Nepojmljivi su mi prefiksi hrvatski ili srpski pjesnik, Darko Cvijetić

SHARE:

                                                                                 


foto - ANTE ČIZMIĆ/HANZA MEDIA


DARKO CVIJETIĆ

NEPOJMLJIVI SU MI PREFIKSI HRVATSKI ILI SRPSKI PJESNIK


razgovarala - EDA VUJEVIĆ/ SLOBODNA DALMACIJA

Nakon četrdeset godina pisanja poezije, lani je Darko Cvijetić, pjesnik, iskoračio u roman koji je već preveden na nekoliko jezika, a sprema mu se izdanje i u Sjedinjenim Državama i u Njemačkoj pa se za književnika koji živi u Prijedoru može reći da je, evo, doista uspio. Jest, u poeziji je već odavna uspješan, no kako njegov roman "Schindlerov lift", pored svega, treba uskoro dobiti i kazališnu formu koju će u Kamernom teatru 55 u Sarajevu režirati Kokan Mladenović, njegova transformacija u romanopisca potvrđuje tezu da tko pjeva, zlo ne misli, ali tko misli uspjeti – treba postati prozaik i okaniti se pjesme. Darko Cvijetić, rođen prije 51 godinu u mjestu koje se zove Ljubija Rudnik, nije se okanio poezije, a očito neće ostati samo na jednom romanu. Trenutno je na književnoj rezidenciji udruge "Kurs", a u Splitu se predstavio i na Festivalu svjetske književnosti.
Vi ste dugi niz godina afirmirani pjesnik. Što se dogodilo pjesniku da je odlučio prijeći na prozu?
– Hm, o tome izrazu afirmirani dalo bi se pričati, ali... Da, četrdeset godina pišem poeziju i u zadnjih nekoliko godina prepoznat sam kao pjesnik iz malog, jadnog, nesretnog bosanskoga grada Prijedora. Taj grad nosi taj krimen, pečat iz prethodnog rata, krimen užasa koji su se događali, i mislim da će i ubuduće moj umjetnički poziv biti povezan s tim krimenom, a u nadi da moja mala umjetnost možda pridonese tome da se taj grad vrati svojoj gradskosti i da se udalji od užasa koji se veže uz njegovo ime.
Iz te ste potrebe krenuli u prozu?
– Da. Da... Ja sam osjetio dug prema svemu što sam vidio, što sam doživio, što sam čuo i što su doživjeli ljudi koje sam znao i volio. Znate, ja sam živio u sretno doba u sretnoj zemlji u soliteru, neboderu, koji je bio metafora jednog lijepog grada. No 1992. ta se metafora prometnula u svoju suprotnost, sve što je bilo dobro okrenulo se na naličje, suživot ljudi različitih identiteta iz bogatstva postao je otežavajući faktor, toliko otežavajući da su ljudi, jedni, drugi, treći, jednostavno nestajali... Danas je taj crveni soliter gotovo jedan uspravljeni lijes iz kojeg odlaze svi. Ostaju starice koje su svjedoci onoga što se desilo, uzaludno čekajući svoje sinove koji su ubijeni u obližnjim logorima ili poginuli po ratištima ili otišli.
Malo je mjesta na Balkanu koje nije dotaknula ta vrsta krimena.
– Crveni soliter o kojem ja pišem mogao je biti – i bio je! – bilo koji neboder u bilo kojem gradu na Balkanu, osobito u Bosni i Hercegovini. Možda bi etnički predznaci bili drugačiji, ali rušilačka energija je ista.
Ipak, kako vi tumačite baš tu usmjerenost protiv nebodera, protiv urbaniteta, protiv tih vertikala koje čine urbanitet kao takav?
– Sela su mjesta gdje je etnicitet jasan, gdje se svi poznaju, gdje svatko znade svačije korijene do unedogled. No neboderi, u neboderima je šarenilo, u tom šarenilu isti prostor, isti život dijele različiti i ti različiti ljudi tvore urbani način života koji nije isključiv, koji mora biti tolerantan, koji je prožet različitim mirisima različitih susjedskih svetkovina. Gradovi su etnički šareni, sela nisu, odnosno nisu u toj mjeri. I danas se kaže "srpsko selo", "hrvatsko selo", "muslimansko selo". Za gradove je takvo što nemoguće reći i zato su gradovi predstavljali izazov i prijetnju jer je u gradovima, u neboderima, ideja zajedništva drugačije formulirana, bila je formulirala više susjedski negoli etnički.
No etnički predznaci u umjetnosti...
– Da, da, da... Nepojmljivo mi je dodavanje tih prefiksa u poeziji i u umjetnosti. Jesi li pjesnik ili nisi pjesnik, to je pitanje. A što bi trebalo značiti srpski pjesnik? Ili hrvatski pjesnik? Umjetnost je ili univerzalna ili nije ništa. Možete biti samo ono što ste, a prvo i osnovno – čovjek ste. Sami ste, goli ste, ničiji ste, jer čim postanete nečiji, niste više svoji.
Vi odbijate biti nečiji?
– Odbijam. Teško je biti sam, biti svoj, biti gol, ali koja je druga pozicija umjetnika, pjesnika? "Mi" je već poraz, "ja" je nešto, "ti" je nešto, ali "mi"... To je poraz, to je gubitak predstavljen kao dobitak i snaga. Gledajući svijet iz množine, iz krda, rakurs vam je znatno uži, znatno vam je manja moć sagledavanja stvarnosti, osim stvarnosti krda.
Kad ste sami, ostavljate si mogućnost biti svačiji?
– Tako je. Tako je. I svačiji, ali i ničiji. Mislim da su Isusove riječi: "Ja sam oni koji jesam!" Dakle, ne možete biti ništa doli onaj koji jeste. Nitko neće s vama otići na onaj svijet, nitko se nije rodio s vama kao jedno, nitko neće s vama leći u zemlju kad dođe taj čas, nikakva etnija, nikakva nacija, nijedan "mi". Ti grupni identiteti kojima smo se priklonili u svojem kratkom životu zapravo su smiješni jer jedini pravi identitet jest goli, usamljeni, izdvojeni, jedinstveni identitet. Toj se golosti ne može pridodati ništa, a da ne bude umjetno, lažno i sporedno, nepotrebno.
U jednom ste intervjuu kazali kako ste roman, svoj prvi roman, napisali iz straha da nećete kao pjesnik biti saslušani. Imate li sada dojam da ste uspjeli biti saslušani?
– Kao pjesnik, došao sam u jednu fazu da sam osjetio da mi je jezik premali za ono što sam želio reći, pa sam počeo "rastezati jezik" u smislu stvaranja novokovanica, a sve u pokušaju izgovaranja neizgovorivoga. Uostalom, počevši od one biblijske da na početku bijaše Riječ, pjesnik traži Tu riječ, taj izraz, To nešto što bi obuhvatilo sve. Jedna se moja knjiga zove "Himenica". Ta riječ obuhvaća pojam koji osim imenice sadrži i nedirnutost, nevinost te Riječi, no... No čim do takve neke riječi dođete, ona gubi himen, ona gubi nevinost, ona postaje "nečija". Ta me je potraga za Riječju dovela do romana.
Vaš roman ima svega 90 stranica, a to je tipično za pjesnika.
– Da. On je i u strukturi poetski formiran, ima prolog, epilog i više je nalik produženoj poemi. Ali da odgovorim na vaše pitanje – jest, dopro sam tim romanom do mnogih ljudi. Poslušan sam, saslušan u obujmu koji nisam očekivao. No generični pokretač te knjige je niz tragičnih događaja u mom crvenom neboderu koji je započeo smrću jedne djevojčice koja je nastradala u liftu za vrijeme jednog od bezbrojnih nestanaka i povrataka struje u soliteru. I danas, nakon nekoliko desetljeća, tamo je između prvog i drugog kata krvava mrlja koju viđam svaki dan, a koju oni koji ne znaju istinu sigurno smatraju bojom koja se razlila tijekom farbanja lifta. Nosio sam u sebi taj doživljaj, tu tragediju... I onda se taj osjećaj prelio u knjigu. Nekako sam tom knjigom vratio dug spram te, ali i svih drugih tragedija u tome neboderu. U toj zemlji, mojoj zemlji u kojoj će možda jednom živjeti ljudi bolji od nas.
Knjiga će dobiti i dramsko uprizorenje. Hoćete li kao dramaturg, glumac, redatelj... sudjelovati u stvaranju predstave?
– Ne. Prvo, Kokan Mladenović je redatelj kojem bi bilo nepristojno miješati se u posao. Drugo, u kazalištu sam doslovno radio sve – od glume i režije do šaptača! Jedino što nikad nisam u kazalištu radio jest – nisam u prvom redu sjedio i gledao predstavu nastalu po mojoj knjizi. S velikim uzbuđenjem i tremom očekujem to iskustvo.

Nešto snažno mi se dešava u Splitu!

– Moram reći da sam jako zahvalan Maji Vrančić i udruzi "Kurs" koji su me pozvali da budem u Splitu skoro mjesec dana. Do sada nisam imao priliku boraviti u ovom gradu duže od jednog dana, nekako sam uvijek kroz Split prolazio. No sada... Otkrivam posve novi grad, drugačiji grad, grad s ljudima, mirisima, grad s nevjerojatnom količinom plavetnila i svjetla, ulice s melodijom jezika kojim govorite, a koji se miješa s jezicima turista... Nemojte ovo shvatiti kao kurtoaziju, ja sam jednostavno očaran. Tu mi se nešto snažno događa, ja to ne znam sada formulirati, ali iz mene navire štivo, vodim svoj dnevnik boravka u Splitu, jako intenzivno sanjam... Siguran sam da će iz moga boravka ovdje proizići književni materijal koji ću s velikim zadovoljstvom i zahvalnošću predstaviti jednom, kad dođe taj trenutak.


                                                                   





COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Nepojmljivi su mi prefiksi hrvatski ili srpski pjesnik, Darko Cvijetić
Nepojmljivi su mi prefiksi hrvatski ili srpski pjesnik, Darko Cvijetić
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiHWSXftzGB_ogi1WOiJaruHeT-jM1SS1El5ML4IMihPPUTQ8uZwH2pRMQm6eY_TAj5YP0vUwzgjUHu07OkVWoebDduUKW7VkXBwisLmr1OYb0qALgJDx_3kujS3Br1hePr1DBWrZKd69I/s320/darko+dalmacija.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiHWSXftzGB_ogi1WOiJaruHeT-jM1SS1El5ML4IMihPPUTQ8uZwH2pRMQm6eY_TAj5YP0vUwzgjUHu07OkVWoebDduUKW7VkXBwisLmr1OYb0qALgJDx_3kujS3Br1hePr1DBWrZKd69I/s72-c/darko+dalmacija.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/10/nepojmljivi-su-mi-prefiksi-hrvatski-ili.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2019/10/nepojmljivi-su-mi-prefiksi-hrvatski-ili.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy