Labirint s Minotaurom, Zlatko Jelisavac

SHARE:

                                                                                   


ZLATKO JELISAVAC


LABIRINT S MINOTAUROM


"Strašno je važno da ostane trag, snažan i dubok, za one ljude koji dolaze"


(Schindlerov lift, Darko Cvijetić, Sarajevo 2018.)

Bio sam skorih dana i u Granadi, gledao sa brijega osunčan kamenit labirint njenih ulica i pitao se: na koju su ga stranu odveli? Opet si tada bio pored mene, sasvim blizu, i ne znam ko je od nas dvojice šaputao Lorkine riječi pune jeze: “Crni su im konji, crne potkovice.” (Branko Ćopić – Bašta sljezoove boje)

Danilo Kiš je pisao da se oduvek plašio fikcije u svom književnom radu… Zato je Kiš, kao i Andrić, voleo da se poziva na stvarna dokumenta, realne ličnosti, istinite događaje i sl. Sama književnost kao takva, predstavlja transcendenciju od stvarnog i zato je ne treba dodatno odvajati i postavljati iznad realnosti, što opet ne znači da književnost ne prevazilazi ono stvarno ili se pak ne izdiže iznad onog što je banalno, svakodnevno, životno.
Sa “lirskim” skokovima u književnosti valja biti oprezan, umeren i disciplinovan kako se ne bi ovaj skok pretvorio u stilske vežbe ili pak u “pulp fiction”. No, i ovo izvorno pozivanje na realne događaje ili ličnosti mogu biti predmet fikcije i namernog izvrgavanja stvrnosti, kao što je to radio Borhes ili Umberto Eko, ili kod nas Basara, koji su se namerno pozivali na “apokrifne” spise i nepostojeće izvore, što ne predstavlja samo puku potrebu da se obesmisli ono stvarno već, pre svega, znači slobodan umetnički čin, delo Tathandlunga ili one Fihteove slobodne delatnosti koja ne želi da se obaveže na Tatsache – činjenice svesti i stalno se trudi da probije granice realnog.
No, ima i one književnosti koja se drži krvavo-realnih događaja i predstavlja se više kao neka umetnička fenomenologija(Babelj, Čehov), ako tako može da se kaže, nego što bi to bio realizam ili naturalizam. Književnici ovog “modela” trude se da opišu događaje a da ne učestvuju u njima, žele da se piščeva prisutnost što više potisne u pozadinu a da sami događaji progovore sopstvenim jezikom.
Da, ovakvi pisci su kao “foto reporteri” čija dela govore za sebe, to jeste progovaraju iz događajnosti i daju joj pečat fenomena ili onoga što se po-javljuje u samim događajima.
Upravo na tragu ove umetničke fenomenologije se našao pesnik Darko Cvijetić koji je napisao roman Schindlerov lift
Ako ste čitali pesme Darka Cvijetića sigurno ste se uverili da on uvek piše o stvarnim događajima. Ma koliko to čudno izgledalo, Darko, jednostavno, tako piše – njegova poezija je svojevrsna faktografija ratnog zla ogoljenog do kostiju.
Nije naš pesnik poratni pisac, a ni predstavnik tzv. izgubljene generacije koja progovora “između dve bitke”, ne, on se sa ratom nosi predstavljajući nam zlo iz prve ruke, iz rova, sa fronta, iz rana i ludila. Ništa pesnik ne izmišlja, on sa ratom živi kao sa prisustvom od kojeg ne može i ne želi pobeći.
Tako je i njegov roman Schindlerov lift svojevrsan dnevnik zla koje se stvarno desilo u jednom gradu, u kome pesnik živi, kome je i posvetio ovaj roman, od naslova do poslednje reči. Radnja romana je svedena na mikrosvet jedne zgrade – Crvenog solitera u Prijedoru, a glavni akter romana je lift u zgradi. Sudbine svih stanara u soliteru su nerskidivo vezane za njihovog “Schindlera” i upravo ove sudbine Darko upliće, u svom romanu, u jedan čudesan svet gde je rat epicentar svih zbivanja, bilo da su ovi događaji vezani za predratnu prošlost, samo vreme ratovanja ili pak za postratno doba.
I pesnik živi u Crvenom soliteru tako da je i njegova “priča” neraskidivo vezana za ostale u ovom dnevniku događaja ili doživljaja jednog lifta. Dok čitate Darkov roman i sami postajete deo ove priče, kao da ste i vi ušli u Šindlera – osetite onaj otužni vonj starih liftova, pritiskate dugme i krećete na nezamislivo putovanje.
Šindler je ponekada samo običan lift u kome se prevoze ljudi i stvari, a onda postaje svedok tragičnih sudbina, zločina, ratnog očaja, pa i direktni izvođač zločina jer je odgovoran za smrt jedne devojčice… I opet, ponavljam, pesnik nije ništa izmislio, sve se događa upravo onako kako je i opisao u svom romanu. Vozite se u liftu i Darko vam priča Šindlerove priče, a onda stanete na nekome spratu gde vam pesnik objasni ko tu sve živi ili je živeo i kakav je događaj vezan za taj deo solitera. I šta tu sve nema…
Samoubica, ratnih zločinaca, običnih ljudi koji beže od užasa, ostavljenih i usamljenih ljudi, zaboravljenih i onih koji bi voleli da ih zaborave, ratnih invalida, majki koje čekaju svoju decu ubijene u ratu… Svi akteri romana su ljudi sa imenom i prezimenom, to jeste stanovnici su Crvenog solitera, i ovaj deo pesnikove faktografije je možda najautentičniji – to su stvarni ljudi od kojih dobar deo i sam poznajem jer sam odrastao u istom gradu kao i Darko.
Nikog pesnik nije izmislio, kao što je svaka priča istinita tako su i akteri ovih priča stvarni, od krvi i mesa i ne pripadaju samo “mašti”pisca – toga kod Darka nema. Pesnikova fenomenologija događaja je ubitačno jasna i tu nema mesta patetici i weltschmerzu, samo što morate naći načina da se izborite sa ovom navalom po-java inače se može desiti da zalutate u Crvenom soliteru i da vam se škripa i zujanje starog lifta zauvek presade u dušu.
Takav je Schindlerov lift… Takav je naš pesnik koji je napisao roman-svedočanstvo o ratu kakav još niko nije napisao, ja ga barem nisam pročitao. Nije to velik roman obimom, pročita se za jedno popodne – tako mi rekao pesnik… Čitao sam ga dve nedelje i ne znam da li bi se opet usudio. I nije to toliko zbog strašnih događaja koje nam Darko opisuje u romanu ili stvarnih ljudi koji su akteri ovih događaja, više “poražava” pesnikova iskrenost, hrabrost i istinitoljubivost koja je stvarni fenomen i vrednost za sebe.
Ovako pišu samo oni koji se ničega i nikoga ne boje… Ovako pišu oni koji ne predstavljaju samo savest svog vremena ili mesta već koji se ne plaše da plate cenu iskupljenja –i za žrtve i za zločince. Teško je to i neshvatljivo breme koje je Darko delom opisao i u svom romanu Schindlerov lift… Kažem delom jer ne smemo zaboraviti na njegovu poeziju bez koje ne bi ni bilo ovog romana.

P.S.

Strašno je važno da ostane trag, snažan i dubok, za one ljude koji dolaze, koji će gledati u ovu santu leda od zgrade… Labirint s Minotaurom, čiji povratak uz klupko vodi izravno u grob. 

(Darko Cvijetić)



via - http://www.autonomija.info/labirint-s-minotaurom.html?fbclid=IwAR2ZC-mXXqFkqYoikhwV--mVCkb5I4r5Wp5lbBKnq6YMNqXPlJQBjh1JY0Y

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Labirint s Minotaurom, Zlatko Jelisavac
Labirint s Minotaurom, Zlatko Jelisavac
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIn9irAIlexBNReEIMDYUpl6zRiMjDFKwdzdJPmk76NkZTRtOKlxURhSgYAwVQr8NINYRgyhfY11wIcygV2HfblUt2iSwWIOZdI20ixrAd2XZHmRCG-1vg35nCD0AKskykgm_wgTH7nvc/s320/mali+fotograf.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIn9irAIlexBNReEIMDYUpl6zRiMjDFKwdzdJPmk76NkZTRtOKlxURhSgYAwVQr8NINYRgyhfY11wIcygV2HfblUt2iSwWIOZdI20ixrAd2XZHmRCG-1vg35nCD0AKskykgm_wgTH7nvc/s72-c/mali+fotograf.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/01/labirint-s-minotaurom-zlatko-jelisavac.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/01/labirint-s-minotaurom-zlatko-jelisavac.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy