Emotikoni u Viberu, Darko Cvijetić

SHARE:

                                                                                     

                                                                                    
photo - Igor Motl




DARKO CVIJETIĆ



EMOTIKONI U VIBERU




***


Tetka Anka, očeva starija sestra, uvijek je pričala kako je u „onome ratu“ bila curica i da je nosila korpu punu tek izleglih pilića. I naišao neprijateljski avion.
I bacio dvije bombe.
Nije našla ni korpu ni piliće – naprosto su nestali, dok je tetka ostala neogrebana.

To kako percad lete a pilića nigdje, mora da je čista smrt.
Uvijek sam znao da padanju gustog snijega nešto nedostaje.

Granata prije.


***


Preparirane srneće glave u gostinskoj sobi lovačkog doma u koji umorni ulazimo.
Osam parova lažnih očiju.
Najmanje.


***



Tamjan potamni kada se kaže ekavski, kaže dječak u liftu. Njegov mladi otac mi se unezgođeno smješka.
Lift stane i izlazimo sva trojica. Ispred lifta mlad pop i đakon, u haustoru.
„Idu od dvanaestog sprata pješke nadole, osveštavaju stanove za dvadeset konvertibilnih maraka, pobjednički mi objašnjava mladi otac.

Zatim njih dvojica sjedaju u veliki novi Audi.
Taman. Potaman.
Potamjan.



***


Između naših i njihovih rovova bilo je oko 70 metara.
Između je ležao ubijen, mrtav dečko. Njihov vojnik. Već treći dan, tako vele ovi što ih dolazimo mijenjati na liniji.
Tijelo napuhano. Teški zadah vjetar nosi čas nama, čas njima.
Što ih niste pustili da ga izvuku, neko od pristiglih pita.
Oni su ga i skinuli, odgovara neko od ovih što se pakuju kući. „Trčao nama vičući – ja sam ničiji, ja sam ničiji!“

Narednu noć pacovi mu odvukli ruku.

Svega sam se toga sjetio čekajući na ortopediji da pregledaju mamino koljeno.
Isus na velikom krstu na zidu, nije imao lijevu ruku, otpala je, očito jutros, ili noćas.


***




Ivo Lola je sam.
Ostalo su pismo, Sloboda T. i logor.



***


Vučja krv na ledom okovanom potoku.

Šejka bi rekao – zamisli nož koji stoji na istom mjestu narednih 150 godina i niko ga ne uzme u ruke, bez obzira što je nož, nikome ne bude nož 150 godina.
Tako okovan potok.




***



Šmrkom mladi ribar pere mrežu. Rasoljeno uže se cijedi po vještačkom molu.
Kao latinično slovo „T“
Sa soli se cijedi puno riblje smrti.
Baka u crnini s bijelom maramom na glavi na klupi se ne miče.

Zijeva. Diše.



***


Čitam da će za nacionalni i vjerski praznik u nekoj kineskoj provinciji za tri dana pobiti i pojesti 24 milijuna pasa.
Susjed s osmog kata ima labradoricu s čije labrnje kaplje u liftu.
Lovokrvno me gleda jer govorim susjedu kako se i Danilo Kiš bojao pasa.
Kao i Eduard Sam.

A ja sam Nebojša, predstavio se vlasnik.


***



Djevojčica hrani golubove.
Nestaje joj mrvica.
S novootkrivenom strašću počinje da ih progoni.
Cijeli Trg izgleda da je na njezinoj strani protiv golubova.
Više nije djevojčica.

Sad je vrana.



***



Kad su 1992. minirali katoličku crkvu pored pozorišta u Prijedoru, raznijeli su kipu Isusa, koji je bio postavljen uz oltar, obje ruke.

Poslije rata, vjernici su izgradili novu crkvu.
Isus bez ruku,
sad stoji kao relikvija stradanja, odmah na ulazu u novosagrađenu crkvu svetog Josipa.

Bezruk Isus na križu, zakucan samo za noge.
Kao skakaoničar na jednoj od četiri novogodišnje skakaonice.
Neraspeti Sin invalid.




* * *


Starac stoji u centru na plus četrdeset. Liže kovertu pokušava je zatvoriti, pa će preko ceste u poštu. Ali nema pljuvačke.
Jedan put pokuša, dvaput, ne ide. Onda krene. 
U ruci nosi poštu, nezalijepljenu kovertu.
To pismo nema tko pljunuti.


* * *


Anđeo naglavce ispada iz oblaka.
Kao na scenama nasmiješene Kristomajke dok njiše bebu po dječijim biblijicama.
Kiša je iznenada prestala. Hodža uči u daljini. Kroz prozor auta gledam kako komunalac u blještećoj uniformi čisti lišće ispred KRSTA OTADŽBINE.
Kroz autoradio ispadaju samo crne tipke s klavira Keitha Jarretta.


* * *


Dva dječaka igraju nogomet zamišljenom loptom. Ipak je Europsko prvenstvo, gotovo naglas kažem. 
U jednom trenu zamišljena lopta uleti u nekadašnju čika Taibovu baštu.
Oni nastavljaju igrati izmislivši drugu, ali ja na sada mrtvoj livadi vidim čika Taiba kako pažljivo ulazi među mladi luk po loptu i sebi u bradu im jebe po mater.
Samo sam učestvovao u igri.


* * *


Na autootpadu pogrebni auto-kombi s oznakom Islamske zajednice, bez ijednog točka, na klocevima. Na vratima kabine piše - SABUR; druga vrata su odnešena.
Odnešen je i volan i velika stražnja vrata. Dva tregera za tabute vise poluodlomljeni. Nečija daska nekako se probila odostraga i čeka; trune trun po trun.



* * *


Okupali su medu djevojčici sa sedmoga kata solitera. Visi obješen za lijevo uho. I kaplje. Pod njim lokvica. Ujutro mislim kako ga je djevojčica uzela još mokrog, jer se od sinoć nije mogao cio osušiti. 
Ili je otišao.
Obzirom da curica ima leukemičnu krv, ipak mislim da se osušio brže i otrčao joj.




* * *



Potopljene lađe čuvaju više vjetra u ušutkanim jedrima, od spaljene šume.
S jezika će nestati vlaga, nestat će jezik, gramatika će mrmljati sama.
Nešto kao ...ra-ni kor-mo-rani, samo bez mesa da to izgovori.




* * *



Jagodice na njezinim prstima ruke mogle su jednim dodirom ikoni svakoj ucrtati golubove.

Sad ogrubljene kotačem invalidskih kolica ipak mogu samo jednog.
Šćućuravca po ćoškovima.



* * *



Moraš svaku svoju kost donijeti iz smrti, kao Brankuzi. Oprati je, prepoznati, treba znati rukovati sa sobom kad se nađeš, kad se iskopaš i identificiraš i obraduješ se sebi dugotraženom, sebi dugoskrivanom, i sebe pažljivo, svako sebe pažljivo zavarati hladovinom svojeg oka.

Jer valja vratiti. Valja znati da smo zadah međurebaran.
Valja vratiti.
Sutra će netko dolje trebati kakvu kičmu, nekome će opet biti do visine.




* * *




Mama šalje smajlije viberom iz Indiane.
Zakopčanije košulje bolje poznaju masnoću vratova, masnoću glava u osvrtanju.



* * *


On se zove Gvozden.
Pravi i prodaje lijesove, pogrebnik.

"Počeo sam s iznajmljivanjem vjenčanica, priča nam, znao sam ih po četiri udati u istoj vjenčanici.
Sad ništa.

Em se cure ne udaju, em sahranjuješ samo u jednoj vjenčanici." priča nam Gvozden.



* * *



Bolnički krematoričar.
Njegove bilježnice s raznim vrstama evidencija.
Neki Šejkin bilježnik, svetac Đubrišta.
Izvod:

"Na bolničkom imanju uzgojio golubove karuđijane.
Sve jedu."



* * *



Nas Jugoslavena nema ni u statističkim pogreškama, pomislim.
Ivo Lola, Ivo Lola je sam.

Curica u igri na pijesku lijepi veliki hanzaplast lutki preko stomaka.
Njezina umorna mater, sjedi na klupi pored.
Maloprije je promijenila pelene mami, koja umire.

Gaze. Pojasi.



* * *



Galeta su razmijenili 1996. nekih godinu dana od pogibije.
Bili su plitko pokopani, njih petorica, oko 40 cantimetara.
Stari, pokojni Dule ga prepoznao.

Cona je tvrdio, da je Gale to jutro otvorio kutiju cigareta PORT.
I da su po jednu zapalili.
Onda je sve počelo. Cona je jedini čučao, pa ga nisu vidjeli. Jedini se i spasio od njih šest.

"Ako je, čika Dule, još kutija Porta u džepu, onda su ih sve odmah pobili, uzeli bi cigare", rekao je Cona čika Duletu pred prepoznavanje.

I jesu. Bile mu cigarete u džepu.
Port bez dvije.

Otada ni Cona ne puši.



* * *


Čujem kako u orlici šušti jaje
dok nadlijeće jezero zorom.

Sve zapisujem, u suprotnom pravcu.




* * *


Oduspravljenost zvečarke na podlaktnoj tetovaži pokojnoga Bube.

Imao je široke debele vene, pa je zvečarkin vrat izgledao kao da je upravo pojela pacova, koji još tek smrvljen pulzira.

Na razmjeni mrtvih, nakon godine, tetovaža se smežurala i izravnala s tkaninom maskirne uniforme.

Mršava i tanka kao papir, zmija se maskirala. Nigdje oduspravljenosti, došli pacovi iz grla.




* * *



Jestati svojom jesamoćom.
Krznarski posao jest utopliti grlo puno neizgovorenosti.

Na prijelazu nitkosti u netkost
Ugostiti svoju kost u sebi.
Proprati se.
Propratiti se.



* * *



Denkbild. Denkbilder. Slike koje misle. Mislopisi.
Ako je djelo, kako veli Walter Benjamin, maska smrti onoga što nam je bilo dato da mislimo, lice je onda ostalo smrtopisno i u predmišljenom.

Zimus, na balkonu, od mraza zakovane tri košulje.
S jedne kaplje. Samo je ona crvena.
Manje u njoj smrti.



* * *



Kaleidoskopine.

Dojke joj otišle u perje. Grli me ispred solitera i rida, i jeca. Javili joj da su nalazi napokon uredni. Prvi put, nakon sedam godina.
Plačemo oboje.
Jebeš sise, šapće, perju rak ne može ništa.

Snjeguljica pojede jabuku, pa se u staklenom lijesu ne raspada.



* * *



Deminer iza rata. U ratu miner.
Ima kćerke bliznakinje. Nema obje šake.
Izgubio ih devedesetdevete u minopolju kod Petrovca.

Uspi sebi sam rakiju, veli mi.
Znaš li ti da je mene vođe u crkvi pop zajebavo da se ja ne krstim sa tri prsta, džabe što je strana prava.

Šta li Isus radi s mojim šakama, a pop bi samo tri prsta?



* * *



Ima jedan kod Solženjicina, što je svoj jezik progutao.
Ima i jedan kod Babelja, što su mu jezik odsjekli i bacili.

Poliglote. Poliglotaju.



* * *



Detlef Holz, bio je pseudonim Waltera Benjamina kada je 1934. objavljivao tekstove iz Berlinskog djetinjstva u Frankfurter Zeitung-u..

Hesse u jednoj priči pominje ogradu od bijeloga gloga. Tip uređuje ujesen svoj vrt i u svome dvorištu pali veliku vatru.

Prilazi starica od reko osamdeset godina, nagne se preko ograde od bijeloga gloga i kaže vrtlaru - dobro je da se navikavate na plamenje pakla.



* * *


Was ist ein Denkbild?

Slikomisao, kaleidoskopina. Ti si fotomorgana onome što fotografiraš.

Jovica Aćin pišući o Benjaminu doziva jednu fotografiju. Iz arhiva BRITANSKE KRALJEVSKE AVIJACIJE.
Na njoj, slikanoj iz aviona, 23. kolovoza 1944. oko 11 sati, vidi se Auschwitz, fotografiran u obavještajne svrhe. Cijeli logor je obuhvaćen kadrom, vrlo visoke rezolucije, barake pod konac, pred nekima se mogu jasno vidjeti redovi logoraša. Ali, ono što fotografiju izdvaja jest stup dima iz Krematorijuma V. Upravo spaljuju mađarske Židove dovođene lipnja i srpnja u ubrzanim ravničarskim transportima.

Stup dima, kojega vjetar lagano zanosi i uzdrmava.
Stup dima koji ide ravno u fotografiju.

Ono što fotografiraš ne vidiš.
To te što slikaš fotomorganira, veli Aćin, kako veli Benjamin.

Dječaci mašu na fotografiji, oni koje sam slikao u Budimpešti 1943.



* * *





Snijeg je u Rusiji supstitut za pustinju, Waltere, mili, mogla je reći Asja Anna Ernestovna Lacis, upravnica kazališta iz Rige, "letonska boljševikinja", onomad u Moskvi, u zimu 1926. kada je došao da je osvoji.
Zima mu je.
Ali, Asja je već mjesecima u ludnici Rot, nakon sloma živaca. Benjamin ne zna ruski, iscrpljuje se šetnjama, zatvara se u sobu, jede marcipan, ili s Rajhom ode do Asje da igraju domine.

Da, Jednosmjerna to je ulica.

Asja ću mu pokloniti kuhano bolničko jaje, ukradeno s doručka, na kojemu je ispisala njegovo ime.
Asja će biti deset godina u Gulagu. U Kazahstanu. Šutat će do staračke smrti.

Walter je u Portbou, na granici, u apokrifičnoj masovnoj.
U bolničkom tvrdo kuhanom jajetu.
Bjelanjci.
Soljeni pijeskom.





* * *


On titluje sapunice.
Pozajmljuje glas u crtanim filmovima.

Dvaput je bio zeko, jednom je i pojeden.
A jednom je pretitlovao kadar u sapunici.

Učinilo mu se da lik koji šuti, puno toga u stvari misli.



* * *


Pucanje u lutku iznad grudobrana, na Vrapču, na strelištu, u JNA-i, 1987. godine, u ranu jesen.
Zatim lutka maše.
Prebrojiš opet municiju.

"Sije se za raspadljivost,
a ustaje za neraspadljivost", kaže sv. Pavle, u Poslanici Korinćanima, glava XV


* * *


Mišo Ž. živio je Radničkoj, u onim malim Celulozinim kućama za fabričke radnike.
Živio je potpuno sam.

Imao je naslikanu jednu, jedinu sliku, koja je visila na zidu, u posebnoj sobi, zapravo šupi, iza kuće. Ulje na platnu. Slika je već punoljetovala.

Svi su mu rekli da je slika izvanredna. Nikad nije naslikao drugu, koja bi bila bolja ili lošija.

Zimus su ga našli utopljenog u Puharskoj. Danas je cijela kuća potpuno uništena, opljačkana i prazna.
I šupa iza kuće ima razvaljena vrata. Sve odnešeno. Baš sve.
Na zidu - slika.
Jedna, jedina.




* * *


Narodni heroj Josip Mažar - Šoša, komandant partizanske jedinice koja je Prijedor oslobodila 1942.g. rodom je iz Dervente i potiče od čuvene banjalučke obitelji Mažar, koja je dala tri narodna heroja - Ivicu, Dragu i Josipa temeljima Jugoslavije.

I danas, svakog 16. maja na dan oslobođenja grada, delegacije polože cvijeće ili pod spomenik Mladenu Stojanoviću ili pod Krst Otadžbine, ali pod Šošinu bistu ni cvijet. Nikad.

"U ovom ratu" bistu mu raznijeli minom. Pa je poslije salijevali iznova "ko stravu".

Jer je Šoša Hrvat.
Koji je poginuo kod Travnika 1944. u borbama s ustašama.
Odmah za njim poginuo je i heroj Petar Mećava, Srbin, pa su zajedno bili privremeno sahranjeni u Jajcu.

U Travniku mu bistu raznijeli mudžahedini ručnim bacačem - "zoljom", isto "u ovom ratu." Jer je Šoša Hrvat.
Ničiji Šoša. Ničiji Josip. Ničija bronca.

U Sarajevu, Trg Šoše Mažara sada je Trg zlatnih ljiljana.
Jer je Šoša Hrvat.

Ničiji Petar, ničija Mećava. Svačiji ugažen snijeg.




* * *



Hemofiličnih žilica, gotovo da prelaze u tetovažu, imao je ruke drug mojeg brata, vojni policajac, ubijen u potiljak u Dobrovoljačkoj.

Ove godine brat položio cvijeće.
Raštiklao pupoljcima bose noge, i položio ih, gdje je mali Pržulj ubijen.

Bacile Sarajlije u Miljacku. Bijeli cvijet. Miljacku udario stid, pocrvenila. Vječnu vatru okopava svaki dim.
Kad ti se naježi tetovaža ruže,
miris dođe od dobro đubrenog vrta.


* * *




Simone Weil umrla je u 34. godini, kao "crvena djevica" (jer je bila španjolska borkinja i jer se zavjetovala na vječno djevičanstvo) i to od neurotične anoreksije, odnosno samoubojstva nejedicom, samoukidanjem glađu.


U Bilježnicama iz Amerike, pisanim godinu pred smrt, dakle 1942. Simone piše :

" Eskimi. U vrijeme kada je vječna noć obavijala zemlju, lisica je iskoristila mrak da iz ljudskih skrovišta krade meso. Ali gavran koji je u vječnoj noći nije mogao naći hranu poželio je svjetlost i Zemlja se osvijetlila."

Ali nije bilo ljudi, nije bilo mesa.


* * *

Strijeljanje sam gledao s prozora.
Jedan je strijeljao dvojicu. Braće, dvojicu. Konac proljeća 1992. jednog po jednog.
Meni je to i danas vrlo dug i spor film.

U jesen 1993. upoznao sam Ivana.
Onoga koji će postati moj Učitelj, koji će me dovoditi do prozora svijeta. Ispričao sam mu za strijeljanje.
U ulici mladoobješene partizanke Lepe Radić.

Ispričao sam lagano, frem po frem, kako mijenja šaržer, kako lubanja prska. Ivan je kazao kako nikada ne smijem zaboraviti da je onome koji je pucao bilo puno teže nego meni.

Burno sam pizdio.
Strpljivo mi je i postupno objasnio da sam ja zauvijek poslije tog događaja, onaj koji je pucao ne.




* * *





Gradski zid, na koji već devedesetsedam godina ljudi lijepe smrtovnice, obavijesti o pokojnima - crne, s petokrakama, zelene, pa crne s krstovima, crne s križevima, pa sa šestokrakom....srušili bagerom. Jutros, u centru.

Imena ožalošćenih - ha-hoj, podmećite tanjure, Tomile Šalamune, podmećite lončiće.

Apokrifanje svake kuće počinje rušenjem.



* * *


budi noževan, cinkan i mlad

rana je ono oko rane
bez onog oko rane
rana ne bi imala
koga boljeti
bila bi rana oboljena

a rana bez ranara
bol koja nikog ne boli
boli svakoga ranog

jutra


* * *








COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Emotikoni u Viberu, Darko Cvijetić
Emotikoni u Viberu, Darko Cvijetić
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzSEvxJihswNLYfOWDHIwCK8kD4hXc2w7VAGzhHb8fdUvoOpAKWM6C-563SKi4gE5RER69q0RP1lWbCbofUWMVaELVDKA1tJFa9HggEhqMsNTJSoGRIg4juZHi3qSqnghCR1fvjgp6CLM/s320/deda+3.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzSEvxJihswNLYfOWDHIwCK8kD4hXc2w7VAGzhHb8fdUvoOpAKWM6C-563SKi4gE5RER69q0RP1lWbCbofUWMVaELVDKA1tJFa9HggEhqMsNTJSoGRIg4juZHi3qSqnghCR1fvjgp6CLM/s72-c/deda+3.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2016/06/emotikoni-u-viberu-darko-cvijetic.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2016/06/emotikoni-u-viberu-darko-cvijetic.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy