Konopci s otiskom vrata, Zlatko Jelisavac

SHARE:






Nova knjiga jednog od najznačajnijih bh pjesnika Darka Cvijetića ‘Konopci s otiskom vrata‘  izišla je ovih dana u  izdanju Centra za kritičko mišljenje i portala tacno.net.
Čudoživ slučaj Darka C.
Piše: Zlatko Jelisavac

Jutro uz novine u Bosni
U pekari
Mater mojeg frenda
Kojeg je u oko upucao snajper.
Starica
Lakša od sjenke glave
Na jastuku
S perjem crne ptice.
Ne vidim ni koliko je
Kruh više veli.
E da su mi oči mojeg sina
Da odmorim
Te razmake
Kao dvogled.
Negde sam jednom napisao da Darko Cvijetić piše kao snajperom i pogađa pravo u srce.  Ne znam kako vi, koji čitate Darkovu poeziju, doživljavate njegove stihove, ali mene on svakom pesmom pomalo ubije… Nije to patetika niti sentimentalno palamuđenje već muka živa od njegovih reči. Darko kao da vam stihove urezuje u kožu, inficira vas svojim nemogućim metaforama, zaviruje u utrobu, kopa po savesti… Njegove pesme su kao slike iz Gojine „lude“ faze, pune groteske, nadrealne, nastale u grču i agoniji, kao da su u paklu pisane.
Crvava ispod noktiju
Omrsila se kost.
Ukopava se u vrt
Iza kuće.
Kao kućni ljubimci.
Mlad grobograditelj.
Po usnama glinav
Nakon objeda. (Iz pesme Grobograđanska)
Pa ti vidi… Kažem vam, muka je živa  čitati Darkove pesme.  Kakva je ovo grobograđanska pesma? O kome to ona govori? Ko je to “mlad grobograditelj”? Čini se kao da je opevan neki depersonalizirani subjekat, čovek bez svojstava, neka avet na groblju, fantom ili živi mrtvac, koprofag. Užasno je i nezamislivo razmišljati o takvom biću, kao da je došlo iz noćne more koju želite zaboraviti, zbog koje ne smete da spavate jer se plašite da ćete opet sanjati isto.
Kao klicanje zločincu.
Kao nesanica
U pismonošama
Pretvorena u tekst.
Tako se završava ova pesma, naglo kao da joj je namerno prekinut njen morbidni tok; završava se kao što je i počela, apstraktna i siva, ali samo dok ne zaderemo kožu ovog nemogućeg bića. “Kao klicanje zločincu” – govori nam nešto o karakteru grobograditelja. On je kao klicanje, izrastao iz gliba kolektivne savesti, avetan od sopstvenog zaborava, strašan jer želi da živi i da se vidi. “Kao nesanica” – živi grobograditelj, on je agonija koja stoji iza svega što ćuti, a realan i od zemlje-blata kao što su i grobovi stvarnost. Ali grobograditelj je nesanica “U pismonošama” i to “Pretvorena u tekst”. Pravi “subjekt” ove pesme je sam pesnik koji svoju “nesanicu” pretvara u tekst, u reči koje zadiru u podsvest  na ličnom, a osobito na kolektivnom planu.
Pesnik je pismonoša, on je grobograditelj grobograđanske svesti koja bi da pokopa sećanje i zaboravi ono što je boli i peče. Ne dozvoljava pesnik da tišina ćuti oko njega već je prvo u sebi  i-zaziva, bori se sa njom i pronalazi joj izraz, a ona “tek rođena” mora sada naći svoj put do javnosti, to jeste do kolektiva. Darko Cvijetić nam nudi svoje tišine kao pesme, kao poklone koje bi radije izbegli nego primili.
(Ako nosiš nešto neizrečeno,
nešto što te pritiska i peče,
zakopaj go vo dlaboka tišina,
Tišinata sama ke go reče.
Aco Šopov)
Darko nam, svojim pesmama, oživljava čudovišta naše savesti, aktivira nam najdublje strahove, razgovora sa ”onim” koga smo zatvorili negde u najdalju samicu u našoj duši. Ali nije  strah ono što fascinira u Darkovim pesmama – pa bio bi onda bolji kao pisac horor novela – već jeziva lepota, ”đavolja varoš” od reči koja vas pleni svojom surovom ljupkošću.
Ona kokoš
Strijeljana rafalom
Jer po selu kljuca mrtve.
I pjeva:
Vod po vod vodenica
Led po led ledenica
Orao po orao oranica.
Duša bakina.
Ostavi lokve krvi u ormaru.
Po haljinama. (Iz pesme Šaptačica vučjaku)
Ima nešto od dečije naivnosti u ovim stihovima, ali i humora od kojeg vam se zaledi osmeh. Obratite pažnju na ove nelogične “zaključke” stihova koji doista zvuče kao neka dečija nabrajalica:
Vod po vod vodenica
Led po led ledenica
Orao po orao oranica.
Našalio se Darko izvodeći iz samih reči logične izvedenice, ali one sa logikom nemaju baš mnogo veze jer su tu da nas uvedu u mračni predeo-ormar:
Ostavi lokve krvi u ormaru.
Po haljinama.
Kao dete koje se igra i peva dok otvara ormar pun mračnih tajni ili pak kao scena iz filma “Lepa sela lepo gore” kada vojnik-dečak puca u ormar iz koga potom počinje da teče krv, a da ne vidimo ko je unutra. Led po led ledenica.
Darkova poezija je po-ratna… Iskustvo mu je po-ratno. Njegove reči su spomenici-nišani tragedije koja se i ne može opisati, možda se može samo opevati… Filozof Teodor Adorno je rekao da je varvarski pisati poeziju posle Aušvica. Da li je varvarski pisati poeziju posle Omarske, Trnopolja, Keraterma? Kako pisati poeziju posle svega što se desilo u Prijedoru?
Poslanica Korićanima
(Postoji znamo POSLANICA
KORINĆANIMA upućena od Sv. Pavla žiteljima Korinta.
Ova poslanica nema veze s tim.
Nego s Korićanskim stijenama.)
Recimo foksterijer kojega si zimus
Razmrskao autom.
Ili kap vučicine krvi na glečeru.
Otople.
Izveli 200 ljudi iz tri autobusa
I pobili nad provalijom.
Pa vam velim
Korićani moji po stijenama:
Kvarc u satu
Poplavi od svoje pustinje.
Recimo moga ćaće
Našli četvrt rebra.
I sve u njoj – i mama i lopta
I djed i moje slike
S ekskurzije u Sloveniju.
Uplišale nas uniforme.
I utrobice.
Moj Petre.
Nama se zorom
U snajpere
Iskliktava oroz.
Stvarni su i ljudi i događaji opisani u ovoj pesmi…
Izveli 200 ljudi iz tri autobusa
I pobili nad provalijom.
Obaveštava nas pesnik o jednom stravičnom događaju na Korićanskim stenama; događaju pred kojim zamre svaka misao, reč…; događaju od kojeg sve zanemi i pretvori se u stene.
Pa vam velim
Korićani moji po stijenama:
Kvarc u satu
Poplavi od svoje pustinje.
Kome se ovde pesnik obraća? Ko su Korićani? Ubijeni ili ubice? Ili su i jedni i drugi “moji po stijenama”? Bilo kako bilo pamtićemo ih po stenama jer su one spomenici, okamenjeni svedoci zla i bola, onog neljudskog u ljudima. Ali stene su kamen, petrificiran užas, otvrdla misao-krvava… Šta ćemo mi sa sećanjem? Šta ćemo kada:
Kvarc u satu
Poplavi od svoje pustinje.
Velike su pustinje ostale u nama… A da su barem samo “puste” i mirne, da nas ne napadaju svojim olujama. Vidim tako neke prijatelje kako sede šćućureni u pesku, zamotani, samo im se oči vide, pa mi kažu: treba zaboraviti i ići dalje. Drugi mi kažu da se krv ne može zaboraviti. Mrtvi ništa ne kažu, ćute kao stene. Jedino naš Darko peva (u) o pustinji; poslednji naš “varvarin” prkosi Adornu.
Vod po vod vodenica
Led po led ledenica
Orao po orao oranica.
Dođe vakat da je okončam ovo svoje nemušto pisanije. Šta da kažem za kraj: čitajte pesme Darka Cvijetića jer on je čudo od pesnika i to ne samo zbog kvaliteta svojih stihova već i zbog činjenice  da uspeva preživeti svoje pesme. Darko gleda užasu u oči i od toga pravi poeziju i to vrhunsku. Ne verujete mi na reč, e onda lepo uzmite u ruke njegovu novu zbirku pesama “Konopci s otiskom vrata” – već se od naziva ježim – pa šta vam bog da.
…zbog osmeha u kamenu
drugova zaspalih između dve bitke
kada nebo nije bilo više
veliki kavez za ptice nego aerodrom…
Ne budimo mi njih uzalud… Jel’ tako starac moj?
…treba obecati izgubljenom imenu
nečije lice u pesku
ako nije tako odsecite mi ruke
i pretvorite me u kamen
Izvornik: tacno.net

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Konopci s otiskom vrata, Zlatko Jelisavac
Konopci s otiskom vrata, Zlatko Jelisavac
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3yC95B2gjp39d67v3wkGm-k_GWeFANizxDNArq2v_7siPYebui9Oi7QFZ8cB133UM52sNbSaWSk8FdP_jtmIP3xr-OlrG0uHpZk77bOc7Umi7oDbpdPXfdz131lEhDTOT2zDnHCMMX2k/s400/darkoiknjiga+(1).jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3yC95B2gjp39d67v3wkGm-k_GWeFANizxDNArq2v_7siPYebui9Oi7QFZ8cB133UM52sNbSaWSk8FdP_jtmIP3xr-OlrG0uHpZk77bOc7Umi7oDbpdPXfdz131lEhDTOT2zDnHCMMX2k/s72-c/darkoiknjiga+(1).jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2013/09/konopci-s-otiskom-vrata-zlatko-jelisavac.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2013/09/konopci-s-otiskom-vrata-zlatko-jelisavac.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy