Svi ovjde nosimo sanjalice od skaja, Darko Cvijetić/Đorđe Krajišnik

SHARE:

                                                                                 
foto - Igor Motl


DARKO CVIJETIĆ

SVI OVDJE NOSIMO SANJALICE OD SKAJA



Književnik Darko Cvijetić za Oslobođenje govori o nedavno objavljenom romanu “Schindlerov lift”, o šutnji o ratnim zločinima i odbijanju da se suočimo sa prošlošću
Razgovarao – Đorđe Krajišnik

Pisac Darko Cvijetić u recentnoj je bosanskohercegovačkoj, ali i široj postjugoslovenskoj književnosti po mnogo čemu autentična i rijetka literarna pojava. Ako bismo ga kao pjesnika posmatrali u navedenom okviru, onda bi se, bez sumnje, moglo kazati da je posrijedi autor koji je našu apokalipsu devedesetih, ali i ono što je nakon nje uslijedilo, u svojoj poeziji mikrohirurški secirao i predočio nam je u svom njenom užasu i krvoločnosti.
Nova Cvijetićeva knjiga nije zbirka pjesama nego roman (“Schindlerov lift”, Buybook, Sarajevo, 2019.), ali u njoj nalazimo Cvijetićev gotovo opsesivni i prepoznatljivi hronotop. Oni koji su čitali Cvijetićeve pjesme primijetiće da se u ovoj proznoj knjizi iznova refrenično vraćaju neke slike. Kada to kažem, mislim da ova knjiga jasno pokazuje da je pisana rukom pjesnika, što svjedoče i karakteristične inverzije kojima Cvijetić svijet svoje književnosti često dovodi na granicu užasa, a koje su u romanu “Schindlerov lift” jednako prisutne u organizaciji teksta. Cvijetićeva priča, konačno, donosi potpuno narušen, iščezao život i zid šutnje o zločinima koji su se, u nekad dobrosusjedskom soliteru radnika i prosvjetara, dogodili u Prijedoru.

Šok od ludila zla


Osim o romanu “Schindlerov lift” sa Cvijetićem smo razgovarali i o statusu poezije i položaju pjesnika u savremenom bh. društvu, o šutnji o ratnim zločinima i odbijanju da se suočimo sa prošlošću, o Prijedoru kao hronotopu bh. tragedije, o Cvijetićevim angažmanima u pozorištu te o novoj generaciji pisaca.

Nakon pjesničkih knjiga koje su duboko uranjale u tragediju ovih prostora i apokalipsu koja nam se devedesetih dogodila, u svojoj novoj knjizi iznova se vraćate tim, rekao bih, opsesivnim slikama Vašeg opusa. Ovoga puta riječ je o romanu „Schindlerov lift“, zašto ste se odlučili za prozu?

– Ostarjeli slavuji razrađuju opsesivne teme svojeg pjevanja. Kao slikari ili muzičari, tako i pjesnici bivaju očarani nekom bojom, glazbenom frazom ili rečenicom. Rat mi je isporučio temu kao granatu, koja može svakoga časa da mi eksplodira u lice i čiju tempiranost ne znam. Da bih kazao isto, s tom granatom u rukama, više i ne znam razaznati svlakove i forme – od režije u kazalištu, glume, dramaturgije, poezije, eseja, kratke priče, autorskih projekata… Ipak, čini se da se utišavam. Roman je strah da neću biti saslušan. Četrdeset i više godina pišem poeziju i gotovo sam utreniran u tzv. sažimanje. Opširnost je ono što me dugo držalo na distanci od romanesknosti.

Budući da ste pjesnik, koliko je ulazak u romaneskni prostor za Vas bio izazov, te kako ono što su čvorišna mjesta Vaše poezije vidite u tom okviru?

– Strah me natjerao da rečenici priđem posve drugačije. Nisam razumio izazov, ali sam čuo ritam. I sad “Schindlerov lift” mislim kao pjesmu, uopće ne kao roman/prozu. Čvorišna mjesta ostala su ista (žrtva/progonitelj, uniženi/sakatost pobjednika) i u novom prostoru. Sada funkcioniraju kao karusel brzih slika, koje nemaju vremena da se samokomentiraju, nego se samo odvijaju u vrtoglavoj izmjeni strašnih i komičnih fremova. Dakle, pričanje iste priče drukčijim usnama, drukčijim licem glumca koji govori. Pričanje priče pored vatre. I vatra i slušatelji su isti. Izmjenjuju se 1.001 noć. Kao trinaest katova bilo kojeg solitera na Balkanu, Crvenog, Plavog, Sivog ili onoga pored tržnice…

Još od Vaše pjesničke knjige “Masovne razglednice iz Bosne” artikulisali ste jedan osoben, rekao bih gotovo zauman, poetički pogled na zločine i razvaline koje su ovdje nakon njih ostale. Kako vidite poziciju pjesnika u ovakvom društvu?

– Mislim da je nemoguć ikakav poetički pogled na zločin bez velikog udjela zaumnosti – kod mene zapanjenosti i šokiranosti ludilom zla koje je čovjek u stanju odnjegovati u sebi. I kako to ne prestaje odijevanjem civilne odjeće. Zaumnost kao potreba da se osmisli čitav jezički novi instrumentarij, na kojem je moguće ispričati ili reći dogođeno. Celan je govorio o “nagnječenom njemačkom jeziku”, kako to napominje Semezdin Mehmedinović. Dakle, jezik koji sam zatekao, bio mi je nedovoljan, jezik nije poznavao toliko zlo i nije imao imena za varijacije.

Mrak je neistjeriv


Kod Tarkovskog čitav jedan film počinje mucanjem dječaka. E da bi slijedila pjesma. Svaka udarna igla čeka pravu riječ u svojem uhu. Svojoj ušici. Tad opaljuje. Ista je stvar s pjesnikom u svakom društvu. Loša riječ u njegovom uhu/ušici i udarna igla postat će igra manevarskom municijom.

Nakon svih tih godina, šta književnost može protiv barbarskog mraka koji je, mora se priznati, sada brutalnije nego u neposredno postratno vrijeme ušao u svaku poru naših života?

– Ništa ne može. Nikada nije ni mogla. Sada kad imam godine kada je Kiš već počeo odlaziti, sve mi jasnije. “Glupost je neuništiva kao plastična boca.” Mrak je neistjeriv. Revnosno smo se postarali da je baš svuda. Našim je ranama, izgleda, sasvim dobro. I cijeljenje zaobilazi rane koje vole svoje krvarenje. Takva smo mi rana na svijetu i takva nezacijeljenost.
Zauvijek. Svi ovdje nosimo sanjalice od skaja na očima. Kao užegle dame da lakše zaspu. I pripitomljeni orlovi, dakako!

Svijet, doima se, iznova skreće na mnogim svojim krakovima u mračnjaštvo, mislite li da još važi ona rečenica koju je Kiš ponavljao da bi smrt jednog djeteta bez književnosti bila jednaka kao smrt neke životinje u klaonici?

– Krakovi mračnjaštva doveli su smrt jedne životinje u klaonici na statistički viši nivo, nego je smrt jednog djeteta danas tretirana u književnosti. Danas je smrt umiruće djece u humanitarnim SMS-ovima i to je danas brutalna književnost, po kojoj će ovo doba sigurno biti pamćeno, kao imena mesnica koje dajemo po rođenoj djeci. Dakle, Danilova rečenica jedino i važi. Sve dugo je već srušeno. Na takvim rečenicama stoji svijet.

Radnja romana „Schindlerov lift“ smještena je u jedan prijedorski soliter, čini se da je u Crvenom soliteru sakupljeno sve ono što je inventar naše tragedije, no doima se da je najstrašnije, ono što se kao provalija ispostavlja danas, odsustvo katarze i šutnja koja sve pokriva. Ima li nade da se jednog dana možemo suočiti sa onim što je ostalo na zgarištima koja još tinjaju?

– Kao da ljudi misle da je moguće šutnjom svijet držati neizgovoriv, neizgovoren. Svijet se ubrzano kreće po vertikali (kao lift u Crvenom) i ljudi žele što brže premostiti jaz između zemlje i visine. Provalija je svuda oko vertikale. Zemlja će progovoriti čim odemo u nju, a mi vjerujemo da ćemo biti tema. Katarza se događa našoj djeci, ona se mire i pomiruju, ali u Njemačkoj ili Sloveniji, Austriji ili Australiji. Oni su shvatili obim igre i njezino pogubno trajanje, i to jest katarza. Idete svjesno biti građanin drugog reda da bi potomstvo vašeg potomstva – možda bilo građanin Europe jednoga dana. Tamo, naravno.

Pustoš u ljudima


Ovdje se događa Potop. Fascinantno je gledanje Potopa kroz prozore audija. Ostat će zastave na zgarištima koja još tinjaju.

Vaša knjiga sadrži neke slike koje su poznate iz Vaših ranijih pjesničkih knjiga, doima se da su one svojevrsni refreni Vaše književnosti. Koliko je teško stvarati sa tim bremenom nužnosti neprestanog vraćanja na te slike?

– To ste vrlo lijepo okarakterizirali – “refreni”! Moj se roman iscrpljuje u distopijskoj slici sirijske djevojčice koja crta Crveni soliter. Ponavljanje u igri fakcije i fikcije ima opetovanu moć refrenskog upamćivanja. Moguće je da se plašim svoje nerazgovijetnosti, da me se u mrmljanju neće razumjeti. A možda i ne. Moguće da drugu pjesmu i ne znam. Nisam pokušao, suviše sam opožaren tragedijom. Ima veliki dvostih Jehude Amihaja – “Na mjestu na kojem sam u pravu, cvijeće neće cvjetati u proljeće.”

Vaš književni i teatarski rad vezan je za Prijedor kao važan hronotop naše tragedije, kako danas gledate na ovaj grad, imamo li na umu da Vaša knjiga, koliko god donosila prizore stradanja, ipak pokazuje i da je zajednički život, koji mnogi čini mi se pogrešno nazivaju suživot, danas moguć?

– Da, “suživot” je prostituirana riječ, sasvim rasutog značenja. Ništa se neće zaustaviti da bi nas saslušalo. Za posljednjih pedeset godina – Prijedor i ja smo srasli, u njemu sam bio i dječak i Raskoljnikov i radnik u Rudniku i Boris Davidovič u psetarniku… Kao u svim gradovima Najjužnijih Slavena – pustoš nastanjuje ljude, smrt brzo uzima izgorjele ratom, mladi nastoje postati njemački bolničari prije Sirijaca ili Afganistanaca, sve da ne bi bili u buktinji rata. Novostvorena elita u vilama se komodira i prodaje sve što je još preostalo. Naše će ostati periferijske kavane i zagrobni životi. Zajednički je život moguć – na kursevima njemačkog i u polupraznim soliterskim santama, nasukanim na priobalju feudalizma.

Šta biste kazali mladim piscima danas i ovdje, kako opstati i kako se sačuvati od bilo kakvih konformističnih zabluda u razobličavanju svega onoga što guši naš normalan život?

– Pčele su gluhe i mora ih se uzimljavati. Ali zato njuh ima 170 receptora mirisa. Mozak je pčele veličine susama. Svaka pčela ima poseban miris. Snajperista je nišanio, ali ga je pčela ubola u ruku. Pčela je spasila nanišanjenog. I umrla. U mukama raspadanja pluća jer je ubola. Tako opstati. Kao onaj koji je bio nanišanjen. I koji vjeruje da na svijetu postoji pčela koja se žrtvuje za nas a da oboje ne znamo.

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Svi ovjde nosimo sanjalice od skaja, Darko Cvijetić/Đorđe Krajišnik
Svi ovjde nosimo sanjalice od skaja, Darko Cvijetić/Đorđe Krajišnik
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi_ez5Q4EyPX9AV6T7-vHdNFkyyLfbNeK3EL1pB5uuiD3N7vm_aZK-QKNnATMOqYwm6Wpj5TTz7u7CBW2jLtP2BEqhfFgdKSEYon_CfGO74RuhHQCMhUE01985ZGVx6JrDkJ7euZDkBL6w/s320/motl+darko+crveni.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi_ez5Q4EyPX9AV6T7-vHdNFkyyLfbNeK3EL1pB5uuiD3N7vm_aZK-QKNnATMOqYwm6Wpj5TTz7u7CBW2jLtP2BEqhfFgdKSEYon_CfGO74RuhHQCMhUE01985ZGVx6JrDkJ7euZDkBL6w/s72-c/motl+darko+crveni.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/02/svi-ovjde-nosimo-sanjalice-od-skaja.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/02/svi-ovjde-nosimo-sanjalice-od-skaja.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy