Torinski konj, Bela Tarr

SHARE:






Filmska priča „Torinskog konja” počinje Prvog dana. Završava se Šestog. Bog je stvorio svet za Šest dana, čoveka kao krunu Sedmog. Ovde kao u obrnutoj kosmogoniji, čovek je svedok i glavni odgovorni za uništenje života za šest dana. Svaka indivudua se poziva na strogu odgovornost, ali zbog čega se ističe posveta Ničeu? On je odbolovao strahote čovekovog života uz radikalno negativnu kritiku punu prezira i mržnje. Njemu je kao jednom od „svesnijih” propasti sve na kraju došlo glave zbog negativnog odgovora. Takvi koji odriču svet i ljude bi postajali propovednici uz flašu „palinke” (Bernhard, tj. autor) ili ludi u asketizmu uništavajućeg kriticizma (Niče), kao da ne postoji izlaz i barem sumnja u preobražaj i povratak humanosti. Zato je Bela Tar u crno-beloj tehici metafičku perspektivu ljuske sudbine učinio podložnom tumačenju kao kakvo biblijsko proročanstvo.

Iako je smrt blizu, apsurd ljudske (ne)moći se najbolje pokazuje tamo gde se pokušava ignorisanje činjenice konačnog nestanka. Oluja koja neprestano traje uporno pritiska obične živote u jednostavnoj kući negde u dolini; oni tavore na svoj način, jedini način, tako što potpuno zanemaruju fatum koji im sve strašnije i odlučnije grmi u lice.


Premda povremeno iskrsnu pitanja junaka u formi vrlo oskudnih dijaloga, oni se jedva kolebaju u nameri da prekinu svoju spasonosnu rutinu, jer ako se zaustave sve će nestati. A to se ne sme biti moguće. Tu autor verovatno nalazi motiv kritike ljudske bezobzirnosti – kao konji sa amovima koji uprkos bičevanju ne umeju da se zaustave zapitaju odakle dolazi zlo i ko je kriv za sve loše što ih je snašlo.


I dok se mrak steže oko njih, a vetrovi sve jače duvaju i to „uvek sa iste strane, iz istog pravca”, više nikog nema napolju da prkosi oluji, da se usprotivi toj nepoštednoj (vazdušnoj) struji. Potpuna duhovna kapitulacija! Priroda, ljudi, gradovi, mašine, sve je „njihovo”, nariče Berhnard, komšija protagonista koji dolazi rakiju da kupi i uteši se u alkoholu. Nije otišao u grad, jer će gradovi biti unisteni – sve će biti uništeno! Tvrdi da to nije prirodan sled događaja, nego pre svega delo ljudi. Oni sjajni, plemeniti trebaju da se povuku. Oni su od samog početka sve razumeli i čak prihvatili, ali „nisu shvatili” i tu je nastao problem…



On drži opelo, još bolje, daje učenje po kome i šačica pravdenika zahvaljujuci kojima svet opstaje treba da se prepusti haosu (prim.aut.). Ujedno, to je stav autora filma (monolog Bernhardov) koji više iz revolta nego u rezignaciji pere ruke od svega i odustaje. Od umetnosti (najavio je da više neće snimati filmove), od života („Umetnost potvrđuje sve ono što je najbolje u čoveku – nadu, veru, ljubav, lepotu, molitvu…Ono što sanja i ono čemu se nada…“ – Tarkovski). Pre toga u amanet ostavlja (osuđujući) uzvik: „Ecce homo!“.


Svet nestaje a dani se odbrojavaju. Otac i ćerka kao da ne osećaju i ne vide (simbol vetra koji neprestano huči, zuji, raznosi, preti, gura prašinu u usta, sapliće ih po pustari, zamagljuje, zamara, guši). I pored svega njihov svakodnevni ritam neuznemiren nastavlja dalje, a snaga uporna i luda kotrlja kamen Sizofov. I kada termiti i konj prestanu da izvršavaju svoju „svetu volju” (Kant) čovek (gl. junaci) i ono najluđe, najapsurdnije i najljudskije u njemu se opire. Opire se predaji, ali sa druge strane ne dopušta ni preispitivanje, jer možda zna da je već pobeđen, da nema nazad. Indiferentnost kao jedina snaga otpora kulminira u svakodnevnim rutinama. Ta mantra pomaže kao molitva da se odlazak na vešala ublaži (fig.aut.). To je jedino što umeju i za šta su sposobni, ali zašto je tako?


Stvarnost likova u ovoj crno-beloj filmskoj baladi je deskralizovana, bez Duha, a priroda demonizovana kao kod Fon Trira („Antihrist”). I sta je preostalo? Cigani dolaze sa pesmom i bukom radosnom (Dionis), sa belim konjima slave slobodu i pevaju, a nasuprot tome ceo svet je zabludeo u svojoj mrtvačkoj tišini. Žašto je tako? Ima li bilo kakve nade?


Oni nemaju gde pobeći. Usudili su se, ali to nije uspelo. A kada zavlada potpuna tama i svaka se žeravica ugasi, tada će posledji put pokušati da se prirodnim impulsom, afektom uzaludno iskoprcaju negirajući strašno otkrovenje da se kraj odavno dogodio. To je sve delovalo kroz vizuelne i ritmičke motive koji sadrže poseban stilski izraz senzibilog filmskog jezika u dugim kadar-sekvencama. Muzička tema, posebno upečatljiva, rekvijemski predskazuje mučan kraj. Jedinstven način da se pokaže naša svakodnevica, po tvrdnji Bele Tara i da se ukaže da mrtvilo koje zovemo život. Od sitnica i ponavljanog oblačenja i svlačenja, spremanja ručka, slaganja odeće i slično, gledalac ne može ostati spokojan pred ostvarenjem koje uznemiruje duh. Tome doprinosi neizbežni usud koji neosetno-hipnotišuće guši junake dovodeći ih do krajnosti dok apsolutno sve ne zamre: slika, ton, glas…
Na taj način se delo može „čitati” tj. „gledati” i kao „zaglupljenje slabih” koji su se lišili odgovornosti, krivice, ili, sa druge strane barem osećaja nadmoćnosti nihilističkog deidalizujućeg Nadčoveka koga predstavlja lik Bernharda. Tako je Bela Tar na vrlo uznemirujuć način dao ogorčen prikaz amoralnih besmislenih ljudskih stvorova, ništavnih kreatura koji su odavno otupeli a koju su doveli svet do konačnog kraja, iako je odricao u intervjuima da „Torinski konj” ima pretenzije bilo kakve propovedi ili štogod slično. Međutim, dogodilo se ono od čega je bežao, kao i njegovim filmskim osuđenicima, predstavnicima čovečanstva.


Niče je obrglio torinskog konja i ridao iz sveg glasa u nastupu koji je označio slom njegovih živaca i definitivan pad, odnosno, tragičnu potvrdu njegove filozofije. Narator nas uvodi u film na samom početku opisujući taj potresan događaj. Konj tučen, bičevan i psovan uporno je mirovao ne hoteći da se pomeri. Nemački mislilac je krenuo u šetnju i slučajno naleteo na tu brutalnu scenu od koje se nikada više nije oporavio. Silno razdražen i skrhan odveden je kući zahvaljujući komšijama. Dva dana je ležao u postelji potpuno miran, oduzet. Poslednje reči pre končanog utonuća u ludilo su mu bile: „Majko, glup sam.” („Mother ich bin dumm”). Umro je 11 godina kasnije potpuno pomračenog uma.


Konj kao sapatnik nije uspeo da izazove obrt kod filmskih junaka koje pratimo više od dva ipo sata. Protagonisti su u slutnji velike nesreće njegovu žrtvu primili skrušeno i spokojno, ali bez konkretne reakcije, straha vidljivog ili nade u promenu. Po tretmanu koji autor gradi, oni simbolizuju sve one koji nisu hteli da imaju ništa sa propašću, koji su odricali goruća pitanja. Bela Tar je ovde prikazao ucveljenu zbunjenost, ravnodušnost uperući prst (objektiv kamere) ka običnim, najbrojnijim ljudima, (mediokritetima, rekli bi uobraženi). Tarkovski je svoju viziju pretočio u remek-dela u kojima ostaje ipak mogućnost za spas. Ruski umetnik je u poslednjem filmu „žrtvovao” filozofa, doveo ga do krajnosti i osudio za (mogući) propast civilizacije. Obojci su to poslednji filmovi amenetski ostavljeni velike opomene koje zaslužuju posebnu pažnju u definitivnom uobličenju konačnog suda o veličini opusa ovih autora. (Posebnu studiju bi trebalo napisati o poređenju ovih autora: Tarkovski, Tar, Trir. Sveto trojstvo svetske kinematografije!)


Ideološka strana filmskog dela neka ostane otvorena za tumačenja. To pitanje neka potrese svakog gledaoca ponaosob. Ostaje neporeciv sud da se radi se o izuzetnom filmskom testamentu apokaliptične atmosfere koji je uz izvrsnu glumačku podelu izveden rediteljski nadahnuto, odmetnički, kako i dolikuje njegovoj celokupnoj umetničkoj zaostavštini.



Ova „labudova pesma” je uspela da napravi dostojan otisak u sedmoj umetnosti i predstavlja uspeo primer kvalitetnog iskoraka. Bela Tar je sa svojim scenaristom, prijateljem i poznatim mađarskim piscem, Laslom Krasnohorkaiem (László Krasznahorkai) sarađivao na skoro svim svojim filmovima, ali ovde su možda najveštije pokazali „napodnošljivu lakoću postojanja”. Imali su ideju za „Torinskog konja” još pre 30ak godina. Film je sniman od 2008. godine, ali je premijeru imao 2011. na Festivalu u Berlinu gde je nagrađen Srebrnim medvedom i FIPRESCI nagradom. Vreme će kao najbolji kritičar pokazati istinski značaj ovog filmskog Otkrovenja.


za P.U.L.S.E Radiša Cvetković

COMMENTS

Naziv

"Oslobođenje",1,2016. fotografije/kolovoz,1,4:5-11,1,Abdulah Sidran,1,Adam Zagajewski,1,Agencije,1,Agniezska Žuchowska - Arendt,1,Ai Weiwei,1,Ajfelov most,1,Al Jazeera,1,Alan Pejković,1,Albert Camus,1,Aleksa Golijanin,1,Aleksadar Genis,1,Aleksandar Genis,1,Aleksandar Roknić,1,Aleksandar Tišma,1,Aleksej Kišjuhas,2,Alem Ćurin,1,Alen Brabec,1,Aleš Debeljak,2,Alexander Gurevich,1,Alexander Kluge,1,Alina Mayboroda,1,Almin Kaplan,4,Amer Bahtijar,1,Amer Tikveša,1,Amila Kahrović Posavljak,1,Amir Or,1,Amos Oz,1,Ana Ahmatova,2,Ana Radonja,1,Andres Neuman,1,Andrijana Kos Lajtman,10,Ante Čizmić,1,Anton Pavlovič Čehov,1,Antun Branko Šimić,1,Anya Migdal,1,B.C. HUTCHENS,1,Bela Hamvaš,3,Bela Tarr,1,Bertolt Brecht,4,Biblijski citat,1,Biljana Srbljanović,4,Biljana Žikić,1,Bilješka,5,Biserka Rajčić,3,Blago Vukadin,1,Boba Đuderija,1,Bogdan Bogdanović,2,Bojan Munjin,2,Bojan Savić Ostojić,1,Bojan Tončić,2,Bookstan II 2017,1,Borges,5,Boris Buden,6,Boris Dežulović,3,Boris Dubin,1,Boris Paramonov,1,Boris Perić,1,Borislav Pekić,1,Borislav Veselinović,1,Borka Pavićević,1,Boro Drašković,1,Božica Radić,1,Božo Koprivica,3,Branimir Živojinović,1,Branimira Lazanin,1,Branislav Jakovljević,2,Branislav Petrović,1,Branko Ćopić,1,Branko Kukić,1,Branko Rakočević,1,Bronka Nowicka,1,Bruno Schulz,1,BUKA,2,Burkhard Bilger,1,Caravaggio,1,Charles Simic,6,Chris Hedges,1,citati,1,Claude Lanzmann,1,Claude Lévi-Strauss,1,Cornelia Vismann,1,crtež,1,Damir Šodan,1,Damjan Rajačić,1,Dan Pagis,1,Danica i Haim Moreno,1,Daniil Ivanovič Juvačov Harms,1,Danijel Dragojević,1,Danijela Dejanović,1,Danilo Kiš,11,Dara Sekulić,1,Dario Džamonja,1,Darko Alfirević,1,Darko Cvijetić,308,Darko Cvijetić. Agnieszka Zuchovska Arent,1,Darko Desnica,4,Darko Pejanović,1,Daša Drndić,2,David Albahari,5,Davor Beganović,1,Davor Ivankovac,1,Davor Konjikušić,1,Dejan Anđelković,1,Dejan Kožul,3,Dejan Mihailović,1,Deklaracija o zajedničkom jeziku,1,Desimir Tošić,1,Dietrich Bonhoeffer,1,Dijala Hasanbegović,1,dnevne novine DANAS Beograd,2,Dnevnik,9,Dobrica Ćosić,1,Dobrivoje Ilić,1,Dobroslav Silobrčić,1,Dominique-Antoine Grisoni,1,Dragan Bajić,1,Dragan Bursać,1,Dragan Markovina,1,Dragan Radovančević,3,Drago Pilsel,1,drama,2,Dramsko kazalište GAVELLA,1,Draženko Jurišić,1,Dubravka Stojanović,1,Dubravka Ugrešić,4,Duško Radović,1,Dževad Karahasan,2,Đorđe Bilbija,2,Đorđe Krajišnik,6,Đorđe Tomić,1,Đurđica Čilić,1,Đuza Stojiljković,1,Eda Vujević,1,Edin Salčinović,1,Edmond Jabes,1,Edouard Boubat,1,Eduard Šire,1,Edvard Kocbek,1,Elis Bektaš,4,Elvedin Nezirović,1,Elvir Padalović,1,Emil Cioran,8,Emmanuel Levinas,1,Epitaf,1,Ernst Jünger,2,esej,164,Fahredin Shehu,1,Faruk Vele,1,festival,4,Filip David,3,fotografije,2,fra Drago Bojić,1,Francis Roberts,1,Frank Wedekind,1,Franz Kafka,4,Freehand,1,Friedrich Nietzche,1,Furio Colombo,1,Gary Saul Morson,1,Genadij Nikolajevič Ajgi,1,Georg Trakl,1,George Orwel,1,Georgi Gospodinov,1,Géza Röhrig,1,Gianni Vattimo,1,Gilles Deleuze,1,Giorgio Agamben,7,Giorgio Manganelli,1,Gligorije Ernjaković,1,Goran Milaković,2,Goran Simić,1,Goran Stefanovski,1,gostovanje pozorišta,4,govor,2,Gustaw Herling-Grudzinski,1,Haim Moreno,1,Hajdu Tamas,1,Hanna Leitgeb,1,Hannah Arendt,3,Hans Magnus Enzensberger,1,hasidska priča,1,Hassan Blasim,1,Heiner Goebbels,1,Helen Levitt,1,Herbert Marcuse,1,Igor Buljan,1,Igor Mandić,1,Igor Motl,4,Igor Štiks,1,Igre u Jajcu 2017.,1,Ihab Hassan,1,Ilma Rakusa,2,IN MEMORIAM,7,Intervju,70,Ivan Čolović,2,Ivan Illich,2,Ivan Lovrenović,4,Ivan Milenković,1,Ivan Obrenov,1,Ivan Posavec,1,Ivana Obrenov,1,Ivana Vuletić,1,Ivica Pavlović,2,Ivo Kara-Pešić,1,Jack Kerouac,1,Jacques Derrida,2,Jagoda Nikačević,1,Jakob Augstein,1,Jaroslav Pecnik,1,Jasmin Agić,1,Jasna Tkalec,1,Jean-Luc Nancy,4,Jelena Kovačić,1,Jelena Topić,1,Jernej Lorenci,1,Jona,1,Jorge Luis Borges,2,Josif Brodski,1,Josip Osti,1,Josip Vaništa. Patricia Kiš,1,Jovan Ćirilov,1,Jovica Aćin,3,Jugoslava Ilanković,2,Julija Kristeva,1,Julio Cortazar,1,K.U.P.E.K.,1,Katja Kuštrin,2,Kim Cuculić,1,Knjige,1,književna večer,1,Kokan Mladenović,1,Komentar,1,kratka priča,5,kratke priče,7,kratki esej,4,kratki intervju,4,kritika,6,kritika knjige,3,Krzysztof Warlikowski,1,Ksenija Banović Ksenija Marković,1,Kulturni dodatak,1,Kupek,1,Kurt Hielscher,1,Ladislav Tomičić,1,Laibach,1,Lajoš Kesegi,1,Larisa Softić Gasal,1,Laurence Winram,1,Lavov,1,Leonard Cohen,1,Leonid Šejka,2,Lidija Deduš,1,Ludwig Wittgenstein,1,Ljubiša Rajić,1,Ljubiša Vujošević,1,Maja Abadžija,1,Maja Isović,2,Maja Isović Dobrijević,1,MALI EKSHUMATORSKI ESEJI,1,mali esej,18,Marcel Duchamp,1,Marija Mitrović,1,marijan cipra,1,Marin Gligo,1,Marina Abramović,1,Marina Dumovo,1,Marina Mlinarevič Sopta,1,Mario Čulina,1,Mario Franz,1,Mario Kopić,53,Marjan Grakalić,1,Marko Misirača,2,Marko Stojkić,1,Marko Tomaš,1,Marko Veličković,1,Marko Vešović,2,Martin Heidegger,3,Massimo Cacciarri,1,Max Frisch,1,međunarodna poruka,1,Mensur Ćatić,2,Mia Njavro,1,Mihail Šiškin,1,Mijat Lakićević,1,Mikloš Radnoti,1,Milan Kundera,1,Milan Milišić,1,Milan Vukomanović,1,Milan Zagorac,1,Mile Stojić,2,Milena Bogavac,1,Milica Rašić,1,Milo Rau,1,Milomir Kovačević Strašni,1,Miloš Bajović Ilić,1,Miloš Crnjanski,2,Miloš Vasić,1,Milovan Đilas,1,Miljenko Jergović,8,Mini esej,32,Miodrag Živanović,1,Mirjana Božin,1,Mirjana Stančić,1,Mirko Đorđević,2,Mirko Kovač,3,Miroslav Krleža,3,Miroslav Marković,1,Mirza Abaz,1,Mirza Puljić,1,Mishel Houellebecq,1,Mišo Mirković,6,Mišo Mirković foto,12,Mladen Bićanić,2,Mladen Blažević,2,Mladen Pleše,1,Mladen Stilinović,1,Momčilo Đorgović,2,Monika Herceg,2,Nada Topić,1,Naser Šećerović,1,Natalija Miletić,1,Nataša Gvozdenović,1,Neda Radulović- Viswanatha,1,Nedim Sejdinović,1,nekrolog,1,Nemanja Čađo,1,Nenad Milošević,1,Nenad Obradović,5,Nenad Tanović,1,Nenad Vasiljević,2,Nenad Veličković,2,Nenad Živković,1,Nepoznati spavač,1,Nermina Omerbegović,1,Nevena Bojičić,1,Nikola Kuridža,1,Nikola Kuzanski,1,Nikola Popović,2,Nikola Vukolić,1,Nikola Živanović,1,Nikolaj Berđajev,1,Nikolina Židek,1,Nila Štambuk-Svrdlin,1,Noć kazališta,1,NOVA KNJIGA,4,novela,1,Novica Milić,2,Novica Tadić,1,obavijest,3,odlomak romana,10,odlomci,6,Oliver Frljić,9,Omer Ć.Ibrahimagić,1,Osip Mandeljštam,2,Osvaldo Ferari,1,Otto Pöggeler,1,Otto Weininger,1,Pankaj Mishra,1,Paolo Magelli,2,Patrik Weiss,1,Paul Celan,4,Paul Klee,1,Paul Valery,1,Peščanik,1,Petar Gudelj,2,Petar Kočić,1,Petar Matović,1,Petar Vujičić,1,Peter Esterhazi,1,Peter Semolič,3,Peter Semolič. prijevod,4,Peter Sloterdijk,3,Pier Paolo Pasolini,2,pisma,5,pismo,1,pjesma,1,Plakat,1,Poezija,325,poezija prevod,1,Politika,1,portret,1,potpisnici,1,Pozorišna kritika,1,Pozorišne Igre u Jajcu,1,Pozorište Prijedor,5,predavanje,1,Predrag Finci,2,Predrag Matvejević,2,Predrag Nikolić,1,Predrag Trokicić,2,Predstava,2,Prepiska,1,priča,37,Prijevod,12,prijevod govora,1,prikaz knjige,6,prikaz predstave,3,Primo Levi,1,promocija,2,Protest,1,Proza,2,putopis,1,Rade Radovanović,1,Radimir Sovilj,1,Radiša Cvetković,1,Radmila Smiljanić,1,Radomir Konstantinović,2,Rastislav Dinić,1,Raša Todosijević,3,razgovor,6,Refik Hodžić,1,Renate Lachmann,1,reportaža,1,Robert Bagarić,1,Roger Angell,1,Roland Barthes,3,Roland Jaccard,1,Roland Quelven,1,Saida Mustajbegović,2,Sándor Márai,1,Saša Jelenković. poezija,1,Saša Paunović,1,Sava Babić,3,Seida Beganović,4,Semezdin Mehmedinović,4,Senadin Musabegović,1,senka marić,1,Sesil Vajsbrot,1,Shosana Felman,1,Sibela Hasković,3,Siegfried Lenz,1,Sigmund Freud,1,Sinan Gudžević,1,Siniša Sunara,1,Siniša Tucić,2,sjećanje,2,Slavenka Drakulić,1,Slavica Miletić,4,Slavoj Žižek,1,Slobodan Glumac,1,Slobodan Šnajder,1,Slobodan Tišma,1,Slobodna Dalmacija,1,slobodna europa,1,SLOVO GORČINA,1,Sonja Ćirić,4,Sonja Savić,1,Split,1,Srđa Popović,1,Srđan Sekulić,20,Srđan Tešin,1,Srđan Valjarević,1,Sreten Ugričić,3,Srpko Leštarić,1,status na facebooku,1,stećak,2,Stevo Basara,1,Stojan Subotin,1,Susan Sontag,1,Sven Milekić,1,Svetislav Basara,2,Svetlana Aleksijevič,1,Svetlana Slapšak,1,Šagal,1,Šefik Ćoralić,1,Tadeusz Różewicz,1,Tamara Deuel,1,Tamara Kaliterna,1,Tamara Nablocka,1,Tamara Nikčević,3,Tatyana Tolstaya,1,Tea Benčić Rimay,1,Tea Tulić,1,Teatar,1,Teatron,1,Tena Lončarević,1,The New York Times. Žarka Radoja,1,Thomas Bernhard,10,Thomas Ostermeier,1,Tihana Čuljak,1,Todor Kuljić,1,Tomaž Šalamun,2,Tomislav Čadež,4,Tomislav Dretar,2,Tonko Maroević,1,Tony Judt,1,Trocki,1,Umberto Eco,2,Urbán András,1,Vanda Mikšić,1,Vanesa Mok/Anđelko Šubić,1,Vanja Fifa,1,Vanja Kulaš,1,Vanja Šunjić,1,Varlam Šalamov,3,Vera Pejovič,3,Vera Vujošević,1,Veronika Bauer,1,Video,10,Viktor Ivančić,3,Viktor Jerofejev,1,Viktoria Radicz,2,Vincent Van Gogh,1,Višnja Machido,1,Vladan Kosorić,3,Vladimir Arsenić,1,Vladimir Arsenijević,1,Vladimir Gligorov Ljubica Strnčević,1,Vladimir Milić,2,Vladimir Pištalo,3,Vladimir Vanja Vlačina,1,Vladislav Kušan,1,vojislav despotov,1,Vojislav Pejović,1,Vojo Šindolić,1,VREME,2,Vujica Rešin Tucić,1,Vuk Perišić,3,W.H.Auden,1,Walter Benjamin,1,Wayne Pearson,1,Wisława Szymborska,1,Wolfgang Borchert,1,Wroclaw,1,Zadie Smith,2,zapis,2,zavičaj,1,Zbigniew Herbert,3,zen,1,ZKM,1,Zlatko Jelisavac,3,Zlatko Paković,2,Zoran Janić,1,Zoran Ljubičić,1,Zoran Vuković,2,Zoran Žmirić,1,Zygmund Bauman,1,Žarko Milenić,1,Žarko Paić,1,Željko Grahovac,3,Živojin Pavlović,1,поезија,1,Саша Скалушевић,3,
ltr
item
HYPOMNEMATA: Torinski konj, Bela Tarr
Torinski konj, Bela Tarr
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi3RcjKuznggAihhJ4EOtNL0KcMrlXta1fhmSTVxWFV-u2JO69R1P-ExiKAlvYcBbcDeLhWqlA7zPfNiteyGx07kmHCMrqjJk07R7TDUt6bvl77ZfEy484Dh26y9H-qWBxMe2amMjS7zBg/s1600/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%9A%D0%B5+(1).jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi3RcjKuznggAihhJ4EOtNL0KcMrlXta1fhmSTVxWFV-u2JO69R1P-ExiKAlvYcBbcDeLhWqlA7zPfNiteyGx07kmHCMrqjJk07R7TDUt6bvl77ZfEy484Dh26y9H-qWBxMe2amMjS7zBg/s72-c/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%9A%D0%B5+(1).jpg
HYPOMNEMATA
https://darkocvijetic.blogspot.com/2013/10/torinski-konj.html
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/
https://darkocvijetic.blogspot.com/2013/10/torinski-konj.html
true
2899971294992767471
UTF-8
Svi članci su učitani Nije pronađen nijedan članak VIDI SVE Pročitaj više Odgovori Prekini odgovor Obriši By Početna STRANICE ČLANCI Vidi sve Preporučeni članci OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI ČLANCI Nije pronađen nijedan članak koji odgovara upitu Vrati se natrag Nedjelja Ponedjeljak Utorak Srijeda Četvrtak Petak Subota Ned Pon Uto Sre Čet Pet Sub Siječanj Veljača Ožujak Travanj Svibanj Lipanj Srpanj Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac Sij Velj Ožu Tra Svi Lip Srp Kol Ruj Lis Stu Pro just now 1 minutu prije $$1$$ minuta prije 1 čas prije $$1$$ sati prije Juče $$1$$ dana prije $$1$$ tjedana prije više od 5 tjedana prije Sljedbenici Slijedi THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy