Simboli bajonetama kolju jedni druge, Đorđe Krajišnik

SHARE:





(ogled o jezičkom bajanju Darka Cvijetića)


Poezija pjesnika Darka Cvijetića jeste ništa drugo do čarobnjaštvo. Sirovo i nepatvoreno, istisnuto i izvrcano iz najmračnijih utroba zemlje, iz praiskona riječi. Stoga i oponašamo govor njegove poezije pišući o njemu. Jer samo tako, hvatajući se za rubove njegove poezije mi možemo porinuti u taj svijet. Ne-svijet. Pjesnički sistem koji je Cvijetić u svojoj poeziji uspostavio gotovo je nenadmašan u našem novo-jeziku. Pa iako on nije lako svarljiv, iako od njegovog beskrajnog kruženja u svom zatvorenom krugu metafora i simbola može nastati ozbiljna mučnina, čak i gađenje spram poezije, veličanstven je i zarazan. U te krugove Cvijetićeve poezije ponekad nije lako ni sići, iziskuju stalnu napetost i borbu. Hrvenje sa sobom, i hrvenje sa ovim pjesnikom


Poezija može graničiti sa magijom i biti magija. Iako je to neknjiževno zapažanje, ono je ipak u srži razumijevanja onoga što stihotvorenje jeste. I govori nam da poezija nije ništa drugo do vještičarenje u jeziku; njegovo iskušavanje, lomljenje i ritualno čerečenje do granica ne-mogućeg.

*

Prospe se užareno olovo u vodu, zacvrči i zajauče voda, čuvarkuća se u uho iscijedi, vrelo ulje zatomi ušnu školjku, jaja se u pšenicu ostave četrdeset dana, da okrile i oljušte pile, svadba se obavi prije nego se otac sahrani, a onda unuka oblače u odjelo davno umrlog djeda. Iz njega, pred ogledalom, prolomi se istost, crte lica se poklope, ruke i linije života u isti stisak se uobliče, bolesti se iste prenesu i zapiše na čelu dan, sat i godina susretanja.


Salili su mu stravu, baka je isplela džemper sa likom medvjeda, noću više ne mokri u krevetu, strah od mraka se povremeno javi, ali veliki je sada dječak, u mraku nema ništa i nikoga. Mrak u sebi potisne, nekad podivlja i zaarlauče, na trenutak stvori neizdrživu pometnju i buku, ali ga zatuče u potiljak razum. Potom ostaje praznina, prostor koji treba grčevito ispuniti riječima, razgovorom, pričom, tim zvečanjem jezika između vilica, dok ne porazbija sve zube od želje da sve ispriča. Da ispriča i ispiše život, da se ispiše i ispriča iz života i zapjeva melanholično, kao da zavija, gledajući u mjesec.


Kad se tako, pod mjesecom, u koštac, u okoštavanje, sa jezikom pisac uhvati, i u makabričnom tonu počne razmjenjivati plesne korake sa jezikom, zavarniči i zaiskri na sve strane. Užari se i kamen na kojem se potkovice jezičke kuju, užari se i čekić, užari i kovačeva ruka. Svijet se cijeli zažari i varnicama ozvjezda nebo, sjajnije nego to kiše metorita na noćnom nebu učine. Tektonski se pomjeraju materične kosti jezika i šire se za svako rođenje, mučno, teško, ali uz konačni blagoslov istiskivanja čeda jezičkog. Da udahne prvi dah plućima, onaj probadajući kao oštrica bodeža, strgne sa sebe materičnu košuljicu, zubima prekine pupnu vrpcu i sakrije se u jamice grudi – pokušavajući preživjeti kao kužno nedonošče. Dršće i dahće od hladnoće svijeta, bori se za svaku kap vazduha, za svaki pokrivač svjetlosti, ne bi li ostalo i potrajalo. Gorilo, dovoljno dugo dok od hartije ne načini palimpsest, dok se ne upiše i ne tetovira u moždane hemisfere, a potom prosulo s pjeskom u vjetar.

Kovitlalo se, uznemiravalo i strašilo pustinjama poput fatamorgane, pećinama poput utvare, masovnim grobnicama poput oštre i zarazne kosti. Od smrti zarazne, neiskopane ispod ašova generala mrtve armije, nesaprane suzama, nego izbačene vodom i bujicom. Ribe su se hranile njome, glodale je i sisale joj srž, pa su im škrge postale vilice, ojezičile se i oglasničile, pa pod vodom, podvodnjem, pričaju priče o nezaraslim humkama. Mrijeste se i prenose ljudskokost u gene novih naraštaja. Umjesto tupog hvatanja vazduha, sad im između usnica pjevanje izbija. Kad lovac na udicu uhvati ih one se s njime ko s najrođenijim ispričaju, pa on nema srca pojesti supatnike i subraću riblju svoju. Već ih skida sa udica i u plićak s dlana položi. Nek žive, biće im gore.

Istisne se iz jezika materinskog često i mrtvorođenče, zavije se u crnu plahtu metafora i ritma, te vrati zemlji kao jalov plod, jalove utrobe. Tad se mjesecima ne pjeva, šuti se i žali. Čak i ribe zausne, guše se, ali neće da remete lanac šutanja. Vraćaju pjesniku darovanu moć govorenja. On je potom zamrzava u mislima, nisko spuštajući temperaturu, do granice rasprskavanja. U stanju hibernacije strpljivo se čeka, na znak, na zvuk, na oživljavanje. A onda se kao pucanje ledenjaka na Antartiku prolomi krik, misao ubrza i kroz smrznute vene prokola vrela krv govorenja. Jezik ponovo u svom rasulu sipa kao tuča po tek izbrazdanoj crnici, po tek posijanim plodovima jezika. Svaku riječ koju silinom svog pada ne ubije zavija u svilu, njiše je, tepa joj i tješi je od života. Svaku tako spašenu polaže svilenu na policu. Zaliva ih Sanom, Savom i Unom. Jastuk im načini od mahovine sa Kozare. Policu omekša ljubijskom rudom. Umjesto uspavanke kazuje im Skendera, dok ih rakijom poji zmijanjskom.

*

Poezija pjesnika Darka Cvijetića jeste ništa drugo do čarobnjaštvo. Sirovo i nepatvoreno, istisnuto i izvrcano iz najmračnijih utroba zemlje, iz praiskona riječi. Stoga i oponašamo govor njegove poezije pišući o njemu. Jer samo tako, hvatajući se za rubove njegove poezije mi možemo porinuti u taj svijet. Ne-svijet. Pjesnički sistem koji je Cvijetić u svojoj poeziji uspostavio gotovo je nenadmašan u našem novo-jeziku. Pa iako on nije lako svarljiv, iako od njegovog beskrajnog kruženja u svom zatvorenom krugu metafora i simbola može nastati ozbiljna mučnina, čak i gađenje spram poezije, veličanstven je i zarazan. U te krugove Cvijetićeve poezije ponekad nije lako ni sići, iziskuju stalnu napetost i borbu. Hrvenje sa sobom, i hrvenje sa ovim pjesnikom. Koji je u jednom trenutku rođeni brat, dok je već u drugom slutilac velikog mraka, nepodnošljivi predskazivač i podsjetilac na nesreće.


No, uprkos svemu tome poezija Darka Cvijetića jedan je od najsvjetlijih pjesničkih poduhvata koji je izrastao iz naše nesuvislosti i užasa. Toliko se razgranao i raširio, toliko pustio svoje korjenje u ilovaču po kojoj gacamo, da se neprestano saplićemo o te krake riječi. Bježimo od njih, ali opet ih neodoljivo želimo iščupati. Kao da srce iz grudi nastojimo noktima odvojiti. Cvijetić u svojoj poeziji baja. On svijetu ovakvom kakav jeste suprotstavlja jedan naopako postavljen svijet. Sve u tom pjesničkom sirklu ovoga pjesnika, u svim tim njegovim hartijama, kreće se suprotnim smjerom. Metafore se dave u metaforama, simboli bajonetama kolju jedni druge. Riječi idu unazad, leđima se strovaljujući niz padine, uz kratak krik i potmuo zvuk pada. Sve kao u nekom naopakom, predsmrtnom i posmrtnom, kolu se talasa. Pod stupanjem nogu tog kola i zemlja se naopako kreće, iskače iz svoje ose, nezadrživo hrleći ka praizvoru svjetla i mraka. Umirući i rađajući se utopljena u Suncu.




Časopis Putevi

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Simboli bajonetama kolju jedni druge, Đorđe Krajišnik
Simboli bajonetama kolju jedni druge, Đorđe Krajišnik
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjEd6Y2fJ3yuAgH1WxoA-v_CyzwnvPG-gzyZH5hk-2gHFYe7EPzZ3Iwq2Xr25X1xUxYQLA-lTmKRzl2DA41mHxUbMd0YrrIqL1U02es-nuEjdTD7Xclrk6oDM_j0KIp0D0dhe6B_PGn1fM/s1600/photo-kultura-licnosti-cvijetic_darko-Darko_Cvijetic_01_u_659893381.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjEd6Y2fJ3yuAgH1WxoA-v_CyzwnvPG-gzyZH5hk-2gHFYe7EPzZ3Iwq2Xr25X1xUxYQLA-lTmKRzl2DA41mHxUbMd0YrrIqL1U02es-nuEjdTD7Xclrk6oDM_j0KIp0D0dhe6B_PGn1fM/s72-c/photo-kultura-licnosti-cvijetic_darko-Darko_Cvijetic_01_u_659893381.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2014/07/simboli-bajonetama-kolju-jedni-druge.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2014/07/simboli-bajonetama-kolju-jedni-druge.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy