Ekpiroza, Chris Hedges

SHARE:


Rat je nekrofilija


Chris Hedges


Rat je nekrofilija. Ta nekrofilija ključna je za služenje u vojsci baš kao što je ključna za šminku bombaša samoubica i terorista. Nekrofilija je skrivena ispod otrcane fraze o dužnosti i bratstvu. Ona čeka u zasjedi, posebno onda kada se čini da imamo malo razloga da živimo i nimalo nade, ili onda kada je intoksikacija ratom na vrhuncu. Kada provedemo dovoljno dugo u ratu, javlja se nešto slično oslobađanju – fatalno i zavodljivo prihvatanje toga da konzumiramo dugotrajni flert sa sopstvenom destrukcijom.



Intimnost i smrt




U svojim memoarima o ratu i partizanima u Jugoslaviji Ratno vrijeme, Milovan Đilas je pisao o zovu smrti koji osjećaju učesnici borbe. On je stajao iznad tijela svog druga, zapovjednika Save Kovačevića i otkrio:


“…umiranje se nije činilo odvratnim ili nepravednim. Bio je to najnevjerovatniji, najuzvišeniji dio moga života. Smrt se nije činila stranom ili neželjenom. To što sam se suzdržao od toga da se slijepo zaletim u kavgu i smrt bilo je možda zbog mog osjećaja obaveze prema jedinici ili zbog podsjećanja nekog od drugova koje se odnosilo na dati zadatak. U mom sjećanju, puno puta sam se vratio u te trenutke, osjećajući jednaku intimnost sa smrću i želju za njima dok sam bio u zatvoru, pogotovo u doba mog prvog tamničenja.“



Potomak rata pomeo je Erosa. ‘To’ je izbrisalo profinjenost i blagost. To’ kroz kolektivnu moć briše svu individualnost, strast, mogućnost izbora, glas pojedinca upućen masi”.


„Najvažniji dio individualnog života, ono što ne može biti podvedeno pod kolektivitet, jeste ljubav“, napisao je Sebastian Haffner. „Stoga bratstvo ima specijalno oružje protiv ljubavi: bestijalnost. Svake večeri u krevetu, nakon što posao završi posljednja patrola, dešava se ritual recitiranja razvratnih pjesmica i šala. To je teško i brzo pravilo muškog bratstva i ništa nije pogrešnije od raširenog mišljenja da je ovo ventil erotskih ili seksualnih frustracija. Naprotiv, akt ljubavi ovim se čini nepoželjnim što je više moguće. Oni ga tretiraju kao da je u pitanju varenje i pražnjenje crijeva, i prave od njega objekat podrugivanja. Muškarci koji recituju nepristojne pjesme i koriste grube riječi da bi opisali dijelove ženskoga tijela zapravo poriču da su ikada imali nježna osjećanja ili da su bili u ljubavi, da su sebe učinili atraktivnim ili se ponašali blago…“



Kada pogledamo ovo, kada vidimo ovisnost onakvom kakva je, kada shvatimo sebe i kako nas je rat izopačio, život bude teško podnijeti. Jon Steele, kamerman koji je proveo godine u ratnim zonama, doživio je nervni slom u gužvi aerodroma Heathrow, vraćajući se iz Sarajeva. On je razumio stvarnost svog posla, realnost koja je sa sebe svukla visoki sjaj pravičnosti po vlastitom ubjeđenju.


“Vratio sam se iz Sarajeva“, govorio je. “Mi smo bili na mjestu koje se zove aleja snajpera i snimao sam djevojčicu koju je u vrat pogodio metak snajpera. Snimao sam je i u bolnici, i tek nakon što je umrla, najednom sam shvatio da je posljednje što je vidjela bio odsjaj objektiva kamere koju sam držao ispred nje. To me je uništilo. Zgrabio sam kameru i počeo trčati duž aleje snajpera, snimajući, u njihovoj koži, Bosance koji su trčali od mjesta do mjesta.”



Ljiljana/Shvatiti ovisnost




Godinu dana nakon rata u Sarajevu sjedio sam sa prijateljima iz Bosne koji su mnogo propatili. Mlada žena, Ljiljana, izgubila je oca, Srbina koji je odbio da se pridruži srpskim snagama koje su opkolile grad. Nekoliko dana ranije, ona je morala da identifikuje njegov leš. Tijelo je bilo iskopano (voda se cijedila sa strana trulog kovčega) iz malog parka, kako bi se sahranilo na gradskom groblju. Ljiljana je uskoro trebala otići za Australiju – gdje će se, rekla mi je, „udati za čovjeka koji nikad nije čuo za ovaj rat i odgojiti djecu da im se nikad ne kaže ni riječi o njemu, ništa o zemlji iz koje potiče.”


Ljiljana je bila mlada. Ali rat je uzeo svoj danak. Njeni obrazi su bili udubljeni, njena kosa suha i lomljiva. Njeni zubi su se počeli raspadati, neki su bili slomljeni u šiljate komade. Ona nije imala novca za zubara; nadala se da će ih popraviti u Australiji.

A ipak, sve što su ona i njeni prijatelji radili tog poslijepodneva bilo je žaljenje za danima u kojima su živjeli gladni i u strahu, mršavi, na nišanu visokopozicioniranih srpskih artiljeraca. Nisu oni željeli da se vrati patnja, premda su, priznaju, to možda bili najispunjeniji dani njihovih života. Oni su me gledali u očaju. Znali smo se iz dana kada su na njih dnevno sipali stotine granata, kada nisu imali vode da se okupaju i da operu svoju odjeću, kada su se gomilali u hladnim stanovima dok su snajperski meci šicali vanjske zidove.

Međutim, to što su oni prikazali je bila realnost. Bilo je to razočarenje sterilnom, uzaludnom i praznom stvarnosti. Mir je opet ogolio prazninu koju je adrenalin rata, bitke, popunjavao. Još jednom, našli su se sami – kao što smo možda svi mi – nevezani zajedničkom borbom, bez mogućnosti da budemo plemeniti, heroji, više ne tako sigurni šta je to život i šta bi trebao da znači. Staro drugarstvo, kakogod bilo iskrivljeno, nestalo je s posljednjim pucnjem.

Štaviše, oni su uvidjeli da je sva ta žrtva bila za – ništa. Oni su, kao i svi mi koji smo u ratu, bili izdani. Korumpirani, stari šefovi Komunističke partije, koji su preko noći postali nacionalisti i koji su ih odveli do tog haosa, obogatili su se na njihovoj patnji te su i dalje na pozicijama moći. Stopa nezaposlenosti iznosila je 70 posto. Ovisili su o donacijama međunarodne zajednice. Shvatili su da njihov povod, nekad moderan u intelektualnim krugovima, baš kao i oni, leži zaboravljen. Nije bilo više glumaca, političara i umjetnika koji se natječu ko će ih prvi posjetiti u vrijeme primirja – činovi koji su gotovo uvijek bili na račun veličanstvene samopromocije. Oni su poznavali laži rata, parodiju sopstvenog idealizma i borbu sa razbijenim iluzijama. Pa opet, oni su to priželjkivali, ponovo. A i ja sam.

Godinu dana poslije, na moju adresu stigla je božićna čestitka. Bila je potpisana sa „Ljiljana iz Australije“. Nije bilo povratne adrese; za nju više nikad nisam čuo. Ali mnogi s kojima sam radio kao ratni dopisnik tokom posljednjih 20 godina nisu uspjeli pobjeći. Nisu se uspjeli osloboditi plesa smrti i lutali su od konflikta do konflikta, uvijek tragajući samo za još jednim snimkom.



Katulova elegija za Kurta Schroka




U međuvremenu, ja sam se našao u Gazi, u još jednoj zasjedi. Mladi Palestinac, udaljen 15 stopa od mene, bio je ustrijeljen u prsa i ubijen. Jeste, bio sam namamljen, ali u tom trenutku više nisam osjećao staru navalu, samo strah. Došlo je vrijeme da se oslobodim, da pustim, da prihvatim da se ništa od onog nije moglo, ne može, niti se treba vratiti. Znao sam da je gotovo… Ja sam bio sretnik koji je ostao živ.


Kurt Schork – briljantni, hrabri i posvećeni – nije se mogao odvojiti. On je poginuo u zasjedi u Sierra Leoneu, zajedno sa još jednim prijateljem, Miguel Gil Morenom. Njegovo zarobljavanje – njegovo prihvatanje Thanatosa, instinkta smrti – nije nikada spomenuto na sterilnoj i antiseptičnoj komemoraciji režiranoj za njega u Washingtonu. Svi su tokom nje hodali na vrhovima prstiju, ali mi koji smo ga poznavali, mi smo razumjeli njegovu obuzetost.

Sa Kurtom sam radio deset godina, još od sjevernog Iraka. Pismen i zabavan – čini se da su hrabri često zabavni. On i ja smo razmjenjivali knjige u nastojanju da pokušamo shvatiti smisao ludila koji nas je okruživao. Njegov gubitak je rupa koja nikad neće biti popunjena. Njegov pepeo je položen na sarajevskom groblju Lav, u čast žrtvama rata. Letio sam za Sarajevo gdje sam se sreo sa britanskim redateljem Danom Reedom. Bio je to oblačan novembarski dan. Stajali smo iznad groba i sasuli pintu viskija. Dan je zapalio svijeću. Ja sam recitovao elegiju rimskog lirika, pjesnika Katula, koju je napisao u čast svog mrtvog brata.


„Stranim obalama i vodama, mnogim danima na moru,

Dolazim ti po obrede tvog podzemlja,
Donosim tebi, smrti, ove posljednje darove živih
I svoje riječi – prazne zvuke čovjeku i prašini.
Avaj, brate moj.
Tebe su oduzeli od mene. Tebe su oduzeli od mene.
Hladnom šansom pretvorena sjena i moj bol.
Evo trpeze drevne ceremonije, davno
Zakazane za zakržljale pod zemljom:
Uzmi ih: suze tvoga brata učinile su ih vlažnom: i uzmi
U vječnost moj pozdrav i moje zbogom.




Rat samo jednom može biti nov




I bilo je tamo, među četiri hiljade ubijenih u ratu, mjesto kojem je Kurt pripadao. On je umro jer se nije mogao osloboditi rata. On je pokušavao da ponovi ono što je našao u Sarajevu, ali nije uspio. Rat samo jednom može biti nov. Kurt je poslije bio u Istočnom Timoru i Čečeniji. Sierra Lone, siguran sam, njemu nije značio ništa. Kurt i Miguel nisu mogli pustiti. I bili su prvi koji su to priznali. Provedi dovoljno vremena u ratu – i više se nigdje drugo ne možeš uklopiti. Konačno te ubije. Ali to nije nova priča. Ona počinje kao ljubav, ali zapravo je smrt.

Rat je prelijepa mlada nimfa iz bajke kroz koju poljupcem udahnemo sve mirise podzemlja.
Drevni Grci imali su riječ za takvu sudbinu: ekpiroza.
To znači, biti obuzetom kuglom vatre. Oni su je koristili kako bi opisali heroje.



Prijevod i obrada Lana Ramljak

Izvornik: Radio Sarajevo

COMMENTS

BLOGGER: 1
Loading...
Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Ekpiroza, Chris Hedges
Ekpiroza, Chris Hedges
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhAmSsChcYF7hdBD9gQ-nD52rwx-e8EsOGCLK-2ZvijybLEKxYvsfDAvb4YvrP46RlHqdd36CPWEPoG2sZhcdMF8NeoU5QzQWOXSW0KLipTTjPpSGRbBqGz2GV_JAlKZdDezg6F61bbSgc/s320/DSC02436.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhAmSsChcYF7hdBD9gQ-nD52rwx-e8EsOGCLK-2ZvijybLEKxYvsfDAvb4YvrP46RlHqdd36CPWEPoG2sZhcdMF8NeoU5QzQWOXSW0KLipTTjPpSGRbBqGz2GV_JAlKZdDezg6F61bbSgc/s72-c/DSC02436.jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2013/10/rat-je-nekrofilija-chris-hedges-rat-je.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2013/10/rat-je-nekrofilija-chris-hedges-rat-je.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy