Jasmin i maslina, Bela Hamvaš

SHARE:

                                                                                   

BELA HAMVAŠ

JASMIN I MASLINA



Prije sam vjerovao da je stvaranje djela moja zbiljska životna tema. Od godine prokletstva u to više ne vjerujem. Nema zasebnih djela. Postoji samo jedno djelo, spasenje, i onaj tko ne radi na tome, radi protiv. A taj koji radi protiv, doziva Antikrista. Od djela me je otrijeznila Jobova godina. Nije životna tema i zapravo nikad nije bila. Prava životna tema je transfiguracija. Jasmin i maslina. Dok sam svaki dan gledao granu trešnje, rajčicu, orah i kiselicu te dok sam kopao, sadio, plijevio, razmišljao sam kada ću biti gotov. Shvatio sam da ja to djelo ne mogu dovršiti. Postoji samo jedino djelo – djelo spasenja. Spasiti zemlju i trešnju i papriku i kosa i susjedova psa i susjeda. To je djelo. Jedino djelo. Jasmin i maslinu. Spasiti tako da drščući zurim u njih i da mi se vrti u glavi kad udišem njihov miris. Jer glazba ostaje. Jedina zbilja, Bog i opsjena, ostaju. Čarolija ostaje. Tu sam i tu živim u ovoj imaginaciji i moram postati prolazan da bih bio poput jasmina i masline. Jednom jesam da bih vječno bio. To da bih jednom bio, bio u tom mirisu i u toj glazbi, nedovršeno je djelo. Preobraziti se. Nikada nije gotovo. To je ono jednom. To je ono vječno. Opsjena i vizija. I to što ostaje. Vječno ostaje.
Stajalište zbilje bez mita je vedrina. Vedrina je čista praznina koja se ne može pomutiti. Prepoznajem je po tome što nema glazbu. Jer nema otpora. Transparentna je. Kroz sebe propusti sve. Kada duša stupi u zbilju, postane neuhvatljiva i neodrediva. Kad je posve izvan opsjene, odnosno kada se izvukla posve iz opsjene, provirila glavom i vidjela da tu nema ničega te da to ništa ona sama i tu je ona sama doma, jer to je zbilja, i tu više nema ni vizije, ni mita, ni glazbe, ni sudbine, ni zrcala. Tu obitavati jest poput vedrine. To je punoća postojanja. Može se i tako izreći: da sam samo utoliko izvoran, ukoliko sam vedar.
Kada izgubim vedrinu, moram se pomutiti. To je ono što Upanišade zovu abhimana. Pomutnja nalik ludilu. Bohme to zove turba. Mutna tmina. Imaginacija našeg slomljenog bića. Opsjena i mit i glazba.
Tko je i na koji način i na kojem stupnju izvoran? I što znači biti izvoran? Na efektivan način postojati. Ozbiljiti riječi. Ispuniti svakidašnju dužnost. Prepoznati zahtjev sata i ostvariti ga. Nova i velika mjera. Tko se i u kakvoj mjeri umio preobraziti i ozbiljiti se? Ne tako općenito. Zbiljski, u svakom satu, ne teoretski, nego konkretno, tu i sada i danas. Ne punim ustima govoriti o tome i objavljivati i pisati i besjediti. To je varanje. Ako čovjek to pitanje postavi, bilo kome, već ga je odmjerio. Tko je taj koji može sebe smatrati maksimalno oslobođenim te ne duguje ni svojem ni tuđem postojanju niti tetura u zbrci lažnih postojanja? Tko je taj koji se izvukao iz turbe? Svatko mora sebe ozbiljiti. Nema pogodbe. U toj transfiguraciji zrcalo je čarolija, a svijet, jasmin i maslina opsjena su. Treba biti izvoran. Svoje biće trebam ozbiljiti do kraja. A jer je jedina zbilja Bog, moram postati njemu sličan. Sve se drugo raspadne i nestane i rasprši se u prolaznosti pa kada čovjek umre, nosi sa sobom samo to što je izvorno, a ostalo ostaje u nepostojećem. Mogu prenijeti samo to što je čisto. Nešto što, kada ga taknem, zvuči. Što je prazno i ne može se pomutiti. Vedrina. Neuhvatljiva i neodrediva.
Ovu novu veliku mjeru pokušavam primijeniti na sebe. Život služi tomu da čovjek od njega napravi nešto veliko. Inače nema smisla. Vedrina je stvar naravi, a ne nagona. Nagon je zakržljala i sužena inteligencija, održava naše poživinčeno biće. Inteligencija, pak, gdje, kada i što treba lagati. Nagon je u potpunosti praktičan, primjeren zemaljskom životu, što je iza njega, uvijek je ja i njegove brige, hrana, sigurnost, dobar njuh. Narav nije praktična, nego marijanska osobina. Ne prilagođuje se. “Malo je toga potrebno, možda samo jedno.” Nagon kopa, trči, dašće, ubija, jede, probavlja, traži, njuši, napada, marljiv je u stvarima života. Narav sjedi do nogu Meštra i zaboravlja da treba skuhati ručak i da djeca plaču i da krava muče u štali i da treba pomesti i da je suđe neoprano i da u vrču nema vode, jer malo je stvari potrebno, možda samo jedna. Jasmin i maslina. Ne mogu skuhati varivo od njih i ne mogu ih skupiti za krmu. Nagon se buni, ali narav sjedi pod maslinom i zna da joj je samo to potrebno. To je prevaga povjerenja i vjere i mira i svjetlosti. To je idila. Nagon je stalna turba. Narav je kap blaženstva. Narav sjedi u duši, ona je anđeo, uvijek žena, djevojka, ima kožu jasminbijelu i dah joj je uljast.
[…]
Narav je onaj dio ljudske duše koji je s blaženstvom u stalnoj vezi. Narav nema mita i nema glazbe i nema zrcala. Ona je sama zrcalo. Izvine se iz sudbine. Po njoj mogu vidjeti tko je i u kojoj mjeri preobražen. U kome je nagon jak, taj je pometen i juri i uvijek je sit i mete i nosi vodu i žuri se. Živi u opsjeni poput drugih mračnih životinja i ne zna da je sve to suvišno. Samo je jedno potrebno. Onaj koji sjedi pod maslinom i zuri, taj se preobrazio. Ne boji se da će umrijeti od gladi. Nisam onda izvoran ako živim nagonom, nego ako živim naravlju. Nagon se uvijek brine, sutra, sutra. Što da jedemo, što da pijemo? Vrijeme naravi je trenutak. Cvate. Živi misterij, kada se izvrne van ono što je najunutarnjije. Jasmin i maslina. I prava budućnost niče samo iz potpune prisutnosti u trenutku. To vrijeme koje živim u nagonu raspadne se u ništa. Vrijeme koje provodim podno jasminova grma ostaje. Kao što ostane glazba i ostane mit i ostane čarolija.
Svakoj matematičkoj operaciji odgovara operacija postojanja. Operacija brojeva je operacija vađenja korijena, jer broj je prva čarolija, prvo zrcalo. Na mjestu gdje se zbilja i opsjena razdvajaju, gdje su se razlomile padom u grijeh, stoji broj. Diferenciranje odgovara onomu što zovu individualizacija. Uvijek sam sve osobniji, slojevitiji i nijansiraniji i složeniji. Integriranje je kada sam sve općenitiji i jednostavniji i zgusnutiji i jednoznačniji. Operacija preobraženja je u mathesisu zasad nepoznat, od diferenciranja i integriranja temeljnija je i elementarnija, možda je to što traže, ali još je nisu našli, nju – operaciju ozbiljenja. O njoj zna samo alkemija. Operacija spasa. To je kada simultano živim u duhu bez kvalitete i prazan sam i ništa i Ungrund i infinitezimalnost, ali istodobno i u opsjeni i u čaroliji, i pun i obilje sam. Nepoznata operacija je operacija preobražavanja. Kada promijenim svoje postojanje, postajem efektivan. Kada sam prisutan i kada to što živim ostaje. Zato ostaje mit i pjesništvo i slika i glazba. Pjev kosa. Stablo oraha. Jasmin i maslina.

via - https://withagreenscarf.wordpress.com/2016/01/21/bela-hamvas-jasmin-i-maslina/?fbclid=IwAR26Y60QcqOeVsxqEKjexWxyhS3FIpIRqMCguCkk82P48oAtd5MgTFa6H-k

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Jasmin i maslina, Bela Hamvaš
Jasmin i maslina, Bela Hamvaš
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiDZiVgv7IixbDkx_ULKtUG7Ddk2tfhg243XDdRJh9_zzxrjlZRfDB2YOY5T-FQb2ryCVO8h18_RkWhKkR3myOtw6fP9ePybi2TfjnvXnF5J8H_rq7BVacnHi2F24Sm0ZoYSsEx8VgPw08/s320/hamva%25C5%25A1.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiDZiVgv7IixbDkx_ULKtUG7Ddk2tfhg243XDdRJh9_zzxrjlZRfDB2YOY5T-FQb2ryCVO8h18_RkWhKkR3myOtw6fP9ePybi2TfjnvXnF5J8H_rq7BVacnHi2F24Sm0ZoYSsEx8VgPw08/s72-c/hamva%25C5%25A1.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/01/jasmin-i-maslina-bela-hamvas.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/01/jasmin-i-maslina-bela-hamvas.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy