novca za kostimografiju, pa iz fundusa izvlačimo sve crno što imamo, pa glumce u crno odijevamo, za bijelu linoleumsku površ....
Ima pozorište crnine koliko hoćeš!

Predstava počinje mirisom tamjana. Sinoć ga nismo palili na probi, jer jutros Bošnjaci imaju neke horove na sceni, i netko može pomisliti da to činimo namjerno....

Zar da predstavin tamjan počne igrati prije glumaca?
 
 
 

*
 
 
 

Manje vanjskog pokreta donosi više unutarnje radnje.
Manje riječi znači više pauze.
Manje mime jeste unutarnjost maske, koja je pomična.
Manje zvuka jest svaki zvuk je zvuk.
Manje svjetla jest svako svjetlo je svjetlo....
To spaljeno selo gdje su se vratili jest pustinja. Na njoj tepih bjeline, veličine spaljene kuće.

Nema vode.
Svi se lažu da pijesak može biti voda. I pijesak laže.
Sve dok ne dođe voda.



*
 
 

Vidite li to lijepo, čvrsto nebo, obraća se Wojtzek Kapetanu, dođe čovjeku da zabije raklju u njega i da se o nju objesi...

Wojtzek, Buchner
 
 

*
 
 
 

Vrhunac čudovišnog i neljudskog svijeta za Hinkemanna jest scena u kojoj njegova punica osljepljuje češljugara, da bi ljepše pjevao.
Jeli Hinkemann bezmud ili samo impotent?

I da Eugen naš Hinkemann ima ženu muslimanku. Ha?

Ima i Šalamov priču Proteze u drugom dijelu Priča sa Kolime, gdje iznenada hapse logorske rukovodioce, mahom amputirce iz prethodnih ratova, invalide.
I, prije nego ih ubace u samice, svaki skida svoju protezu - čelični korzet, čelično zubalo, slušne trubice, drvene noge i ruke, vještačke oči, gumene i plastične prste....

Gotovo da bi sastavili čovjeka, prostalog od onih u samicama.
Šalamov priču ovako završava:

"A ti, što ćeš ti da predaš? Dušu?
Ne - rekoh - dušu neću da predam."
 
 
 

*
 
 

Bunar može biti i bunar želja.
Može biti i bunar u kojem su iza rata našli u muslimanskom selu kraj Prijedora ubijenog 33-godišnjeg vlč Tomicu Matanovića i majku mu i oca.

Pijesak može biti grobno leden.
Pijesak može biti i terarijski vruć.
Angeli, kažem doktorici Lajtman, zaborave namjerno.

Da se iznova zadive.
 
 
 

*
 
 
 

Karahasan piše u Knjizi vrtova o pustinji kod kršćana i vrtovima u islamu. Npr. muslimansko mezarje je vrt. Ili, kršćanstvo počinje na rubu pustinje.

I svi u nju odlaze na iskušavanje.

Iskušavanja su sva pustinjska. Pustinja u islamu, kaže doktor Karahasan, jeste mirna diskretna prisutnost, objektivnost sama.

Nema u kršćanstvu, a nema ni u islamu iskušavanja snijegom.

Kušnje pahuljama.
Nekog Isusa ili Svetog Ivana od Križa, koji leđima liježe na mlad snijeg, da bi ostavio kratkotrajan i leden trag.

Manje je više, mrmljam i dok izlazim iz pozorišta i ulazim u auto.
Vozim iza autobusa. Miloš je Hinkemann Vojske Republike Srpske, tamo oko 1998.....
 
 

*
 
 

Sveti Prokopije, zaštitnik bunardžija u srpskoj pravoslavnoj crkvi, mladenaca, male djece...Kaže se da je Prokopijevdan težak svetac - toga su dana kamen i drvo prokopni, i bunardžije i rudari ne rade. U selima se ne dotiče ašov niti lopata, i ništa se u zemlju ne bode, žene i djeca se ne kupaju.
Mrtvi se ne sahranjuju.
Rublje se pere.
Samo se svadbe priređuju. I pjeva se, na njima.

KORUBE, kaže se za drvena kolica za spuštanje bunardžija.
Miloš bez nogu, od granate, jest mjera.

I nesahranjen je.
 
 

*

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Dok Hinkemannova punica osljepljuje češljugara da bi ljepše pjevao, Darko Cvijetić
Dok Hinkemannova punica osljepljuje češljugara da bi ljepše pjevao, Darko Cvijetić
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUwGHytkro4zuD7M5nijXuaw5O0LgT5spcfdBQFnVmnclkFJW-7q14hRfyf2lRLpYjcYlHYbHHX1Nakt_MtRZT3RLQD2oH-N4A3UO25z5wjHv2LsFj3Vp3UJEBpV7htrIoUewax-UEjro/s320/IMG_20161115_173047.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUwGHytkro4zuD7M5nijXuaw5O0LgT5spcfdBQFnVmnclkFJW-7q14hRfyf2lRLpYjcYlHYbHHX1Nakt_MtRZT3RLQD2oH-N4A3UO25z5wjHv2LsFj3Vp3UJEBpV7htrIoUewax-UEjro/s72-c/IMG_20161115_173047.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2016/11/dok-hinkemannova-punica-osljepljuje.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2016/11/dok-hinkemannova-punica-osljepljuje.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy