$type=ticker$cols=2$count=30

Biologija užasa/Infernotes/Jednopjegana strana kocke, Darko Cvijetić

SHARE:

                                                                                

DARKO CVIJETIĆ


BIOLOGIJA UŽASA



iz intervjua 2012.....razgovarao Dragan Radovančević




- Vaša poezija je prožeta strahom i bolnim iskustvom rata, ali je često njen glas utišan sve do svečanog tona. U tome prepoznajem poslijeratno iskustvo Brehta o “onima koji su trpjeli nepravdu, ali su ostali dostojanstveni”

Darko Cvijetić:

Strah i utišanost su produkti krajnje ogorčenosti čovjekom kao takvim. Taj moj “ćićo”, taj čovjek, kojeg strijeljaju i koji strijelja, kojeg ranjavaju i koji ranjava – on je ogorčenik i onaj koji ogorčava. Da, nekada je ogorčenost i svečarska. Vidio sam čovjeka, vrlo bijednog, obezljuđenog do nemanja potrebe za pjevanjem. U kraju ljudskoga, u posljednjoj ladici, u posljednjoj sobi, u tom tanjuru prašine – vidio sam – čovjek i u svjetlosti ostaje obasjan tamom sebe. Znam i žao mi je što znam da Brecht misli drukčije i bolje o ljudima.

– Reči kombinujete tako da one – kroz tu igru – dobijaju višestruka značenja kroz višestruke konotacije (Npr. Između leptira i tenka / Gmizaju gusenice). Da li iza takvog izraza stoje i ambivalentna osećanja?

Darko Cvijetić:

Riječi su se same nametale u svoj raskoši višeslojnih značenja. Ponekad su bile osione, uporne, mokre, ljepljive, vruće, neizgovorive…Svoje pjevanje i shvaćam kao davljenje u riječi.
MASOVNE RAZGLEDNICE IZ BOSNE obiluju takvim gušenjima.
Ambivalencija dahće u svakoj sumnji, a ja bih da MASOVNIM raspirim i puno sumnje na malo kozmosa.

– Kroz knjigu se neprestano provlače i elementi Kišove proze. Gde su dodirne tačke Danila Kiša i na koji način je on uticao na Vaš doživljaj svijeta/poezije?

Darko Cvijetić:

Na svaki način, u mojem poimanju historije južnoslavenske književnosti a ako hoćete i njezine moralnosti, Kišovo ime stoji kao granica (ta omiljena riječ tame). Poslije prelaska te točke, vizura svijeta se mijenja u svoj svojoj ružologiji i logorologiji.

– Kao glumac, takođe se bavite Danilom Kišom?

Darko Cvijetić:

Rečenice Danila Kiša dobile su nosivost dogođenosti, odjednom je postala očigledna prisutnost Davidoviča, Samova, Čeljustnikova, Enciklopedija smrti, Pepela u Baštama, Hana Kžiševskih, Fedjukina, Predsednikovih brodara, Hanteskuovskih umijeća…
Stvar je i poštenja da teatar uoči galeriju tih prikaza u postratnoj tišini i kokodakanju. Bili smo ( POZORIŠTE PRIJEDOR, “GROBNICA ZA BORISA DAVIDOVIČA” 2009.) jedini južnoslavenski teatar ( uz mislim MONTAŽSTROJ nevjerojatnog Boruta Šeparovića i projekt “MAUZER”) koje je obilježilo 20 godina Kišovog odsustva. Dvadeset godina Privida Punoće, godine Učenika.

– Generacija kojoj pripadate zatekla se u ratu u svojim ranim dvadesetim godinama. Kada se rat završio, bili ste već u godinama zrelosti. Kako doživljavate svoju zemlju nakon rata?

Darko Cvijetić:

Nema zemlje nakon rata.
Za one od zemlje.
Ni zrelosti, za to puno zemlje.

– Vaša poezija pažljivo problematizuje krivicu i odgovornost. Verujete li u mogućnost društvenog i ekonomskog oporavka od ratnih trauma?

Darko Cvijetić:

Ne vjerujem. Našu su biologiju presmrdjeli naši užasi.

– Kakvo je bosansko-hercegovačko pozorište danas i kulturni život Bosne i Hercegovine?

Darko Cvijetić:

Teatar u Bosni i Hercegovini je, zapanjujuće, živ. U zemlji gdje su putokazi za lokacije masovnih grobnica ravnopravni s prometnim znakovima za ograničenje brzine, najzaostalijem kutku Europe, prošlostoljetnoj prćiji kriminalaca i službenika u božje ime, zemlji gdje nestaju muzeji, urušavaju se galerije, prokišnjavaju pozorišta, škole imaju čučavce…ima teatra.
OBRAĆANJE među ljudima ne postoji.
OBRAĆANJE ljudima samo postoji.
Nitko više čin teatarski ne shvaća kao ljudsko biće pored sebe, tog imperativa više nema.Možda jednom .Pesimist sam. To nipošto ne znači da sam u pravu.
Ćićo glumac i Ćićo gledatelj nikako da imenuju predstavu u kojoj bi da su…




INFERNOTES


Teoretičari nastanka univerzuma govore o Plankovom zidu, granici nakon koje prestaje da važe zakoni dostupne nam fizike. Tamo, iza Plankovog zida, koji označava “nepojamno mali dio sekunde po stvaranju”, naša sva znanja o zakonitostima nebesa postaju bezvrijedna i uzaludna. Koliko je to od boga, ne tako daleko izgleda, nepojamna malost dijela sekunde iza stvaranja. Enciklopedije govore o Đin Ši Huangu, imperatoru koji je dao sazidati sedam tisuća kilometara dug Kineski zid, ali kojeg, napominje Borges, povijest kani upamtiti kao onoga koji je spalio sve knjige prije sebe. Tako se iza Zida, kojim se opasati može Zemlja, planina pepela ugomilavala, rukopisanja prije Đinovog dijela sekunde. Kad europljani žiletnu žicu napletu žiletima, oziđujući svoje izbrijane bijele obraze, oni samo dodaju ugarak bezdana neprezidivog svojoj nepojamnoj malosti. Gledajući s Mjeseca vidi se Kineski zid. Ispod Plankovog pak, tihi podzid, kojim planinu pepela možeš urukopisati opet, svijetom prije sebe.





JEDNOPJEGANA STRANA KOCKE



Dlake uz smrt.
Kada je Radi S. počela opadati kosa od treće kemoterapije, probudio se ujutro na jastuku punom svoje kose. Jebeš kosu, stari moj, rekao sam i otišao se ošišati na nulu, vratio se, da mu pokažem. Poslije sam pustio bradu, nisam je dirao do nakon četrdesetdnevnoga mu pomena. Pun jastuk brade.
Dlake niz smrt.
Nabrala je punu šoljicu jagoda. Šoljicu na crne pjege. Djevojčica Anka, sa sindromom Dawn. Ispala joj je i jagode su se rasule. Počela je plakati da jagode boli, to rasipanje. Dok sam ih podizao, crne pjege na šoljici sve su radile da joj se učine isto kao ubrane, pa rasute.
Jambova igra.








COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Kluge,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,7,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,Bela Hamvaš,2,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,1,Bojan Savić Ostojić,1,Bookstan II 2017,1,Borges,4,Boris Buden,4,Boris Dežulović,2,Boris Dubin,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bruno Schulz,1,BUKA,1,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danilo Kiš,10,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,254,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,1,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Kožul,1,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,Dnevnik,8,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,4,Đorđe Tomić,1,Edmond Jabes,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,148,Fahredin Shehu,1,festival,2,Filip David,2,fotografije,1,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Goran Milaković,2,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,2,Hans Magnus Enzensberger,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,3,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,54,Ivan Čolović,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,1,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,1,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,3,kratke priče,6,kratki intervju,1,kritika,4,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Leonid Šejka,2,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,16,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Dumovo,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,46,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,1,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,6,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Puljić,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,10,Mladen Bićanić,1,Mladen Blažević,2,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,1,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,NOVA KNJIGA,1,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,1,odlomak romana,9,odlomci,6,Oliver Frljić,8,Osip Mandeljštam,2,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Paolo Magelli,2,Paul Celan,3,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Petar Gudelj,2,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,265,poezija prevod,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,4,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,2,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,Protest,1,Proza,2,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,4,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,2,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,3,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,1,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Tucić,1,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,3,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,3,Sonja Savić,1,Srđa Popović,1,Srđan Tešin,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Šagal,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,2,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Teatar,1,Teatron,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,1,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,2,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,Walter Benjamin,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,1,zapis,1,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,2,Zoran Vuković,2,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,2,Živojin Pavlović,1,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Biologija užasa/Infernotes/Jednopjegana strana kocke, Darko Cvijetić
Biologija užasa/Infernotes/Jednopjegana strana kocke, Darko Cvijetić
http://2.bp.blogspot.com/-SB5DJBxF-3A/VoeQNiOMBCI/AAAAAAAABWo/45vQgrjw-VM/s320/duchamp.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-SB5DJBxF-3A/VoeQNiOMBCI/AAAAAAAABWo/45vQgrjw-VM/s72-c/duchamp.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2016/01/biologija-uzasainfernotes-darko-cvijetic.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2016/01/biologija-uzasainfernotes-darko-cvijetic.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy