$type=ticker$cols=2$count=30

Židovski heretik, nezakonito dijete, buntovnik Isus Krist, Miljenko Jergović

SHARE:

                                                                                   

foto: Ivan Posavec



MILJENKO JERGOVIĆ


ŽIDOVSKI HERETIK, NEZAKONITO DIJETE, BUNTOVNIK ISUS KRIST




Križ se ne voli i ne može se voljeti. Ovim riječima započinje knjiga “Raspeti Bog”, njemačkoga protestantskog teologa Jürgena Moltmanna, podnaslovljena kao “Kristov križ kao temelj i kritika kršćanske teologije”. Ona je među najljepšim, najjasnijim knjigama koje sam čitao. A pročitao sam je upravo radi te prve rečenice: od malih mi je nogu pusti križ, onaj na kojem nema raspetog čovjeka, nego je sveden na spravu za mučenje ili tek na znak, izazivao nelagodu, jezu, strah. I to je bila tačka u kojoj smo se mi bezbožnici razlikovali od njih vjernika. Oni, činilo se, nisu osjećali strah, nego su takav križ nosili na lančiću oko vrata.
Onaj, pak, drugi križ, s Kristom na njemu, budio je žalost. Takav je, na kraju, bio njegov položaj na križu, a takav je bio izraz Kristova lica. Jednom sam se kao mali zatekao na dječjem sprovodu u Kaknju. Pokojnica, koju je na očevom odjelu u Sarajevu odnijela leukemija, ležala je u malom bijelom kovčegu, koji je, srećom, bio zatvoren. Uz kovčeg je, potpuno izgubljen, neprisutan, stajao djed mrtve djevojčice, i, ne mijenjajući izraz lica, primao izraze sućuti. Samo je, poput lutka na navijanje, pružao ruku svakome tko bi naišao. Taj djed imao je lice Krista s crkvenog križa.
Iako piše teološku raspravu, Moltmann odgovara i na ovu vrstu čitateljevih djetinjih slika. Ali i, što je, vjerojatno, važnije, iz teološke, antropološke, sociološke perspektive govori tko je, zapravo, bio onaj koji je završio na križu. Recimo, tko je on bio u građanskom i političkom smislu? Važno je to znati.
Prijedorski pjesnik i pisac Darko Cvijetić meni je među važnijim književnim suvremenicima. To su oni koje čitam kao da su mrtvi već godinama ili tisućama godina, a oni još uvijek dišu i pišu. U dnevniku koji je sedam dana početkom prosinca 2017. vodio za Radio Slobodnu Europu, Cvijetić piše: “Da je Bog imao Sina bez ruku – ne bi ga mogli raspeti”. (Nije to kraj rečenice, ali meni je važno da tu stanem: nakon ovoga drukčije ću gledati na Kristove ruke. Jedna je to od onih važnih, a toliko očiglednih stvari, koje nam, međutim, nikad nisu na um pale, a toliko su za priču važne. Što bi bio Isus, na koji bi se znak svodilo kršćanstvo, da je Bog zamislio Sina bez ruku? Sve važno što je On učinio ionako je bilo moguće i bez ruku. Isusu Kristu ruke su trebale samo da bude raspet.)
Svake godine trgovci i stručnjaci za crkveni marketing na početku televizijskih vijesti Božić najavljuju kao najveći kršćanski blagdan. Kratko je pamćenje mušterija, pa se ni ne začude kad im, nekoliko mjeseci kasnije, ti isti na početku televizijskih vijesti kažu da je Uskrs najveći kršćanski blagdan. Uza sva sveta čuda i teško razumljiva teološka pitanja, uključujući ono o trojednosti Božje osobe, ipak nije moguće da nakon blagdana za koji se kaže da je najveći dođe još jedan koji je također najveći, a da onoga prethodnog nije nadvećao, jer će, nekoliko mjeseci kasnije, opet taj postati najveći. Pitanje trgovačko-marketinške najvećosti nije, međutim, naročito kompleksno. Pače, vrlo je prosto i tiče se prostaštva površnih zaboravljivača.
Isus je bio iz Nazareta. Mati mu je bila Marija, a Josip je bio njegov poočim. Iako je bio svjestan da ona nije sa njim zatrudnila, odlučio ju je uzeti za ženu. Istina, bila mu je zaručnica, ali po svevremenskim je navadama ljudske ljubomore i povrijeđene muške sujete Josip imao sva prava ovoga svijeta da napusti Mariju. Umjesto toga, reče da mu je anđeo došao u san.
Da ju je ostavio, Isus bi se rodio kao kopile. Što će se i dvije tisuće godina poslije Isusova rođenja smatrati sramotom. Biti kopile u socijalnom je smislu tokom te dvije tisuće godina bilo isto što i ne biti sin, ne biti budući muž, ne biti čovjek. Zato je, možda, ispravno o Isusu govoriti i misliti kao o kopiletu. Svijetu je on bio to, samo je Mariji i Josipu bio – sin. Jedini njihov sin.
Rodio se kao Ješua Ha Nocri, i rodio se u nedoba, baš pred popis stanovništva, pa su mu ćaća i trudna mater morali u Betlehem, da se tamo popišu. Da nevolja bude veća, kako se silan narod pokrenuo – zbog popisa, zbog trgovine ili zbog mesijanstva raznih vrsta, to više i nije važno – tek nigdje u svratištima nije bilo mjesta za prenoćiti. Uzalud je Josip obilazio judejske hanove, hostele i hotele. Ako je, možda, negdje i bilo slobodnih soba, bilo je to na mjestima za koja on nije imao novca, ali o tome evanđelisti ne izvještavaju. Oni su, kao prvi reporteri s lica mjesta u povijesti, znali odvojiti bitno od nebitnog.
I tako su Josip i Marija završili u betlehemskoj štali, gdje se zatim rodio mali Isus. Mjestom rođenja Isus je izbjeglica ili barem tuđinac, došljo, dotepenac. U ona vremena razdaljine su se mjerile ljudskim korakom ili magarećim kasom, nomadi nisu bili omiljeni, kao što ni danas nisu omiljeni, a turizam nije postojao. Tako čim se pomakneš iz rodnog sela već si bio izbjeglica.
Ali ni to nije sve: mahniti Herod, koji je bio jedan od onih tipičnih levantinskih satrapa, kakvi sve do danas služe velikom bijelom gazdi, a svoj narod drže u suri, u nekom je snu, u proročanstvu ili u tabloidu čuo da će mu tek rođeni dječak iz Betlehema doći glave, pa je naredio da se pobiju sva muška djeca u Betlehemu i okolici. Isusa su njegovi sakrili, i tako je Isus postao ilegalni emigrant, osoba bez papira. I onda su se, bježeći, kao bezdomnici našli u Egiptu, gdje su ostali sve do Herodove smrti, da bi se zatim tiho vratili u Nazaret. Bit će da ih je, i Josipa i Mariju, vukla neka nostalgija. Nigdje im nije bilo dobro, nitko ih nije htio, jer su, valja i to reći, bili manjinci. Bili su Židovi, a to nije bio židovski svijet. Nijedan svijet do dana današnjeg nije židovski, što god kakav nemaštoviti Benjamin Natanjahu imao o tome za reći.
Činjenica da je zarana već bio kopile, izbjeglica, bezdomnik i manjinac, te da je, lutajući s roditeljima upoznao svijeta, sasvim je sigurno utjecala na Isusov dalji put i njegove ambicije, premda evanđelisti o tome ne govore ništa. Po nuždi se seleći i živeći među različitim, a i svakakvim ljudima, bio je u prilici da upozna svijet u njegovoj različitosti. Iako se malo zna o njegovim adolescentskim godinama i prvoj mladosti, iako je Isus lik koji u kolektivnoj imaginaciji i priči postoji samo u svome vrlo ranom djetinjstvu i u nekoliko posljednjih mjeseci ili godina svoga života, može se naslutiti kako je živio, čime se bavio i o čemu je mislio.
Bilo je to vrijeme kada su na sve strane Bliskim istokom lutali mesije i propovjednici, navjestitelji velikog finala, proroci i donositelji istinske vjere, prepisivači i prepravljivači svetih knjiga, lunatici, mahnitovi i prevaranti. Rimske vlasti za njih baš i nije bilo briga. Osim što antički Rim i nije odlikovala pretjerana religioznost i načelno je bilo dopušteno ili tolerirano ispovijedanje različitih vjera i kultova, jedino za što su vlasti bile stvarno zainteresirane, čime su se bavile kojekakve tajne službe, sa svojim uhodama i špijunima kojih je bilo otprilike onoliko koliko i mesija ili proroka, bilo je podriva li netko vlast i državu.
Isus je nastupio kao pravovjerni židovski učitelj i propovjednik. Kao rabin. Njegova namjera je bila da vjeru vrati njezinim izvorima. Pobunio se protiv raspusnog i raskalašenog klera, protiv onih koji su se obogatili na lažnim i plitkim uvjerenjima. Digao se, skupa s ono malo svojih sljedbenika, redom zaljubljenih u njegovu riječ i pojavu, protiv duhovne i materijalne korumpiranosti, ali i lažnih reformi. U svom je mišljenju i djelovanju bio radikalan i nepotkupljiv, da bi ga na kraju, kao pravovjernika, optužili za herezu. Je li Isus bio heretik? Naravno da jest: heretici su uvijek oni koji u odnosu na neko vjerovanje ostanu u manjini. Svejedno je tiče li se to manjinstvo sadržaja vjere ili društvenih okolnosti. U Isusovom slučaju prije se radilo o društvenim okolnostima u Judeji, o općoj dekadenciji kojoj se idealistični mladić tako samoubilački suprotstavio.
Njegovi su ga prijavili zbog hereze. Njegovi: Židovi. Oni koje su kršćanski antisemiti tisućama godina optuživali da su ga raspeli. Ali naravno da Židovi nisu raspeli Krista. To su učinili Rimljani, ozbiljno prihvativši prijavu Isusovih protivnika. Zašto su je ozbiljno shvatili kada je tih dana u Judeji sve vrvjelo od mesija i proroka, a hereze je bilo na sve strane, svatko tko je nešto mislio bio je ili heretik ili očajnik? Zato što Isus nije bio samo heretik, nego je bio i buntovnik. Bio je antidržavni element, mogući revolucionar.
Poncije Pilat ga je osudio, a onda je svjetini – u kojoj su, opet, većinu činili njegovi istoplemenici – ponudio da mu poštedi život. Njemu ili razbojniku. Svjetina se odlučila za razbojnika. Posve prirodno: svjetina će uvijek, birajući između razbojnika i heretika izabrati razbojnika. Svejedno je li riječ o Oliveru Frljiću. O Borisu Dežuloviću. O Anti Tomiću. O Isusu Kristu. Svjetina će uvijek spasiti ubojicu i pljačkaša. Spasit će Barabu po tisuću puta.
Ali nije Isus imao ruke samo da bi mogao biti raspet. Imao je ruke da njima grli cijeli svijet. Tako je on to zamišljao, jer je bio kopile, izbjeglica, židovski heretik i manjinac, antidržavni element i ljevičar. Takav je bio dok je bio živ. A onda ga je Rim raspeo i bržebolje promijenio vjeru.


via - https://www.jutarnji.hr/komentari/pise-miljenko-jergovic-zidov-kopile-heretik-manjinac-buntovnik-imenom-isus-krist/6870240/

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Kluge,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,7,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,2,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,1,Bojan Savić Ostojić,1,Bookstan II 2017,1,Borges,4,Boris Buden,4,Boris Dežulović,2,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bruno Schulz,1,BUKA,1,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,10,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,264,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,1,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Kožul,1,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,Dnevnik,9,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,4,Đorđe Tomić,1,Đuza Stojiljković,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,156,Fahredin Shehu,1,festival,2,Filip David,3,fotografije,1,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,2,Hans Magnus Enzensberger,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,3,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,56,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,1,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Posavec,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,1,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,3,kratke priče,6,kratki intervju,2,kritika,5,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonid Šejka,2,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,17,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,52,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,1,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Puljić,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,1,Mladen Blažević,2,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,1,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,NOVA KNJIGA,1,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,1,odlomak romana,9,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Osip Mandeljštam,2,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Paolo Magelli,2,Paul Celan,3,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Petar Gudelj,2,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,275,poezija prevod,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,4,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,2,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,Protest,1,Proza,2,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,5,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,2,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Tucić,1,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,3,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,3,Sonja Savić,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,1,Srđan Tešin,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Teatar,1,Teatron,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,1,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,2,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,Walter Benjamin,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,1,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,2,Zlatko Paković,1,Zoran Vuković,2,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,2,Živojin Pavlović,1,Саша Скалушевић,1,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Židovski heretik, nezakonito dijete, buntovnik Isus Krist, Miljenko Jergović
Židovski heretik, nezakonito dijete, buntovnik Isus Krist, Miljenko Jergović
https://4.bp.blogspot.com/-z1lnb1rMMVg/WkCyE-Ubp6I/AAAAAAAACSE/-dSx29GuvYEpd4GWky4ZOMppMY0MSvw3ACLcBGAs/s320/jerg.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-z1lnb1rMMVg/WkCyE-Ubp6I/AAAAAAAACSE/-dSx29GuvYEpd4GWky4ZOMppMY0MSvw3ACLcBGAs/s72-c/jerg.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/12/zidovski-heretik-nezakonito-dijete.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2017/12/zidovski-heretik-nezakonito-dijete.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy