$type=ticker$cols=2$count=30

Teorija užadi, Andres Neuman, sa španjolskog Nikolina Židek

SHARE:

                                                                                 

photo - D. i Toni M. na balkonu stana Denisa H.




ANDRES NEUMAN


TEORIJA UŽADI


(sa španjolskog Nikolina Židek)



Sreća



Zovem se Marcos. Oduvijek sam htio biti Cristóbal.

Pritom ne mislim da bih se htio zvati Cristóbal. On je moj prijatelj; htio sam reći najbolji, ali reći ću da je jedini.

Gabriela je moja žena. Ona me jako voli i spava s Cristóbalom.

On je pametan, siguran u sebe i okretan plesač. I bavi se jahanjem. Vlada latinskom gramatikom. Kuha ženama. Potom ih pojede za ručak. Rekao bih da mu je Gabriela omiljeno jelo.

Netko neupućen mogao bi pomisliti da me moja žena vara: ma kakvi. Oduvijek sam želio biti Cristóbal, ali ne sjedim prekriženih ruku. Vježbam da ne budem Marcos. Idem na satove plesa i ponavljam gradivo iz udžbenika. Dobro znam da me moja žena obožava. A njezino je obožavanje toliko, toliko, da jadnica spava s njim, s čovjekom koji bih ja htio biti. Na isklesanim Cristóbalovim prsima moja me Gabriela željno čeka raširenih ruku.

Mene ta strpljivost ispunjava užitkom. Da bar moj trud bude na razini njezinih očekivanja i da nam jednog dana, ubrzo, dođe taj trenutak. Taj trenutak nesalomljive ljubavi koji je ona toliko pripremala, varajući Cristóbala, privikavajući se na njegovo tijelo, njegov karakter i njegove ukuse, kako bi bila što udobnija i sretnija kada ja budem kao on, a njega ostavimo samoga.




Stvari koje ne činimo


Sviđa mi se što ne činimo stvari koje ne činimo. Sviđaju mi se naši planovi kada se probudimo, kada se dan ušulja u naš krevet kao mačka od svjetla, a koje ne ostvarujemo jer smo ustali kasno, zato što smo ih toliko zamišljali. Sviđa mi se golicanje u našim mišićima koje naviješta vježbe koje nabrajamo, a ne odrađujemo; teretane u koje nikad ne odlazimo; zdrave navike koje prizivamo kao da samim priželjkivanjem njihov sjaj dopire do naših tijela. Sviđaju mi se turistički vodiči koje listaš s pažnjom zbog koje ti se toliko divim i u čije spomenike, ulice i muzeje nikad ne dospijevamo zakoračiti, dok ih očarani listamo ispijajući kave s mlijekom. Sviđaju mi se restorani u koje ne odlazimo, svjetla njihovih svijeća, zamišljeni okus njihovih jela. Sviđa mi se kako izgleda naša kuća kada je opisujemo preuređenu, njezin upadljiv namještaj, odsutnost zidova, smjele boje. Sviđaju mi se jezici koje bismo željeli govoriti i koje sanjamo da ćemo sljedeće godine naučiti, dok se smiješimo pod tušem. S tvojih usana čujem te slatke hipotetske jezike, njihove me riječi ispunjavaju svrhom. Sviđaju mi se sve namjere, objavljene ili skrivene, koje zajedno ne ostvarujemo. To je ono što najviše volim u životu koji dijelimo. Čudo otvoreno negdje drugdje. Stvari koje ne činimo.




Biti bosonog


Kada sam shvatio da ću biti smrtan kao moj otac, kao one crne cipele u plastičnoj vrećici, kao kanta vode u koju je ulazila i izlazila krpa za ribanje poda koja je prelazila preko bolničkog hodnika, imao sam dvadeset godina. Bio sam mlad, prestar. Tada sam shvatio, dok su tragovi jasnoće nestajali s poda, da je zdravlje vrlo tanak sloj, nit koja ispari prolaskom koraka. I nijedan nije bio korak moga oca.

Moj je otac oduvijek čudno hodao. Brzo i trapavo u isto vrijeme. Kada bi krenuo u šetnju, nikada nisi znao hoće li se spotaknuti ili potrčati. Meni se taj hod sviđao. Njegova spuštena i tvrda stopala sličila su tlu koje je gazio, tlu od kojeg je bježao.

Moj je otac tad već imao četiri spuštena stopala, raspoređena na dvama različitim mjestima: dva stopala na bolničkim kolicima (skupljena u petama, blago razdvojena, što podsjećaju na neko ironično V kao pobjeda) i dva u onoj plastičnoj vrećici (kao uspomena u cipelama, koja svoj kalup nameće koži). Bolničarka mi ju je uručila kao što se uručuje otpad. Ja sam gledao u podne pločice i u njihovu varljivu plohu.

Ostao sam tamo sjediti, ispred vrata operacijske sale, čekajući novosti ili ih se bojeći, dok nisam izvadio cipele svog oca. Ustao sam i stavio ih nasred hodnika, kao prepreku ili granicu ili zemljopisno obilježje. Pažljivo sam ih položio, nastojeći ne poremetiti izvorne izbočine, ispupčenja od kostiju, odsutnu formu.

Ubrzo se u daljini pojavila bolničarka. Prešla je hodnik, zaobišla cipele i prošla. Pod se sjajio. Odjednom sam se uplašio čistoće. Učinila mi se poput bolesti, besprijekorne bakterije. Sagnuo sam se i počeo puzati, osjećajući trenje, bol u koljenima. Vratio sam cipele u vrećicu. Stegnuo sam čvor što sam jače mogao.

Svako malo, kod kuće, isprobam te cipele. Sve mi bolje stoje.





Teorija užadi



Živim za pisaćim stolom ispred prozora. Pogled se baš ne može nazvati alpskim krajolikom: usko dvorište, prljave cigle, spuštene rolete. Mogao bih čitati. Mogao bih ustati. Mogao bih prošetati. Ali ništa se ne može usporediti s tom velikodušnom osrednjošću koja sadrži cijeli svijet.
Te su mi cigle prava škola. Za početak, daju mi lekcije iz estetike. Estetika povezuje promatranje s razumijevanjem, osobni ukus s općim smislom. Stoga bi estetika bila oprečna opisivanju. Kada čovjek pred sobom ima samo unutarnje dvorište u koje može gledati, ova se nijansa u značenju pretvara u pitanje preživljavanja.

Ili lekcije iz semiotike. Razgovor sa susjedima o njima mi govori manje nego njihovo obješeno rublje. Uvjerio sam se da su riječi koje razmjenjujemo s bližnjima više izvor nesporazuma nego upoznavanja. Njihovo se rublje pak prozire (u nekim slučajevima doslovno). To se ne može tumačiti krivo. U najgorem se slučaju ne odobrava. Ali i to se neodobravanje prozire: otkriva nas same.

Provodim sate promatrajući užad za sušenje rublja. Nalikuju na partiture. Ili na bilježnice s crtama. Autor može biti bilo tko. Bezimeni ljudi. Slučajnost. Vjetar.

Mislim, na primjer, na susjedu kat ispod, lijevo. Gospođa određene dobi, ili neodređene, koja živi s jednim muškarcem. U početku sam mislio da je riječ o povelikom sinu, ali mora da joj je suprug. Teško da će današnji mladić obući jednu od onih bijelih potkošulja koje njegova generacija toliko prezire jer nije odrasla u duhu neorealizma koji idealizira proletarijat. Gaće koje je moja susjeda ostavila da se vijore biblijskih su razmjera, a grudnjak boje kože komotno mogao poslužiti kao kapa za kupanje (točnije, kao dvije kape). No, evo misterija: njezin krupni muž nosi kratke elastične slip-gaćice. Neke su crvene, neke crne. Sumnjam da gospođa tako čedna ukusa potiče svojeg supruga da se odvaži nositi takvo donje rublje. S druge strane, ne čini se vjerojatnim da gospodin s toliko smjelosti ispod hlača svojoj supruzi nije predložio neke druge modele. Tako da zaključujem da u tim slip-gaćicama gospodin zadovoljava (ako je to prava riječ) kakvu ženu koja je puno mlađa od njega. Njegova se supruga, dakako, pobrine da ih s ljubavlju opere i osuši.

Nekoliko katova više, u sredini, drugo je uže, koje pripada studentici boemskih navada, ako to uopće treba napominjati. Nikada ne vješa rublje prije devet ili deset sati uvečer, kada je dvorište već u polutami. To me sprječava da je promotrim s jasnoćom s kojom promatram njezinu odjeću. Ima sve vrste kratkih majica, sićušne kompletiće, čipkaste tange i pokoje staromodne haltere. Ovaj zadnji detalj daje naslutiti da je ljubiteljica sveučilišne filmoteke. Svoju studenticu zamišljam kao jednu od onih odvažnih osoba koje u odlučujućem trenutku obuzme stid, možda plod mučnih sati vjeronauka. Jednu od onih ljepotica koje se osjećaju bolje dok zavode nego dok se predaju užitku. Ili ne. Naprotiv: ona bi mogla biti jedno od onih čuda prirode koja su, čak i u trenucima najveće razuzdanosti u stanju napraviti elegantnu gestu. Ili ne. Na zlatnoj sredini: moja susjeda postavlja granice vlastitoj požudi, ima točku samokontrole koja je čini neodoljivom, a katkad i baca u očaj. I to ponajprije onu vrstu muškaraca (konkretno, sve), koji se povode za odjećom i s uzornom se lakovjernošću nadaju da će ispod kratke haljine pronaći lascivnu ženu. Moja je susjeda zapravo krhke duše. Dovoljno je uočiti te čarapice s dječjim uzorkom u kojima, pretpostavljam, spava kada je sama: patkice, zečići, vjeverice. Pokroviteljsko ponašanje mrzi jednako kao i hladna stopala.

Malo niže, tri prozora udesno, jedna majka pere robicu svoje dječice. Jedno od njih, odaje ga veličina, više nije dijete. Zašto se adolescenti odbijaju brinuti za svoju odjeću? Kakav ih to sram tjera od njihovih vlastitih gaća? Stariji sin moje susjede uprlja značajnu količinu tjedno. Ostavlja li isto tako puno tragova na kompjutoru, skriva li časopise na predvidljivim mjestima, zatvara li se satima u kupaonicu? Zna li da njegova majka čita iz njegovih gaća? Kakvo rasipanje energije. Isto bi se moglo reći za susjeda iz jednog od stanova na trećem katu, koji si da truda pa svoju odjeću slaže po veličini, vrsti i bojama. Nikad košulja kraj ručnika za ruke. Živi sam. Ne čudi me. Kako spavati s nekim tko nije u stanju prepustiti se gostoprimstvu nasumičnosti? Moj manijakalni susjed definitivno je majstor prikrivanja.

Nakon godina provedenih ispred prozora naučio sam da ne treba pretjerivati s promjenama u promatranju. Više se uoči kad se pogled usmjeri u jednu točku nego kad ga se premješta s jedne strane na drugu. To bi bila lekcija iz sinteze. S tri ili četiri užeta, trebalo bi biti dovoljno materijala za krimić.

Danas je lijep dan. Sunce preplavljuje dvorište. Užad mojih susjeda raštrkano se sjaji, prepuna planova. Previše je odjeće da bi ogolili svoje živote.

Moja se užad ne vidi.






via Zarez, broj 431,  2016.






COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Kluge,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,7,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,Bela Hamvaš,2,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,1,Bojan Savić Ostojić,1,Bookstan II 2017,1,Borges,4,Boris Buden,4,Boris Dežulović,2,Boris Dubin,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bruno Schulz,1,BUKA,1,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danilo Kiš,10,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,254,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,1,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Kožul,1,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,Dnevnik,8,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,4,Đorđe Tomić,1,Edmond Jabes,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,148,Fahredin Shehu,1,festival,2,Filip David,2,fotografije,1,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Goran Milaković,2,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,2,Hans Magnus Enzensberger,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,3,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,54,Ivan Čolović,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,1,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,1,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,3,kratke priče,6,kratki intervju,1,kritika,4,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Leonid Šejka,2,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,16,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Dumovo,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,46,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,1,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,6,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Puljić,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,10,Mladen Bićanić,1,Mladen Blažević,2,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,1,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,NOVA KNJIGA,1,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,1,odlomak romana,9,odlomci,6,Oliver Frljić,8,Osip Mandeljštam,2,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Paolo Magelli,2,Paul Celan,3,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Petar Gudelj,2,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,265,poezija prevod,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,4,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,2,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,Protest,1,Proza,2,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,4,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,2,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,3,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,1,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Tucić,1,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,3,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,3,Sonja Savić,1,Srđa Popović,1,Srđan Tešin,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Šagal,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,2,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Teatar,1,Teatron,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,1,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,2,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,Walter Benjamin,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,1,zapis,1,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,2,Zoran Vuković,2,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,2,Živojin Pavlović,1,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Teorija užadi, Andres Neuman, sa španjolskog Nikolina Židek
Teorija užadi, Andres Neuman, sa španjolskog Nikolina Židek
https://1.bp.blogspot.com/-ON63pGKbEL0/V2p9Zlr1wmI/AAAAAAAABmM/fd5vVwLmTM8UbvTupZcQECdQLfKgxxWwQCLcB/s320/toni%2Bkod%2Bdenisa.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-ON63pGKbEL0/V2p9Zlr1wmI/AAAAAAAABmM/fd5vVwLmTM8UbvTupZcQECdQLfKgxxWwQCLcB/s72-c/toni%2Bkod%2Bdenisa.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2016/06/teorija-uzadi-andres-neuman-sa.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2016/06/teorija-uzadi-andres-neuman-sa.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy