Pedeset nijansi crnog, Alan Pejković

SHARE:





Možda je kičasto, možda potpuno pogrešno započeti recenziju vjerovatno najozbiljnije zbirke pjesama koja će ove godine biti objavljena u regiji jeftinom aluzijom na naslov petparački napisanog erotskog romana koji preplavljuje police knjižara već duže vrijeme. Sasvim moguće da je tako. Ipak, nakon nekoliko iščitavanja nove zbirke Darka Cvijetića naslovljene Konopci s otiskom vrata, dominantna nit mog razmišljanja jesu upravo te mnogobrojne nijanse crnog koje zbirka u svojoj mračnoj veličanstvenosti obuhvata. U samom naslovu, u inverziji pozicija konopaca i vrata, Cvijetić daje naslutiti djelimičnu vjernost svom poetskom metodu iz Masovnih razglednica iz Bosne. Iako korištenje sličnih inverzija i drugih jezičkih eksperimenata u ovoj zbirci nije toliko rasprostranjeno kao u Razglednicama, ovaj metod i dalje ostaje jedan od zaštitnih znakova Cvijetićeve poezije.

Strukturalno, zbirka se sastoji od prologa, dobro izabranog citata Duška Radovića u kojem se sjećanje raspinje između prošlosti i budućnosti, između realnosti i imaginacije i tri ciklusa pjesama koncipiranih kao pisma Draženu Erdemoviću, Srđanu Aleksiću i Alexandru Cvijetiću. Sama emfaza riječi Pisma u svakom ciklusu predstavlja neku vrstu nadogradnje Razglednica. Sa slika koje dominiraju razglednicama smo prešli na riječi, sa jednostavnije, površnije forme razglednice na složeniju, višeslojniju formu pisma. Samim tim se i apstraktnost i povremena hermetičnost zbirke uzdižu na još viši nivo nego što je to bilo u Razglednicama. Ovo nije zbirka koja se čita za dva sata, ovo nije zbirka koja ne ostavlja ožiljke, ovo je zbirka koja vas primorava da joj zastanete na svakom drugom stihu, ako ne na svakom, i da se poklonite svakoj od onih nijansi crnila koje sam već pomenuo. Iako u smislu poetskog tona i tematskog odabira i nema distinktne granice između ciklusa pjesama, ono što Cvijetić postiže ovakvom strukturom je neka vrsta sveobuhvatnog pogleda na užase rata koji su i ovdje najfrekventnija tematska odrednica kao i u Razglednicama. Erdemović je tako izdvojen kao zločinac, Aleksić simbolizira onu ljudsko-herojsku dimenziju, također prisutnu u svakom ratu, dok nam pisma Alexanderu Cvijetiću čitavu Cvijetićevu poetiku postavljaju na pijedestal ličnog, onog kako, na kraju krajeva, svi mi primarno doživljavamo rat.
 Već u prvoj pjesmi prvog ciklusa Pismo Draženu Erdemoviću nazire se galerija cvijetićevskih poetskih slika  – paralizirani dječak, djevojčica koja čupa pliš iz trbuha tuđeg mede, pčela koja odleti sa ubojičine košulje kao naznaka da se i priroda želi distancirati od zločinca. I završetak pjesme, odlučno, ljudsko, a opet tako nemoćno: Dosta je. U pjesmi Mašice, mišice, mušice, lirski subject iskazuje fascinaciju sopstvenim kostimatvrdeći:
Svoje sam kosti krio
Po saksijama. I prenosio.
Neke su mi se spoticale o nebo.
Te neke kosti koje su se spoticale o nebo ostaju visiti u svijesti čitatelja/čitateljke kao mogućnost života koja nikada nije realizirana jer ju je rat, neumorni sakupljač kostiju, jednostavno uništio. U pjesmi Volandova obljetnica, pravom remek-djelu narativnog iskaza, data je jedna ironična slika smrtidjevojčica biva dekapitirana u liftu kroz koji je pomolila glavuČitav ovaj stravični narativ je ironično smješten u okvir rata, devedeset drugu godinu, čime Cvijetić naglašava neminovnost smrti, bez obzira da li će nam je sam rat donijeti, izraženu i kroz briljantan završetak pjesme kada Voland, misteriozni stranac iz Majstora i Margaritesjedi na vrhu lifta mašući repom i gledajući odrasle prijateljice davno dekapitirane djevojčice:
Sada mlade žene.
Kako se došminkavaju u liftu.
Pred izlazak u grad.
Slicna upotreba ironičnog pristupa razmatranju fenomena smrti se vidi i u pjesmi koja dolazi kasnije u zbirci,Iskrkljana pjesma, u kojoj nam Cvijetić dočarava autobus vojnika koji se vraćaju s linije i igrom zlokobne sudbine survavaju niz nasip tako da jednom vojniku cijev odozdo probija čeljust:

U jednom krkljaju.
U kojem nišanska mušica
Zategne glasnu žicu.
Jedva što se malo oporavimo od Volanda i potpune nezaštićenosti pred smrću, Cvijetić nas zaskoči neočekivanošću pjesme Zarobljeni drugi vod u kojoj se naglašava Nježnost trepavice; Kakve odgajaju snajperisti te brutalnošću pjesme Mačići, nekom vrstom opore kritike manipulacije ljudskom prirodom u ratu.Pjesma, na konkretnom planu, govori o tome kako da vojnici istrijebe pacove koji im ulaze u rovove. Nakon uspostave ove neobične pjesničke slike, ubitačna ironija aterira pravo u čitatelja/čitateljicu u stihu:
Više nema pacova
U rovovima i
Može se puno mirnije pucati.
Ćićo, kafkijanski simbol ogorčenja ratom iz Razglednica se pojavljuje i ovdje, u nešto manjoj mjeri. U pjesmiĆićina se, na vrlo jednostavan način, oslikavaju djetinjstva uništena ratom, jedna audio dimenzija sigurnosti i nevine igre koja postaje toliko daleka da u potpunosti iščezava:
Na pukovske
Bubnjare
Odlazi sav zvuk
Iz djetinjstva.
U pjesmi Štenaštvo Eichmanna, koristi se obrnut slijed poetskih slika kojim Cvijetić izvanredno oslikava neku vrstu pervertiranog podjetinjavanja velikog ratnog zločinca kojeg majka ovdje nosi u smrt kao što ga je jednom donijela u život:
                        Bezub bez glasa
Vidi
Majka ga ne poznaje.
Zvijer koja je postala štene ne dobija milost ni od koga, pa ni od rođene majke.
            U stravičnim Što može pjesma i Poslanica Korićanima, Cvijetić testira našu sposobnost da se nosimo sa groznim slikama rata upakovanim u vješte i precizne stihove. Tako se u prvoj opisuje sva okrutnost grupe prema pojedincu u ratu, sva monstruzonost priče o zarobljeniku kojeg na hladnoći polijevaju vodom:

                         Vodnik se nasmijao –
Da nije bio obrezan
Kita bi se manje smrzla.
Nasmijasmo se.
U drugoj, kroz postmodernistički otklon od Poslanice Korinćanima Sv. Pavla. se odmotava slika zločina na Korićanskim stijenama gdje se opet kao „kap vučicine krvi na glečeru”, 200 pobijenih ljudi utiskuje u naše pamćenje zajedno sa nostalgičnim obilježjima koja smo s njima dijelili:
Recimo moga ćaće
Našli četvrt rebra.
 I sve u njoj – i mama i lopta
I djed i moje slike
S ekskurzije u Sloveniju.
Loše je vrijeme u kojem se „[u] snajpere [i]skliktava oroz”, kaže nam Cvijetić.
U pjesmi Šaptačica vučjaku, lirski subjekt se dotiče neke druge okrutnosti, one dječije kojoj takodjer svjedočimo često, ne razumijevajući je u potpunosti i bojeći se da o njoj razgovaramo:
Klinci su između garaža
Našli cvokotavu kuju s petero
Štenadi.
Nahranili ih utoplili napojili i
Igrali se.
Zatim su kuju vezali
I pred njom palicama zatukli
Štene po štene.

Nakon nekoliko stihova, lirski subjekt, u eksploziji poetske imaginacije, disecira i sklonost ljudske rase za osuđivanjem drugog:
Vidjeli su je
Kako se umiljava Susjedovom vučjaku.
Sada žale
Što je nisu umlatili
Kad je tako brzo ožalila štence.
U pjesmi Odisejeva se koristi inverzivni metod na strukturalnom planu, ovoga puta u odnosu na film TurnejaGorana Markovića. U pjesmi, suprotno filmu, glumci iz malog gradskog pozorišta izvode predstavu u Srbiji. Karakteristična je arogantna reakcija publike/kritike sa one strane Drine koja samo potcrtava elitistički, gotovo kolonijalni, odnos Srbije prema BIH već naslućen u Markovićevom filmu:

A bilo je svega:
obične zemlje u crnim vrećama (jer su jednu predstavu igrali
na zemlji razbacanoj po sceni), desetine metara ribarske mreže, plinska boca,
lažna giljotina, plastične glave skinute s lutaka u izrešetanim izlozima,
tupa pozorišna sablja, oficirski mundir nepoznate armije…
            Zemlja je bila neobjašnjiva.
Nisu mogli objasniti ni da je netko šaptač i da je to razlog što nije u rovu.

Jedna vrlo zanimljiva karakteristika ove zbirke je dihotomija između Cvijetićeve ukotvljenosti u visokoj kulturi i efektnih opisa užasa koji ponekad vuku misli na filmove Maria Bave ili Lucia Fulcia. Opis ratnog stradanja ponekad gotovo hiperboliziran, gotovo kao da se dodiruje sa gore estetikom talijanskog horora. S jedne strane imamo niz referenci na visoku kulturu, Antigonu koja „[o]bilazi mas grobnice. I ekshumira,”misterioznog Kaspara Hauzera, Orfeja, Shalamova i Mandelstama, s druge strane pred nama se prostire užas koji kao da je sad sletio sa filmskog platna kao upravo u Orfejevoj u kojoj se angel začešljava uz priču:

Ide priča: Prije rata vrsan pijanist
Kopao rov u šumi
Na meti svojih.
Kad je granata svojih pala
Trojicu je raznijela
I njemu ruke do laktova.
Isus otad u raju
Mora nositi te podlaktice
Na leđima.
Recenzija iz kjnige ” Konopci s otiskom vrata, ” Darke Cvijetića koja izlazi u izdanju portala tacno.net.

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Pedeset nijansi crnog, Alan Pejković
Pedeset nijansi crnog, Alan Pejković
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg8AxiNp1WWcTZWlVz8bdE8ZfUfDR45ofH22upp1fTRa94pPM5LFigi4IZp69q0H5jKxlUWujs66UB5-osLc6yg12EHnfkG4wRuVsnBCCfqsNgSQBMzbqVJeQEiVpBQjkXhyphenhyphensPPjS2TwqA/s1600/images9.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg8AxiNp1WWcTZWlVz8bdE8ZfUfDR45ofH22upp1fTRa94pPM5LFigi4IZp69q0H5jKxlUWujs66UB5-osLc6yg12EHnfkG4wRuVsnBCCfqsNgSQBMzbqVJeQEiVpBQjkXhyphenhyphensPPjS2TwqA/s72-c/images9.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2013/09/pedeset-nijansi-crnog-alan-pejkovic.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2013/09/pedeset-nijansi-crnog-alan-pejkovic.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy