Živi zakopani, Davor Ivankovac (o knjizi Darka Cvijetića Ježene kožice)

SHARE:

                                                                                   

foto - Mišo Mirković


DAVOR IVANKOVAC

ŽIVI ZAKOPANI

(o knjizi Darka Cvijetića  "Ježene kožice")


Ježene kožice su vrlo dobar primjer angažirane (post)ratne poezije, s gledišta stila lako prohodne, ali s gledišta teme mučne i uznemirujuće. A poezija koja nastoji žrtve izvući iz zaborava, hrvajući se s povijesnim istinama, zabludama i krivotvorinama, jedino takva može i biti


Nova zbirka poezije Darka Cvijetića podijeljena je u dva ciklusa – „Zakopavanje sestre“ i „Charlie Hebdo“ – koji naslovima sugeriraju tematsku podjelu na privatno i javno svjedočanstvo, možda i društveno-politički angažman. Već i površno prelistavanje pokazuje da podjela nije proizvoljna, naime, u prvom ciklusu nalaze se isključivo lirske pjesme, u drugome prozne. Naslovna pjesma prvog ciklusa po mnogočemu je znakovita, tako da ju nimalo slučajno i Miljenko Jergović u pogovoru uzima kao ogledni uzorak Cvijetićeve poetike. U njoj je riječ o stanovitoj Aidi, „školskoj iz klupe“, kojoj u više navrata s višegodišnjim razmacima ekshumiraju bratove posmrtne ostatke iz različitih masovnih grobnica, tako da ona jednoga brata sahranjuje više puta. Aidin brat je žrtva rata, a naslov pjesme sugerira nam da je Aida žrtva poslijeratnog mira: „Dokle ću ovo, svakih četiri pet ljeta?/Šta ću, moj školski, ako mi dogodine nađu/Još brata?//A meni pun mezar“. Uvodna pjesma naznačuje tematski okvir ratnih i poslijeratnih trauma, reduciranost izraza i demetaforizaciju (ne potpunu), te sklonost inverzijama i očuđenjima, što će uglavnom postizati brižljivo osmišljenim naslovima. Tako će, primjerice, pjesmu o dvojici braće koje su strijeljali Arkanovci nasloviti adresom na kojoj se to dogodilo, „Lepe Radić dva“, što će biti link na dotičnu obješenu partizanku, s upečatljivim završetkom pjesme: „Vrat joj polomljen visi s neba/U vrtu grila – ružmarin“. Povijest se ponavlja, iz nje očito ništa ne učimo niti pamtimo, pa nas svakih par desetljeća ponovno sustiže isto. Njegov lirski protagonist, često strukturni Ja, nije pretjerano zaokupljen sobom i vlastitim traumama – on je svojevrsni lirski kroničar, bilježi tuđa svjedočanstva (kao u slučaju Aide), otkrivajući tragove rata u ljudima i okolini podjednako (pjesma „Ljudi i ljudi“ skrojena je od nekoliko fragmenata), ponekad ih čak predočujući iz njihovog prvog lica jednine, uživljavajući se dakle u njihovu tragediju, a gdjekada nismo sigurni govori li o sebi u trećem licu jednine. Užas preživjelih Cvijetić oslikava naslovnom (stoga znakovitom) „Ježene kožice“, u kojoj je zapravo riječ o svinjokolji – tri je svinje zadesila nenadana sudbina, a „onaj što je ostao/Onaj što su ga cijelu noć progonili/Trese se sam…“. Ono što je neizgovoreno, a znano, da će naime kad-tad i preživjela svinja doći pod nož, pridonosi uznemirenju koje i inače ostavlja ova poezija – preživjeli su samo donekle preživjeli, oni su odgođene žrtve i dok ih ne nađe krvnik nekog budućeg genocida živjeti će u (ne)miru sa svojim traumama. Živi, a već pokopani.
Učestali motivi, što ne iznenađuje kada je o ratu i žrtvama riječ, su motivi grobnice – pojedinačne, obiteljske ili masovne. Autor tako vješto čini ironičnu inverziju u pjesmi „Četvrta bilješka na Svisvete“, gdje zaključuje da je i grobnica mnogobrojne obitelji također na neki način masovna. Puko imenovanje ili brojanje stoga nije dovoljno, potrebno je i opisivati, govoriti, posvjedočiti.
Jedna od boljih je i „Koštana dok pleše srž“, u kojoj se vraća motivu raskomadanosti žrtve nađene u nekoliko masovnih grobnica (tokarskog majstora Faruka H.) sugerirajući da slučaj Aidinog brata nije iznimka, nego pravilo – zakopanost u više grobnica, u više neoznačenih počivališta, a bez počinka, čime se ionako bezbrojni zločini umnažaju, a agonija i mrtvih i preživjelih produžava u nedogled. Cvijetić kroz pjesme izmjenjuje gledišta, tako da nikada nismo sigurni tko je govornik u pjesmi, on ili netko drugi, koje je taj govornik vjere, nacionalnosti i koju je uniformu u ratu nosio, čime izbjegava zapasti u monotoniju, patetiku, pa i (samo)sažaljenje. Fanatizam i iracionalnost osvete predočio je pjesmom „Druga omča“, u kojoj se čovjek sustavno i pedantno iživljava nad stablom na koje se objesio njegov sin, potom i žena. Sudbina se dojmljivo poigrava s bivšim snajperistom u pjesmi „Krv u stolici“: „Treba ga eliminirati rekao je/Rektoskopist bivšemu snajperisti//Poslije puši cigaretu u parku bolnice/Zna da ga već uračunat zanosi/Blagi vjetar zdesna/Između njega i smrti“.
Motiv snajperista naći ćemo i u ciklusu Charlie Hebdo (tekst „Čim smo spalili selo“), kao i zakapanje u razne masovne grobnice („Grlo Isaakovo“). Tematski ciklus slijedi prvi, subjektna gledišta se izmjenjuju, no forma je prozna. Pjesme ni ovdje nisu sasvim ogoljene od metafore i alegorije, a najbolje su „Prelasci“, „Jednopjega strana kocke“ i „Tanker uz granicu“.
Imenovanjem ciklusa po francuskom satiričkom listu kojega su 2015. napali islamski teroristi stavlja se protuteža na prvi ciklus, gdje su prikazane mahom muslimanske žrtve iz rata u BiH. No tako se u tekst uvlači određena moralizatorska nota, koja može krenuti dvosmjerno. Naslovna pjesma ciklusa govori o čovjeku koji je i u rovu bio nenaoružan, ali je nešto crtao u blok (možda kao ratni izvjestitelj ili karikaturist bilježi ratno i vjersko ludilo oko sebe), a kada ga pri kraju vidimo na kazališnoj predstavi (kao kritičara?), uz ironičan komentar da je i tu nenaoružan, nameće se pitanje smatra li protagonist i njegovu olovku oružjem ravnopravnim oružju koje on i Radenko tako pedantno i pomno čiste u septembru 1995., kraj Une, ili tu ipak čitamo jasnu distinkciju između satire i terora.  
Bitno je reći da Cvijetić nigdje izrijekom ne govori o islamu i kršćanstvu, muslimanima i kršćanima, Hrvatima, Srbima, Bošnjacima, itd., ali se određena nacionalna i vjerska pripadnost pojedinih „likova“ iz pjesama po imenu (ili čak običajima) može iščitati. Što nas vraća onoj nultoj točki moralnosti i humanosti – žrtva je žrtva, zločinac je zločinac i tu nema odvagivanja na osnovu nacionalne pripadnosti. Na kraju krajeva, to što autor nikada ne moralizira, nego to prepušta čitatelju, ide mu također u prilog.
Ježene kožice su vrlo dobar primjer angažirane (post)ratne poezije, s gledišta stila lako prohodne, ali s gledišta teme mučne i uznemirujuće. A poezija koja nastoji žrtve izvući iz zaborava, hrvajući se s povijesnim istinama, zabludama i krivotvorinama, jedino takva može i biti.

Davor Ivankovac (Vinkovci, 1984.) autor je dviju nagrađivanih pjesničkih knjiga i književni kritičar

via - http://proletter.me/portfolio/zivi-pokopani/

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Živi zakopani, Davor Ivankovac (o knjizi Darka Cvijetića Ježene kožice)
Živi zakopani, Davor Ivankovac (o knjizi Darka Cvijetića Ježene kožice)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiW6ID9rfR8Emcwml7HS0ms-LCoecQmBOiSJxCv5VgwTEjE1qQnVdx_aIHrKh4JlBl7rbjo3RixXlJQ9G-eDMxMdnIjfjSGcLuCnft7i9eMHjnxd43DOVjWWoAT4dQ9TOspMYawyWB4Rac/s320/mi%25C5%25A1o+maca.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiW6ID9rfR8Emcwml7HS0ms-LCoecQmBOiSJxCv5VgwTEjE1qQnVdx_aIHrKh4JlBl7rbjo3RixXlJQ9G-eDMxMdnIjfjSGcLuCnft7i9eMHjnxd43DOVjWWoAT4dQ9TOspMYawyWB4Rac/s72-c/mi%25C5%25A1o+maca.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/08/zivi-zakopani-davor-ivankovac-o-knjizi.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/08/zivi-zakopani-davor-ivankovac-o-knjizi.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy